Bekijk volle/desktop versie : Islamitische partij Hollandistan.



Pagina's : [1] 2 3 4

04-09-2004, 00:04
Over een paar jaar mag een islamitische partij mee gaan doen aan de verkiezingen. Wat denken jullie? Heeft het zin, zo'n partij en zal het iets worden?


Quote: Ik weet niet meer waar, maar ik las ooit dat AEL voor een stichting van een groot islamitisch rijk is. Globaal loopt dit rijk van Indonesie dwars door midden Azie naar Marokko. In het noorden steken Turkije en Bosnie erboven uit. Hij zweeg de islamisering van West Europa, op lange termijn lijkt het me logisch dat ook wij tot de Islamitische Unie kunnen toetreden, zolang we maar genoeg moslims binnen laten zijn we goed op weg.

04-09-2004, 00:15



Citaat:
Origineel gepost door jerusalem
de meeste moslims kenne nie eens lezen of schrijven, die gaan dus ook niet stemmen.
en turken al helemaal niet. die willen graag tot de eu toe treden dus die gaan zo ie zo al nie op zon islam partij stemmen!

zon partij moeten ze meteen verbieden. verschrikkelijk gewoon dat dat allemaal maar mag hier. begin zon partij maar in jullie eigen land.
En jij kan wel schrijven

04-09-2004, 00:19
Naizah

Niemand zit te wachten op een islamitisch rijk, wat dat ook moge betekenen...waar moslims wel op zitten te wachten, is de dag dat ze ook werkelijk worden aanzien als volwaardige burgers binnen een niet-islamitische, veelal seculiere, samenleving.

Of een islamitische partij mag meedoen aan verkiezingen is wellicht retorisch bedoeld; natuurlijk mag ze meedoen in een democratie waar iedere individuele stem moet aanhoord en gerespecteerd worden...Als een Somalische vluchtelinge door het Nederlandse volk werd verkozen om de Islam af te breken, dan is net zo goed het recht van een moslimpartij te strijden om stemmen teneinde haar gewicht in het politieke landschap te kunnen laten gelden.

Maar het is inderdaad een ware kopzorg voor de Europese Unie om de Islam binnen haar territoria te zien groeien...laten we maar hopen dat ze die groei niet baseert op het aantal hoofddoekjes dat ze op straat telt.

MELILLENSE

04-09-2004, 00:24

Citaat:
Origineel gepost door jerusalem
de meeste moslims kenne nie eens lezen of schrijven, die gaan dus ook niet stemmen.
en turken al helemaal niet. die willen graag tot de eu toe treden dus die gaan zo ie zo al nie op zon islam partij stemmen!

zon partij moeten ze meteen verbieden. verschrikkelijk gewoon dat dat allemaal maar mag hier. begin zon partij maar in jullie eigen land.
Nederland is het vaderland van vele moslims...vandaar ook dat ze een partij willen dat ook hun rechten behartigt en verdedigt. Nederland is Israël niet, waar democratie slechts een ijdel begrip is.

MELILLENSE

04-09-2004, 00:33



Citaat:
Origineel gepost door MELILLENSE
Naizah

Niemand zit te wachten op een islamitisch rijk, wat dat ook moge betekenen...waar moslims wel op zitten te WACHTEN, is de dag dat ze ook werkelijk worden aanzien als volwaardige burgers binnen een niet-islamitische, veelal seculiere, samenleving.

MELILLENSE
nee, ik val van me stoel, NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP...enz

ondertekend MELODRAMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WACHTEN heb ik even groot aangehaald, Melo!

Immers, het is een goede aanduiding; wachten.....

Na dertig jaar zitten twijfelen, of ze hier wel wilden wonen, om zomers met busjes volgeladen naar marokko en Turkye te vertrekken, waar ZE een HUIS hadden, en THUIS waren, zijn ze er de laatste 10 jaar achtergekomen, dat men toch wel hier wil blijven!
Tja, toen stond de indruk, die zij hadden achtergelaten bij de allochtonen wel vast!
En er is niets zo moeilijk, om een negatieve reputatie kwijt te raken; daar zul je keihard voor moeten werken, door te participeren in vrjwilligers werk, bijvoorbeeld, en niet verder te willen je afzeten tegen de nederlandse kultuur!

