Bekijk volle/desktop versie : Beste sommelier mag geen alcohol drinken (moslima)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

09-11-2010, 12:01


Nadia Zioui (40) is uitgeroepen tot beste wijnkenner van het jaar. 'Mocht mijn vader dit nog meemaken, hij zou níét trots zijn', zegt ze. Als moslima mag ze immers geen alcohol nuttigen.

Sommelier is niet de eerste roeping van Nadia Zioui, een moslima van Marokkaanse afkomst. 'Ik werkte tot mijn dertigste als verpleegster op de spoedafdeling van een ziekenhuis. Al die tijd leefde ik als een voorbeeldige moslima: ik dronk geen alcohol, hoewel mijn man chef-kok was.'

Tien jaar geleden namen Nadia en haar man een drastische beslissing. Ze zouden samen een restaurant beginnen: L'Éveil des Sens in Montigny-le-Tilleul. 'Kort voordien, toen we net terug waren van een familiebezoek in Marokko, zei mijn man: Ik ga je een glas wijn uitschenken en jij moet proeven. Ik weet het nog goed, het was een witte Saumur Champigny. Ik vond het meteen lekker maar was bijna even snel ook tipsy.' Nadia ging wijnlessen volgen en stelde vast dat ze er een heel goede neus voor heeft. Maar als moslima mag ze geen alcohol drinken. 'Eigenlijk houd ik me daaraan. Ik ruik en proef de smaak in mijn mond, maar dan spuw ik het allemaal uit.'

'Als spoedverpleegster heb ik de gevaren van alcohol genoeg gezien. Daarom letten we er in ons restaurant op dat de klanten niet te veel drinken. Als ze boven hun theewater zijn, bestellen we een taxi.'

'Ik heb twee kinderen, van acht en tien', vertelt Zioui. 'Ik hoop dat ze zo lang mogelijk wachten met alcohol drinken. Ruiken mag wel al. De jongste is er trouwens al heel goed in.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=TK31UNBJ

09-11-2010, 12:03



Citaat door Saida25:


Nadia Zioui (40) is uitgeroepen tot beste wijnkenner van het jaar. 'Mocht mijn vader dit nog meemaken, hij zou níét trots zijn', zegt ze. Als moslima mag ze immers geen alcohol nuttigen.

Sommelier is niet de eerste roeping van Nadia Zioui, een moslima van Marokkaanse afkomst. 'Ik werkte tot mijn dertigste als verpleegster op de spoedafdeling van een ziekenhuis. Al die tijd leefde ik als een voorbeeldige moslima: ik dronk geen alcohol, hoewel mijn man chef-kok was.'

Tien jaar geleden namen Nadia en haar man een drastische beslissing. Ze zouden samen een restaurant beginnen: L'Éveil des Sens in Montigny-le-Tilleul. 'Kort voordien, toen we net terug waren van een familiebezoek in Marokko, zei mijn man: Ik ga je een glas wijn uitschenken en jij moet proeven. Ik weet het nog goed, het was een witte Saumur Champigny. Ik vond het meteen lekker maar was bijna even snel ook tipsy.' Nadia ging wijnlessen volgen en stelde vast dat ze er een heel goede neus voor heeft. Maar als moslima mag ze geen alcohol drinken. 'Eigenlijk houd ik me daaraan. Ik ruik en proef de smaak in mijn mond, maar dan spuw ik het allemaal uit.'

'Als spoedverpleegster heb ik de gevaren van alcohol genoeg gezien. Daarom letten we er in ons restaurant op dat de klanten niet te veel drinken. Als ze boven hun theewater zijn, bestellen we een taxi.'

'Ik heb twee kinderen, van acht en tien', vertelt Zioui. 'Ik hoop dat ze zo lang mogelijk wachten met alcohol drinken. Ruiken mag wel al. De jongste is er trouwens al heel goed in.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=TK31UNBJ


Dat moet ze toch allemaal lekker zelf weten wat zij doet.

09-11-2010, 12:05

Citaat door Saida25:


Nadia Zioui (40) is uitgeroepen tot beste wijnkenner van het jaar. 'Mocht mijn vader dit nog meemaken, hij zou níét trots zijn', zegt ze. Als moslima mag ze immers geen alcohol nuttigen.

