Bekijk volle/desktop versie : 35 weken zwanger en reizen



13-11-2010, 13:58
ik ben 35 weken zwanger en wil naar mijn ouders reizen voor slachtfeest. daarvoor moet ik ongeveer 3 uurtjes in de auto zitten.


kan dat nog of is dat onmogelijk..

en wat als ik in NL mocht bevallen. ik woon zelf in belgie en heb dus geen zorgverzekering van NL.. Weten de belgische dames dit? krijg ik dan een groot bedrag dat ik moet betalen omdat ik in NL ben bevallen zonder zorgverzekering van NL of kan het vergoed worden door de mutualiteit van belgie

13-11-2010, 14:04


Zolang je in europa bevalt geloof ik, ben je gewoon verzekerd, en zal de verzekering onderling alles regelen. en tja 3uurtjes reizen kan best, zorg ervoor dat je een pauze neemt onderweg, even strekken iets drinken.

ik was al overtijd tijdens mijn zwangerschap en ik ging gewoon naar nederland op bezoek

13-11-2010, 14:06
ligt dat niet aan de soort verzekeringsmaatschappij die je neemt en de soort verzekering?

Ik heb de christelijke mutualiteit als maatschappij en een basispakket gewoon. dus geen hospitalisatieverzekering of zo

13-11-2010, 14:12

Citaat door zouzou7t:
ligt dat niet aan de soort verzekeringsmaatschappij die je neemt en de soort verzekering?

Ik heb de christelijke mutualiteit als maatschappij en een basispakket gewoon. dus geen hospitalisatieverzekering of zo



Dat durf ik jou niet te zeggen, beste is even maandag bellen met je mutualiteit, zover ik weet regelen ze dan onderling en betaal je niets uit je eigen zakken, want je bent tenslotte verzekerd. jou verzekering zou dan de kosten hier in nl dekken mocht je daar bevallen.

13-11-2010, 14:18



Citaat door Benisaidgirl:
Dat durf ik jou niet te zeggen, beste is even maandag bellen met je mutualiteit, zover ik weet regelen ze dan onderling en betaal je niets uit je eigen zakken, want je bent tenslotte verzekerd. jou verzekering zou dan de kosten hier in nl dekken mocht je daar bevallen.



oke ik ga ze idd even bellen ja dank je wel meid