Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe sociale huurregels 1-1-2011



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

10-11-2010, 22:05
Dames even jullie aandacht.

Zoals jullie weten gelden vanaf 1-1 nieuwe regels met betrekking tot nieuwe huurcontracten voor sociale huurwoningen. Je kunt hier meer over lezen op http://www.wzs.amsterdam.nl/@160651/een_corporatiewoning/.

Er is nog iets anders dat ik met jullie wil delen en deze informatie heb ik van de woningbouwvereniging zelf.

Als je naast je partner en kinderen nog andere inwonenden hebt (ook al hebben ze alleen een adres bij je) dan wordt hun inkomen ook meegerekend en dan loop je het risico dat je voor alsnog boven de bruto jaarinkomen grens uitkomt met als gevolg dat ze je inschrijven op woningnet stopzetten! Op zich geen probleem als je vastbesloten bent in je huidige woning te blijven. Maar als je in de toekomst toch besluit om te verhuizen of je zit in een sloopwoning en een stadsvernieuwingsurgentie afwacht is het niet toegestaan om inwonenden mee te laten verhuizen en zullen ze geen woning toewijzen, al wordt je 10 keer nummer 1 kandidaat.

De belastingdienst, woningbouwverenigingen en instanties die uitkeringen verstrekken (UWV, sociale dienst etc) gaan met 1 systeem werken waardoor ze allemaal inzage hebben in al je gegevens.

Wees je bewust van de gevolgen

10-11-2010, 22:07


stelletje hyena's zijn t

10-11-2010, 22:31
We have seen nothing yet

10-11-2010, 22:59
uitkeringsinstanties kunnen alles al van je nachecken , vooral de gemeenten.
Belastingdienst kan alleen je inkomen checken.
Woningbouwverenigingen kunnen dat niet.
Het is al moeilijk om 1 inzagesysteem te ontwikkelen voor de gemeente en uitkeringsinstantie samen, dus ik acht de kans vrij nihil dat een woningbouwvereniging hierin wordt meegetrokken..

en ik weet waar ik het over heb...

10-11-2010, 23:03


is dat alleen in amsterdam geldig? of over heel nl?

10-11-2010, 23:13
De regels gelden alleen voor mensen met een gezamenlijk inkomen vanaf 35000 euro (het precieze bedrag moet je even nakijken op VROM.nl, zij krijgen vanaf 1 janauri 2011 geen sociale huurwoningen meer.
Als je dan een woning wilt hebben vanaf deze datum en je zit boven deze inkomensgrens dan mag/kan je alleen maar huren onder de woningen van de vrije sector.
Dat zijn woningen vanaf een huur van 650 euro (precieze bedrag even nakijken op VROM.nl) t/m oneindig (geen maximale bedrag).

Ik vind het alleen maar meer dan normaal dat dit gebeurt, wanneer je 2 verdiener bent vind ik het asociaal als je in een huurwoning zit van 400 euro. Eindelijk doet de regering hier wat aan!
Zo hebben de 1 verdieners of lage inkomens straks betere en snellere keus in een woning en ook nog eens betaalbaar is. Ook zal door deze maatregel de woning markt (koop) ook weer gaan draaien, men denkt dan vaak als ik toch zoveel moet betalen aan huur kan ik beter kopen.

10-11-2010, 23:14

Citaat door firdaus87:
is dat alleen in amsterdam geldig? of over heel nl?


Hij wordt landelijk ingevoerd!

10-11-2010, 23:48

Citaat door Spa:
De regels gelden alleen voor mensen met een gezamenlijk inkomen vanaf 35000 euro (het precieze bedrag moet je even nakijken op VROM.nl, zij krijgen vanaf 1 janauri 2011 geen sociale huurwoningen meer.
Als je dan een woning wilt hebben vanaf deze datum en je zit boven deze inkomensgrens dan mag/kan je alleen maar huren onder de woningen van de vrije sector.
Dat zijn woningen vanaf een huur van 650 euro (precieze bedrag even nakijken op VROM.nl) t/m oneindig (geen maximale bedrag).

Ik vind het alleen maar meer dan normaal dat dit gebeurt, wanneer je 2 verdiener bent vind ik het asociaal als je in een huurwoning zit van 400 euro. Eindelijk doet de regering hier wat aan!
Zo hebben de 1 verdieners of lage inkomens straks betere en snellere keus in een woning en ook nog eens betaalbaar is. Ook zal door deze maatregel de woning markt (koop) ook weer gaan draaien, men denkt dan vaak als ik toch zoveel moet betalen aan huur kan ik beter kopen.



33.000 MOET HET ZIJN

10-11-2010, 23:51

Citaat door mmu2:
33.000 MOET HET ZIJN


Ok ja ik wist het niet precies vandaar de verwijzing naar vrom

10-11-2010, 23:57

Citaat door Spa:
Ok ja ik wist het niet precies vandaar de verwijzing naar vrom


Ik vind het wel een goede regel.

Je ziet nu mensen reageren op woningen voor 400 euro.
Terwijl ze heel goed verdienen, misschien netto wel meer dan 3000 euro p.m

En dan moeten de mensen die geen dure woningen kunnen betalen alleen maar langer en langer wachten voordat ze een woning krijgen.

