Bekijk volle/desktop versie : Ik verlang...



Pagina's : [1] 2

08-11-2010, 13:29


Citaat:

naar niets zo hard dan naar de hoogste rang in djennat al firdauws

“Voorwaar, er is in het Paradijs een markt waar (de bewoners van het Paradijs) iedere vrijdag naar toe gaan. De noordenwind zal dan opsteken en op hun gezichten en in hun kleding blazen en ze zullen mooier en aantrekkelijker worden. Dan zullen ze terugkomen bij hun echtgenotes en deze zullen zeggen: “Bij Allah, jullie zijn zeker mooier en aantrekkelijker geworden.” En zij zullen zeggen: “En jullie, bij Allah, jullie zijn zeker mooier en aantrekkelijker geworden na ons.”
Deze hadith is overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Sahih Muslim.

“De Boodschapper van Allah en ik kwamen uit de moskee en zagen een man bij de poort van de moskee. Hij zei tegen de Boodschapper van Allah: “Wanneer zal het Uur plaatsvinden?” De Boodschapper van Allah zei: “Wat heb je ervoor voorbereid?” De man werd stil en zei daarna: “Ik heb er niet veel gebeden of vasten of aalmoezen voor voorbereid, maar ik houd van Allah en Zijn Boodschapper.” Daarop zei de Profeet: “Je zal zijn met degenen van wie je houdt.” Deze hadith is overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Bukharie en Muslim.

“De Koran zal op de Dag des Opstanding komen en (de Koran) zal zeggen: “O Heer, versier hem.” Er zal aan hem een kroon van eer gegeven worden om te dragen. Daarna zal het (de Koran) zeggen: “O Heer, geef hem meer.” Dan zal hem een kledingstuk van eer gegeven worden. Hierop zal het (de Koran) zeggen: “O Heer, wees tevreden met hem.” Allah zal tevreden met hem zijn. En dan zal er tegen hem gezegd worden: “Reciteer en ga vooruit in status en voor iedere ayah zal je een hasanat meer krijgen.” Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Tirmidhi. De hadith is sahih hasan verklaard door Tirmidhi en hasan door Al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn).



...

09-11-2010, 11:12


Moge Allah de mensen en djins die er naar verlangen de hoogste rang in het paradijs schenken.

09-11-2010, 11:13

Citaat door smile1234:
Moge Allah de mensen en djins die er naar verlangen de hoogste rang in het paradijs schenken.

Amine inchAllah, barakAllah oe fiek a oema

09-11-2010, 11:19

Citaat door rwina_zina:
Amine inchAllah, barakAllah oe fiek a oema


wa fieki baraka Allah

09-11-2010, 11:39


Kyken ze alleen maar als het plaats je .. topics zijn

10-11-2010, 13:31
kyken is reageren

10-11-2010, 13:41
Up meid.

Belangrijk om hier bij stil te staan!

10-11-2010, 13:42

Citaat door Misz_Eendje:
Up meid.

Belangrijk om hier bij stil te staan!

Eindelyk iemand die myn gedachten meedeelt

10-11-2010, 13:46

Citaat door rwina_zina:
Eindelyk iemand die myn gedachten meedeelt


Sommige mensen hebben net oogkleppen op en houden zich alleen druk met het wereldse leven, zonder erbij stil te staan dat de volgende minuut je laatste kan zijn.

Ik probeer mij er dagelijks wel bij stil te staan, maar betrapt mijzelf dat soms te vergeten.

10-11-2010, 13:53

Citaat door Misz_Eendje:
Sommige mensen hebben net oogkleppen op en houden zich alleen druk met het wereldse leven, zonder erbij stil te staan dat de volgende minuut je laatste kan zijn.

Ik probeer mij er dagelijks wel bij stil te staan, maar betrapt mijzelf dat soms te vergeten.

Ze houden zich bezig met andermans zaken, terwijl ze hun leven zelf niet op orde hebben

Ben blij om dat te horen, laat shayataan niet sterker zyn & laat je niet meesleuren door zyn vervloekte woorden. Gair wa salama

10-11-2010, 14:00

Citaat door rwina_zina:
Ze houden zich bezig met andermans zaken, terwijl ze hun leven zelf niet op orde hebben

Ben blij om dat te horen, laat shayataan niet sterker zyn & laat je niet meesleuren door zyn vervloekte woorden. Gair wa salama



Uiteindelijk zijn het alleen je eigen daden die je meeneemt naar het graf. Op het wereldse leven moet je eraan werken dat het goede zwaarder zal wegen.

10-11-2010, 14:01
djazaka allahoe gairan voor het plaatsen!!

up!

10-11-2010, 14:02



Citaat door Misz_Eendje:
Uiteindelijk zijn het alleen je eigen daden die je meeneemt naar het graf. Op het wereldse leven moet je eraan werken dat het goede zwaarder zal wegen.


13-11-2010, 13:03

Citaat door Misz_Eendje:
Uiteindelijk zijn het alleen je eigen daden die je meeneemt naar het graf. Op het wereldse leven moet je eraan werken dat het goede zwaarder zal wegen.

Groot gelyk

13-11-2010, 23:15

Citaat door rwina_zina:
Kyken ze alleen maar als het plaats je .. topics zijn


Moge Allah ons die plek doen erven inshaa Allah..
Eigenlijk moeten we ons zelf druk maken om er alles aan te doen om die plek te verdienen en tussen elkaar te concurreren. Bedankt voor het plaatsen..

Pagina's : [1] 2