Bekijk volle/desktop versie : Ochtend van Al'eid al adha



Pagina's : [1] 2 3 4

13-11-2010, 09:38
Wat voor lekkers gaan jullie maken, bakken, kopen, halen, bestellen enz enz om te eten bij het al'eid ontbijt? Dus voordat jullie naar de familie's toe gaan? Ik ben wel benieuwd. We hebben nog 3 dagen en dan is het incha allah feest.

13-11-2010, 10:26


Mijn moeder bakt standaard baghrir\gringo. Pa haalt na het gebed verse broodjes van de bakker. Voor de rest zelfgemaakt koekjes en thee.

13-11-2010, 10:32
De tafel heel mooi versieren en allemaal lekkere dingen op tafel zoals allerlei koekjes, mesemen en zachte verse broodjes.

13-11-2010, 11:15
ga 2 schalen koekjes kopen
breng 1 daarvan naar een vriendin en haar 2 kids
en de andere naar me ma
en daar lekker msemen met thee
ik maak zelf niks

13-11-2010, 11:46


Alleen met mn man lekker ontbijten na het eid gebed. Ga denk ik rghaif maken en croissantjes enzo uit de winkel met de koekjes die ik heb gebakken. Man gaat schaap halen en dan gaan we naar mn moeder met een schaal koekjes (al bakt ze ook zelf, maar toch).

13-11-2010, 12:37
Wij ontbijten met de hele family. Iedereen neemt wat mee naar s.moeder.
Ik ga harcha maken, kleintjes. Mss ook Muffins.

13-11-2010, 12:57
Klinkt heerlijk allemaal meiden Ambreen mag ik het recept van de gringo van je mama?

Ik zelf ga msemmien maken, kaasbroodjes en chocolade croissantjes incha allah. Daarna naar de families toe en daarna lekker weer naar huis zodat mijn man de schaap gaat slachten.

13-11-2010, 13:07
Wi[B]j ontbijten dit keer bij me schoonouders gezellig met de hele groep[/B]

13-11-2010, 13:10

Citaat door mevrouwtje20:
Wi[B]j ontbijten dit keer bij me schoonouders gezellig met de hele groep[/B]



Ja ik lees dat er nog meer meiden met families gezamenlijk ontbijten, wel zo gezellig.
Dus jij en je man eten en drinken niets wanneer jullie (of hij) thuiskomen van de moskee, jullie gaan direct door naar je schoonouders?

13-11-2010, 13:12

Citaat door m.enel:
Ja ik lees dat er nog meer meiden met families gezamenlijk ontbijten, wel zo gezellig.
Dus jij en je man eten en drinken niets wanneer jullie (of hij) thuiskomen van de moskee, jullie gaan direct door naar je schoonouders?


Ja het is altijd gezellig om met je familie gezamelijk te ontbijten op zo'n speciale dag.

Nee thuis ontbijten we wel iets lichts voordat we na de moskee gaan. Zou niet goed zijn als we het niet deden. En bij me schoonouders uitgebreid

13-11-2010, 13:18

Citaat door mevrouwtje20:
Ja het is altijd gezellig om met je familie gezamelijk te ontbijten op zo'n speciale dag.

Nee thuis ontbijten we wel iets lichts voordat we na de moskee gaan. Zou niet goed zijn als we het niet deden. En bij me schoonouders uitgebreid


Aha dus toch iets eten samen, dat was ook mijn topic vraag en wat gaan jullie voor lichts eten?

13-11-2010, 13:24

Citaat door m.enel:
Aha dus toch iets eten samen, dat was ook mijn topic vraag en wat gaan jullie voor lichts eten?



Oh iets makkelijks, me man kan de deur niet uit zonder te hebben ontbeten.

13-11-2010, 13:30



Citaat door m.enel:
Klinkt heerlijk allemaal meiden Ambreen mag ik het recept van de gringo van je mama?

Ik zelf ga msemmien maken, kaasbroodjes en chocolade croissantjes incha allah. Daarna naar de families toe en daarna lekker weer naar huis zodat mijn man de schaap gaat slachten.

Ik ga het straks aan haar vragen.

13-11-2010, 13:52

Citaat door mevrouwtje20:
Oh iets makkelijks, me man kan de deur niet uit zonder te hebben ontbeten.


Ja heel veel mensen doen dat, is ook heel goed om wat te eten voordat je actief gaat zijn.


Citaat door Ambreen:
Ik ga het straks aan haar vragen.



Is goed schat, bedank je ummi alvast voor de moeite en jij ook bedankt.

13-11-2010, 17:00
ik ga ben alleen met laid snik snik
mijn man is op bedevaart ga na salat naar schoonouders

Pagina's : [1] 2 3 4