Dat is oneerlijk. Eigenliojk zouden ze de mensen die nu een goedkope woning huren, ook moeten "dwingen" om een duurdere woning te accepteren.

Ik vind dat ze daarnaast wel een soort van subsidie in het leven moeten roepen
Voor mensen die dus een hoge huur hebben en maar net boven die grens van 33.000 zitten.

11-11-2010, 00:29

Citaat door mmu2:
Ik vind het wel een goede regel.

Je ziet nu mensen reageren op woningen voor 400 euro.
Terwijl ze heel goed verdienen, misschien netto wel meer dan 3000 euro p.m

En dan moeten de mensen die geen dure woningen kunnen betalen alleen maar langer en langer wachten voordat ze een woning krijgen.

Dat is oneerlijk. Eigenliojk zouden ze de mensen die nu een goedkope woning huren, ook moeten "dwingen" om een duurdere woning te accepteren.

Ik vind dat ze daarnaast wel een soort van subsidie in het leven moeten roepen
Voor mensen die dus een hoge huur hebben en maar net boven die grens van 33.000 zitten.



Even een eerlijke vraag en niet eromheen draaien.. Hoeveel verdien jij?

11-11-2010, 09:37
Jullie zien een ander punt over het hoofd.

Stel het inkomen van jezelf en die van je partner is onder de 33.000 norm en je hebt inwonenden ingeschreven staan die bv bijverdienen of gewoon fulltime werken. Dan wordt hun inkomen OOK bij die van jou opgeteld waardoor je uiteindelijk toch boven die grens uit komt.

Ik vind de hele regel helemaal niks! Ik verwacht dat door deze beweging de hele markt op slot gaat zitten. Er zijn al zoveel woning tekorten in verschillende steden en met deze nieuwe regels blijft iedereen zitten waar die zit, al wonen ze in een 2 kamerwoning met 10 kinderen.

11-11-2010, 09:40



Citaat door mmu2:
Ik vind het wel een goede regel.

Je ziet nu mensen reageren op woningen voor 400 euro.
Terwijl ze heel goed verdienen, misschien netto wel meer dan 3000 euro p.m

En dan moeten de mensen die geen dure woningen kunnen betalen alleen maar langer en langer wachten voordat ze een woning krijgen.

Dat is oneerlijk. Eigenliojk zouden ze de mensen die nu een goedkope woning huren, ook moeten "dwingen" om een duurdere woning te accepteren.
Ik vind dat ze daarnaast wel een soort van subsidie in het leven moeten roepen
Voor mensen die dus een hoge huur hebben en maar net boven die grens van 33.000 zitten.







MAW: je heb hard gestudeerd en je werkt beide hard voor je centjes, mag je het inleveren bij de woningbouwvereniging??

Dit is net zoals dat je tegen iemand zegt: " je mag niet bij de Bristol schoenen kopen, want je verdient te veel"

Ik bepaal zelf toch wel waar ik mijn geld aan uit wil geven

11-11-2010, 09:42

Citaat door Maroc_Meissie:
Jullie zien een ander punt over het hoofd.

Stel het inkomen van jezelf en die van je partner is onder de 33.000 norm en je hebt inwonenden ingeschreven staan die bv bijverdienen of gewoon fulltime werken. Dan wordt hun inkomen OOK bij die van jou opgeteld waardoor je uiteindelijk toch boven die grens uit komt.

Ik vind de hele regel helemaal niks! Ik verwacht dat door deze beweging de hele markt op slot gaat zitten. Er zijn al zoveel woning tekorten in verschillende steden en met deze nieuwe regels blijft iedereen zitten waar die zit, al wonen ze in een 2 kamerwoning met 10 kinderen.



In normaal Nederlands. Ouders die 50+ zijn en die bijvoorbeeld dochters hebben of zoons die geld verdienen (vaak zelfs 25+-ers) die zullen bij het inkomen van hun ouders meegenomen worden. Dus stel een dochter verdiend netto 1600 Euro, bruto zo een 27.000 Euro die wordt ook bij het inkomen van haar vader opgeteld als ze bij hem woont?

11-11-2010, 09:45

Citaat door Maroc_Meissie:
Jullie zien een ander punt over het hoofd.

Stel het inkomen van jezelf en die van je partner is onder de 33.000 norm en je hebt inwonenden ingeschreven staan die bv bijverdienen of gewoon fulltime werken. Dan wordt hun inkomen OOK bij die van jou opgeteld waardoor je uiteindelijk toch boven die grens uit komt.

Ik vind de hele regel helemaal niks! Ik verwacht dat door deze beweging de hele markt op slot gaat zitten. Er zijn al zoveel woning tekorten in verschillende steden en met deze nieuwe regels blijft iedereen zitten waar die zit, al wonen ze in een 2 kamerwoning met 10 kinderen.

tjah ook dat word nu aangepakt!
Mensen die bijv studenten zich laten inschrijven voor een postadresje.. om zo wat meer studiefinan te ontvangen

aanpakken die handel!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10