Sommelier is niet de eerste roeping van Nadia Zioui, een moslima van Marokkaanse afkomst. 'Ik werkte tot mijn dertigste als verpleegster op de spoedafdeling van een ziekenhuis. Al die tijd leefde ik als een voorbeeldige moslima: ik dronk geen alcohol, hoewel mijn man chef-kok was.'

Tien jaar geleden namen Nadia en haar man een drastische beslissing. Ze zouden samen een restaurant beginnen: L'Éveil des Sens in Montigny-le-Tilleul. 'Kort voordien, toen we net terug waren van een familiebezoek in Marokko, zei mijn man: Ik ga je een glas wijn uitschenken en jij moet proeven. Ik weet het nog goed, het was een witte Saumur Champigny. Ik vond het meteen lekker maar was bijna even snel ook tipsy.' Nadia ging wijnlessen volgen en stelde vast dat ze er een heel goede neus voor heeft. Maar als moslima mag ze geen alcohol drinken. 'Eigenlijk houd ik me daaraan. Ik ruik en proef de smaak in mijn mond, maar dan spuw ik het allemaal uit.'

'Als spoedverpleegster heb ik de gevaren van alcohol genoeg gezien. Daarom letten we er in ons restaurant op dat de klanten niet te veel drinken. Als ze boven hun theewater zijn, bestellen we een taxi.'

'Ik heb twee kinderen, van acht en tien', vertelt Zioui. 'Ik hoop dat ze zo lang mogelijk wachten met alcohol drinken. Ruiken mag wel al. De jongste is er trouwens al heel goed in.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=TK31UNBJ
Alcohol is niet verboden in de Koran staat dat het sterk wordt ontraden

09-11-2010, 12:05
Ook al slik je de alcohol niet door het komt wel degelijk in je bloedbaan.
Dus indirect is ze wel alcohol aan het nuttigen

09-11-2010, 12:05


Kortom: Zuipen, kreng..

09-11-2010, 12:06
Is this really news?

09-11-2010, 12:08

Citaat door shotgun:
Dat moet ze toch allemaal lekker zelf weten wat zij doet.
In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."




Is al geregeld

09-11-2010, 12:15

Citaat door Mugabe:
Alcohol is niet verboden in de Koran staat dat het sterk wordt ontraden


Bron a.u.b., want volgens mij is het wel verboden.

09-11-2010, 12:16

Citaat door Moonboi:
Ook al slik je de alcohol niet door het komt wel degelijk in je bloedbaan.
Dus indirect is ze wel alcohol aan het nuttigen


Ze moest zich er toch op één of andere manier uitlullen hé

09-11-2010, 12:17

Citaat door Jabir_A:
Ik dacht dat er "Somalier" stond.


onnozelaar!

09-11-2010, 12:17

Citaat door Saida25:
Ze moest zich er toch op één of andere manier uitlullen hé


Klopt, als je de hele dag wijn staat te rochelen dan voel je het echt wel.

09-11-2010, 12:19
Ieder zijn/haar ding, en eigen verantwoordelijkheid.

Wat ik niet begrijp dat ze het interview begint met de opmerking over haar vader. Waarom vindt ze het belangrijk om te vermelden dat ze moslima is? Wat mij getreft helemaal geen toegevoegde waarde.

Gewoon een marokkaanse die een prijs heeft gewonnen als sommelier.

(haar man had haar voor het eerst een glas wijn laten proeven...foei toch!

09-11-2010, 12:20



Citaat door Moonboi:
Ook al slik je de alcohol niet door het komt wel degelijk in je bloedbaan.
Dus indirect is ze wel alcohol aan het nuttigen



dat daargelaten is het ook verboden om alcohol te verkopen , maar goed het is wel wereldnieuws dit verhaaltje......

09-11-2010, 12:20

Citaat door Mugabe:
In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."


In de praktijk wordt dit toch niet zo gerespecteerd hoor.

09-11-2010, 12:20

Citaat door ayyoebi:
dat daargelaten is het ook verboden om alcohol te verkopen , maar goed het is wel wereldnieuws dit verhaaltje......


Driekwart van het nieuws op deze site is niet echt relevant.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35