Bekijk volle/desktop versie : [online-spel] erepublik



11-11-2010, 16:15
Ik speel het spel eRepublik. Het principe van het spel is vrij simpel: “vestig je in een land en draai mee in de economische en politieke ontwikkelingen van dat land om zo een grote speler op de wereldmarkt te worden.”

Het spel is nog in bevind zich al in ver gevorderd fase, hoewel er wereldwijd zeker zo´n 200.000 spelers zijn, zoeken wij vooral voor ons eigen kikkerlandje nog spelers. Het spel bied je vrij veel uitgebreide mogelijkheden:

- een gesimuleerde economie: je gaat als werknemer aan de slag bij een bedrijf om geld te verdienen en je kunt uiteindelijk ook zelf een eigen bedrijf starten, maar je kan ook speculeren op de valutamarkt bijvoorbeeld.
- een democratisch politiek systeem: je kunt lid worden van een politieke partij en kunt het via die weg schoppen tot president of congreslid van een land, zo kan je wetsvoorstellen doen die dus weer invloed hebben op de economie of diplomtieke/millitaire betrekkingen
- een militair systeem: je kunt jezelf als militair trainen en aan de slag gaan voor je land. Tussen landen onderling worden oorlogen gevoerd en ook alllianties gesloten. Zo heeft Nederland als lid van de belangerijkste alliantie al menigmaal zijn steentje bijgedragen.


Als eNederlanders zouden wij graag nieuwe eNederlanders verwelkomen. Waarom?

Omdat Marokko niet vertegenwoordigd is in het spel, speel ik voor Nederland.
Omdat eNederland een visitekaartje is van Nederland. Omdat wij actiever en beter georganiseerd zijn dan enig ander land, maar door gebrek aan inwoners toch de toekomstige oorlogen gaan verliezen. Om daar verandering in te brengen ben ik hier gekomen op dit forum om jullie te vragen. Te vragen om inwoner te worden van eNederland om zo gezamelijk te bouwen aan een groot en machtig eNederland.


Hoe word je inwoner?
Je kan je heel simpel aanmelden via http://www.erepublik.comhttp://www.erepublik.com, maar je kan ook ons land een extra handje helpen door mijn referralhttp://www.erepublik.com/en/referrer/Daniel+Parker te gebruiken, dat levert wat goud op dat ik aan de staat zal doneren.
Ben je dus geïnteresseerd, meld je dan aan op erepublik.comhttp://www.erepublik.com (of liever dus via hier (met referral))

mocht je nog vragen of twijfels hebben, stel gerust vragen of neem een kijkje op de eRepublik wiki: wiki.erepublik.com

Wat valt er allemaal te doen?

Je kunt je in principe in elk land vestigen, al juichen wij als eNederlanders het natuurlijk toe als je je ook in ons kikkerlandje komt vestigen. Daar aangekomen kun je op zoek naar een baantje en een politieke partij. Met alleen die twee dingen ben je al een speler en draag je bij aan de spelontwikkeling zoals deze bezig is. Elke dag hoef je dan slechts twee keer te klikken om zowel in werk-skill te groeien als je strength te verhogen in het leger. Dat is het, dan ben je klaar….

Echter, dit is de basisvorm van het spel. Je hoeft niet meer te doen, maar het kan wèl! Sterker nog, er zijn opties te over! Allereerst kun je actief worden binnen je politieke partij. Elke maand zijn er drie verkiezingen: een voor de burgemeesters van de vier steden in eNederland, een voor het herkiezen van partijleiders (waar iedereen, dus ook nieuwelingen, zich beschikbaar voor kunnen stellen) en een voor de landelijke verkiezingen, waarin de partijen met elkaar met pen en woord de strijd aangaan. Binnen de politiek kun je het uiteindelijk dus tot President van eNederland schoppen!

