Bekijk volle/desktop versie : mama's van baby's die 4 maanden oud zijn meld je even!!



Pagina's : [1] 2

09-11-2010, 21:32
hallo mama's mijn dochtertje is over 3 weken 4 maanden, ik wil dan beginnen met pap, fruit en groente hapje beginnen.
maar ik wil alles vers maken wie doet dit ook, en wat kan ik mijn kindje allemaal geven.
om het maar even zo te zeggen wat is jullie dag of week menu voor een baby van 4 maanden?????????

09-11-2010, 21:37


mijn kindje is vandaag 4 maanden geworden. ik ben van plan om eerst een weekje pap te geven. Na een week fruithapje en weer een week groente.

ik maak de groente altijd vers. maar fruithapjes koop ik.

09-11-2010, 21:37
vb een kleine aardappel met wortel, courgette,broccoli,bloemkool,.....
Fruit; Stukje banaan nooit een hele banaan met appel,peer,kiwi,avocado,mango,....

Eigenlijk kan je best wel veel geven.. Ik heb het ook altijd vers gemaakt en doe het nog steeds...

09-11-2010, 21:39
Bij mij was aangegeven dat ik bij 4 maanden mocht kiezen wat ik gaf.. Vb ik koos groentepap.. EN na een maand bij 5 maanden kon ik fruit geven..
Had kind en gezin me aangeraden

09-11-2010, 21:40


Hallo dina berber,

Je baby heeft alleen melk nodig tot hij 6 maanden is. Alles wat zij nodig heeft, zit in borstvoeding of flesvoeding. Soms wil een kind al een hapje fruit eten als hij 4 of 5 maanden is. Dat kan best, maar is niet nodig om extra voedingsstoffen binnen te krijgen.

lees op http://www.opvoedmix.nl meer hierover

M3a salama,
Latifa

10-11-2010, 15:59
mij tante heeft een kdv en die heeft dus ook 3kinderen van 4 en 5 maanden oud...

die geven we een groentje pap (Zelf gemaakt) wortel & aardappel..
soms nog een halve banaan of een appel (eerst de appel koken) en dan in de mixer...

10-11-2010, 16:12
Mijn kleine is nu 4,5 maand. Met 3,5 maand ben ik begonnen met rijstebloempap van Bambix in de fles te geven. Dit doe ik bij de eerste fles in de ochtend en de laatste fles in de avond.
Met 4 maanden ben ik begonnen met fruithapjes. Een week later gaf ik er ook groentehapjes bij. Ik merkte dat mijn zoontje er behoefte aan had en krijgt alles op, Tbark Allah.

Hij krijgt dus 5 flessen melk van 200 ml, fruithapje en een groentehapje per dag.

10-11-2010, 16:27

Citaat door Timaatje_x:
Mijn kleine is nu 4,5 maand. Met 3,5 maand ben ik begonnen met rijstebloempap van Bambix in de fles te geven. Dit doe ik bij de eerste fles in de ochtend en de laatste fles in de avond.
Met 4 maanden ben ik begonnen met fruithapjes. Een week later gaf ik er ook groentehapjes bij. Ik merkte dat mijn zoontje er behoefte aan had en krijgt alles op, Tbark Allah.

Hij krijgt dus 5 flessen melk van 200 ml, fruithapje en een groentehapje per dag.


Is dat niet teveel?

10-11-2010, 16:35
nou meid mijn zoontje is 3 maanden ik geef al pap en groeten en fruit hij eet goed pfff als je naar die Hollanders gaat luisteren kom je niet ver hoor
ik had laats nog met me moeder hier over ik zij ze praten hier wel van en kind mag na 4 maanden dit dat ik zij hoe doen Ze dat in marokko dan in de dorp daar hebben ze geen poedermelk net als ze zei als de moeder melk heeft geeft ze die zo niet geefen ze Thee dus jah

10-11-2010, 16:37
begin eerst met of fruit of groente en ook niet gelijk mengen , bv eerst wortelhapje op 1 dag en volgende dag appelhapje ze moeten eerst nog aan de smaak wennen en met 6 maanden kun je mengen als je wil ,

ik stoomde eerst alles voordat ik pureerde had de babycooker aangecshaft

10-11-2010, 17:22

Citaat door MiXeD:
Is dat niet teveel?


Nee, is goed zo.
Als het teveel zou zijn, zou mijn zoontje niet alles opeten.
Het consultatiebureau adviseerde mij om de fruit- en groentehapjes als tussendoortje te geven en niet te minderen met de fles.
Pas na 6 maanden kan je bv 1 fles minder geven.
Maar het ligt natuurlijk aan je baby. De ene baby eet meer dan de andere.
Ik ga echt niet minderen, als mijn kindje behoefte heeft aan eten.

10-11-2010, 17:57

Citaat door Timaatje_x:
Nee, is goed zo.
Als het teveel zou zijn, zou mijn zoontje niet alles opeten.
Het consultatiebureau adviseerde mij om de fruit- en groentehapjes als tussendoortje te geven en niet te minderen met de fles.
Pas na 6 maanden kan je bv 1 fles minder geven.
Maar het ligt natuurlijk aan je baby. De ene baby eet meer dan de andere.
Ik ga echt niet minderen, als mijn kindje behoefte heeft aan eten.




Hoeveel weegt je baby en hoe lang is hij ..?

10-11-2010, 18:27


het wordt aangeraden, pas na 6mnd te beginnen aan groente/fruit hapjes. hun darmpjes zijn er dan klaar voor.ik heb me dochtertje met 6mnd begonnen met fruit en groente tegelijk, en hamdl ze vondt het heerlijk.

10-11-2010, 20:19

Citaat door Timaatje_x:
Mijn kleine is nu 4,5 maand. Met 3,5 maand ben ik begonnen met rijstebloempap van Bambix in de fles te geven. Dit doe ik bij de eerste fles in de ochtend en de laatste fles in de avond.
Met 4 maanden ben ik begonnen met fruithapjes. Een week later gaf ik er ook groentehapjes bij. Ik merkte dat mijn zoontje er behoefte aan had en krijgt alles op, Tbark Allah.

Hij krijgt dus 5 flessen melk van 200 ml, fruithapje en een groentehapje per dag.



Timaatje, volgens mij mag een baby tot volgens mij een jaar max 1 liter melk per dag drinken. Jouw baby is nu gewend aan eten, zijn maag is groter en heeft nu steeds meer behoefte aan eten. Je zou eens moeten kijken hoeveel hij weegt en hoe lang hij is of dat in verhouding staat.

Ik heb zelf een zoontje van 6 maanden, en die wil ook van alles eten, maar ik geef het hem niet, omdat ik vind dat hij genoeg krijgt.

10-11-2010, 20:20
Mijn baby lust alleen potjes van mijn zelfgemaakte prut moet hij kokhalzen. Hebben meer moeders daar last van.

Pagina's : [1] 2