Bekijk volle/desktop versie : spaanse media gebruiken foto's van gaza in het marokkaans-sahara conflict



Pagina's : [1] 2

13-11-2010, 22:57
وكالة الأنباء الاسبانية الرسمية توزع صورة لأطفال ضحايا غزة وتورط الصحافة الإسبانية في افتراء فاضح على المغرب

أقدمت وكالة الأنباء الرسمية الاسبانية "إيفي"، في افتراء فاضح على المغرب، على توزيع صورة نشرتها صحف إسبانية, لأطفال صغار مصابين بجروح في الرأس, يتلقون العلاج في أحد المستشفيات، زعمت أنهم ضحايا ما وصفته بقمع الأمن المغربي، غير أنه تبين أن هذه الصورة هي لأطفال غزة ضحايا العدوان الإسرائيلي سنة 2006. وسجلت وزارة الاتصال المغربية أن تجاوزات بعض المراسلين الصحفيين الإسبان, قد بلغت حدا لم يعد ممكنا السكوت عليه.
السبت 13 نونبر

het betreft deze foto:



bron: medi1tv

en alsof het niet genoeg is, hebben ze ook een foto van de slachtoffers van een moordenaar in casablanca gebruikt in het nieuws.

hoe laag kan je zinken

hier de video: http://www.youtube.com/watch?v=PMi57ma2Ha4

13-11-2010, 23:32



Citaat door Petrus:
Dat heet foto's ter illustratie niet voor een feitelijke weergave.


wtf bazel jij nu

13-11-2010, 23:35
Dit is niet iets nieuws. Er worden al jaren bewust andere foto's gebruikt in de media om foutieve informatie te verstrekken.

13-11-2010, 23:57
Het Marokkaanse journal heeft de volgende leugen ontmaskert.
Wie weet nog van die verschrikkelijke slachtpartij vorig jaar in Casablanca in de wijk Sidi Moumen.
Een psychiatrische jongeman slachtte zijn complete gezin af.
Nou die beelden hebben de spaanse media laten zien alsof het afgelopen week in Layoune heeft plaatsgevonden.

13-11-2010, 23:58


ik zie dat je dat al had vermeld op het eind sorry

14-11-2010, 00:07

Citaat door Petrus:
Dat heet foto's ter illustratie niet voor een feitelijke weergave.

Dus van een moord in Amerika, gebruik ik dode lijken van chinezen als illustratie ? lul niet zo wil je.... dit is geen kinderboek...

14-11-2010, 00:14

14-11-2010, 00:16

Citaat door baydak:
ik zie dat je dat al had vermeld op het eind sorry


is niet erg

serieus, hoe ziek kan men niet zijn om andermans lijden te gebruiken voor hun propagandamachientje. die mensen zijn nog altijd niet over de dood van hun geliefden 10 maanden geleden, gebeurt er nu dit? triestig!

14-11-2010, 00:18

Citaat door 33875:
Dus van een moord in Amerika, gebruik ik dode lijken van chinezen als illustratie ? lul niet zo wil je.... dit is geen kinderboek...


Wat Petrus probeert te zeggen is.
Als een westers land zulke berichtgeving doet over Islamitische landen, dan heet dat foto's ter illustratie.
Maar andersom tegen het westen heet het extreem Islamitische Propaganda.

14-11-2010, 00:18

Citaat door 33875:
Dus van een moord in Amerika, gebruik ik dode lijken van chinezen als illustratie ?


ja joh, das normaal ...

14-11-2010, 00:35
Taqiyyah.

Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten&quot om een Ongelovige te misleiden.
Baba Kamma 113a

14-11-2010, 00:35

Citaat door Petrus:
Dat heet foto's ter illustratie niet voor een feitelijke weergave.


u bent wel creatief in het verzinnen van namen, zeker dat u een belangrijk diplomaat bent..

14-11-2010, 01:31



Citaat door Petrus:
Dat heet foto's ter illustratie niet voor een feitelijke weergave.



Ter illustratie? Het gaat hier niet om de donald duck.

Het gaat om de media, deze horen juist zaken feitelijk weer te geven.

Wat een domme opmerking zeg.






14-11-2010, 11:02
De Spaanse media is keihard door de mand gevallen. Vroeger dacht ik dat de Spaanse media objectief is, maar de laatste paar dagen merk je dat de Spaanse media gewoon dingen uit haar duim zuigt.

14-11-2010, 11:11
Is deze topic een afleidingsmanoeuvre?

Pagina's : [1] 2