Hiernaast kun je je eigen bedrijf starten. Altijd al willen voorzien in de wensen van e-burgers online? Start dan een voedselbedrijf, een wapenzaak, een bouwbedrijf of een transportbedrijf. Neem mensen aan die voor je komen werken, betaal hun loon uit en verkoop je nieuwe artikelen aan de Nederlandse burger! Met de winsten koop je weer exportlicensies, waarmee je over de grens je entrepreneursschap kunt testen en je economische invloed vergroot!

Voor de mensen die in zichzelf het schrijversbloed voelen stromen, is er voor iedereen de mogelijkheid een krant te starten en heel eNederland en de eWereld op de hoogte te houden van alles wat jij nodig acht. Dit kan over het spel zelf en al haar ontwikkelingen gaan, maar mag ook over eigen gekozen onderwerp. Zolang jij het belangrijk vind, mag het gepubliceerd worden en is het voor iedereen te lezen. De kunst is zoveel mogelijk lezers aan te spreken en hierdoor abonnees te vergaren, wat je mediakracht vergroot!

We hebben zojuist, op 5 November, de laatste verkiezingen gehad en daarmee is een nieuwe President gekozen, alsmede na de 25e hebben we een nieuwe verdeling in het Parlement. Van hieruit is ook het idee voor recruitment van buitenaf gekomen, de reden ook dat dit schrijven nu hier voor jou te lezen valt!

Wat gebeurt er op het moment in erepublik?

Er is een totaal nieuwe versie gelanceert met veel verschillende opties, zoals tijdindeling, en veel gold boosters. Echter bijna alle spelers van het spel (internationaal) hebben zo hard geklaagd hierover dat veel van die opties weer zijn verdwenen, en er weer een duidelijke basis is.

Het aantal actieve spelers daalde enorm de laatste maanden, maar is sinds vorige maand weer omhoog aan het gaan, omdat het simpel, leuk en nog leuker wordt.

Wat NL betreft, vandaag de dag hebben zitten we flink in de penarie. Polen (1 van de wereldlanden) zit op nog maar 1 regio van onze grens vandaan, en we proberen een degelijke defensie op te bouwen.
Je raad het al, we hebben nog aardig soldaten nodig

Dus voel je vrij om een handje te helpen bij ons!

http://www.erepublik.com (of liever dus via hier (met referral))
Kom ons helpen eNederland sterk te maken op eRepublik!

11-11-2010, 22:42


Lijkt me leuk. Maar wat doen die Polen zo dichtbij? Horen die niet in Polen te zitten?

11-11-2010, 23:46
Je moet voor bijna alles betalen, lekker commercieel.

12-11-2010, 01:05

Citaat door broersje:
Lijkt me leuk. Maar wat doen die Polen zo dichtbij? Horen die niet in Polen te zitten?

Polen heeft een gigantisch groot inwoneraantal, daardoor zijn ze nogal machtig.
Ze voeden zich met haat tegen Duitsland


Citaat door BaasbovenBaas:
Je moet voor bijna alles betalen, lekker commercieel.

neej hoor, het is compleet gratis. Er is gold in het spel, wat je inderdaad ook kan kopen. Maar ik ken weinig mensen die dat ook daadwerkelijk doen. Je krijgt immers ook gratis gold naarmate je verder vordert in het spel.

12-11-2010, 01:20


Oh verkeerd gezien dan, ik ga het proberen dank u.


Citaat door DanielParker:
Polen heeft een gigantisch groot inwoneraantal, daardoor zijn ze nogal machtig.
Ze voeden zich met haat tegen Duitsland


neej hoor, het is compleet gratis. Er is gold in het spel, wat je inderdaad ook kan kopen. Maar ik ken weinig mensen die dat ook daadwerkelijk doen. Je krijgt immers ook gratis gold naarmate je verder vordert in het spel.

05-01-2011, 18:05

Citaat door BaasbovenBaas:
Oh verkeerd gezien dan, ik ga het proberen dank u.

en hoe bevalt het? wat vind je er leuk aan?