Bekijk volle/desktop versie : Dua?



10-11-2010, 00:29
Mijn vriendin heeft morgen haar praktijkexamen.

weet iemand een goeie sterke dua die ik voor haar kan opzeggen

alvast bedankt.

10-11-2010, 00:34


zeghma niemand??

10-11-2010, 10:11
"Degene die Allah aanroept met deze smeekbede, zal verhoord worden."[/SIZE]

[SIZE=5] لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

Laa ilaha ila Ant Sub7anaka inni kuntu mina dhalimien.



Allah zei:

'En (gedenk) Dhan-Noen (Yoenoes),toen hij buiten zichzelf van woede was en dacht,dat Wij hem niet zouden bestraffen! Maar hij riep door de duisternis (Qoer-aan 21:87) Ibn 'Abbas en andere metgezellen zeiden,dat het de duisternis van de buik van de walvis,de zee en de nacht was,Toen zei hij: 'Geen heeft het recht om aanbeden te worden behalve U, Verheerlijkt zij U.Waarlijk ik ben een zondaar geweest.'
(Qoer-aan 21:87)

Toen de walvis hem naar de bodem van de zee voerde,hoorde Yoenoes de walvissen Allah prijzen.Hij hoorde zelfs dat de kiezelstenen Allah prezen,waarna hij deze smeekbede deed.

Allah zei:

'Dus beantwoordden Wij zijn roep en brachten hem uit zijn ellende.En zo redden Wij dus de gelovigen.'

(Qoer-aan 21:88.)

Ibn Jarir heeft overgeleverd dat Sa'd bin Abi Waqqas vertelde dat de profeet Mohammed zei: 'De heilige naam van Allah,waardoor Hij de smeekbede aanvaardde en Zijn genade schonk,wordt in de smeekbede genoemd.Sa'd zei: 'Is dit alleen van toepassing op Yoenoes?' De Profeet zei: 'Het was speciaal voor Yoenoes,maar is ook voor de gelovigen in het algemeen als zij Allah om iets vragen.Heb je het gezegde van Allah niet gehoord: Maar hij riep door de duisternis: 'Geen heeft het recht om aanbeden te worden,behalve U,Verheerlijkt zij U.Waarlijk ik ben een zondaar geweest. Dus beantwoordden Wij zijn roep en brachten hem uit zijn ellende.En zo redden Wij dus de gelovigen. (Qoer-aan 21:88-89)

Degene die Allah aanroept met deze smeekbede, zal verhoord worden.



Zie het verhaal over Yoenoes en de walvis hier of zie het boek: "Geschiedenis van de Profeten van Ibn Kathir [Ra7imahu Allah]"