Wachten op.......dan kun je nog lang wachten!
Doe er maar wat aan; extra tragisch is, dat de jongeren zitten opgezadeld met de handelswijze van hun ouders!
En nog steeds wordt het normaal gevonden om een bruidje uit het buitenland te halen, zodat de kinderen nauwelijks nederlands spreken, voor ze op de lagere school komen!

Het is erg lullig voor betrokkenen, maar het gheeft weinig met islam te maken; ook andere groepen zoals surinamers, en antillianen hebben in meerder of minder mate deze problematiek meegemaakt, en inmidels deels overwonnen!

04-09-2004, 00:38
Alleen al het feit, dat een op islamitiese basis gestoelde partij er na 40 jaar niet is, geeft aan, dat het onder allochtonen niet leeft, of dat zij wel tevreden waren met het systeem.
( omdat ze toch niet hier wilden blijven).

Daarbij is een marokkaan, en een turk al zo verdeeld, dat een islamitiese partij, net zoals een niet op nationaliteit gerichte moskee, nog ver in de toekomst ligt!
Het geharrewar van islamitiese stromingen onderling, in Nederland is een U allen bekend verschijnsel!

04-09-2004, 00:39

Citaat:
Origineel gepost door Ayan_hirsiIslam
Gaat die echt islamitische partij Hollandistan heten of is dees een grapje?
Is nie veel grapje, dees Hollandistan is heet islamish parti...komen op voor vrouw in doek en niks boem-boem voor die hoewelijk. En plus, is contra bruin Ayan hirshit want shlecht vrouw voor islam...zij film maakt mit bloot vrouwe.

MELILLENSE

04-09-2004, 00:43

Citaat:
Origineel gepost door ElAlamein
nee, ik val van me stoel, NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP...enz

ondertekend MELODRAMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WACHTEN heb ik even groot aangehaald, Melo!

Immers, het is een goede aanduiding; wachten.....

Na dertig jaar zitten twijfelen, of ze hier wel wilden wonen, om zomers met busjes volgeladen naar marokko en Turkye te vertrekken, waar ZE een HUIS hadden, en THUIS waren, zijn ze er de laatste 10 jaar achtergekomen, dat men toch wel hier wil blijven!
Tja, toen stond de indruk, die zij hadden achtergelaten bij de allochtonen wel vast!
En er is niets zo moeilijk, om een negatieve reputatie kwijt te raken; daar zul je keihard voor moeten werken, door te participeren in vrjwilligers werk, bijvoorbeeld, en niet verder te willen je afzeten tegen de nederlandse kultuur!

Wachten op.......dan kun je nog lang wachten!
Doe er maar wat aan; extra tragisch is, dat de jongeren zitten opgezadeld met de handelswijze van hun ouders!
En nog steeds wordt het normaal gevonden om een bruidje uit het buitenland te halen, zodat de kinderen nauwelijks nederlands spreken, voor ze op de lagere school komen!

Het is erg lullig voor betrokkenen, maar het gheeft weinig met islam te maken; ook andere groepen zoals surinamers, en antillianen hebben in meerder of minder mate deze problematiek meegemaakt, en inmidels deels overwonnen!
Je hebt de insteek niet door, Wolfowitz...misschien moet je er maar eens een nachtje over slapen.

MELILLENSE

04-09-2004, 01:04
is het eingelijk wel mogelijk om politiek en islam te combineren? voor zover ik weet is dit verboden aangezien men zich dan conform wetten moet houden die niets te maken hebben met die van Allah Taala. maar Allah hoe Alim

04-09-2004, 01:41
Misschien wordt het wel tijd voor een Chinezen partij, die heb je in Nederland ook. Dan kunnen alle Chinezen daarop stemmen. Of een Antilianen partij, die de belangen van de Antilianen hier in Nederland waarborgt.

Inplaats van zich te conformeren aan het in Nederland onstane politieke landschap gaan mensen zich afzetten tegen bestaande partijen. Wat denk je dat het effect daarvan is op het Nederlandse volk. heb je daar weleens over nagedacht? Beeldvorming?

Ik zou ervoor zijn zo'n partij sterk in de gaten te houden. Aangezien ik er totaal geen vertrouwen in heb dat zo'n partij de belangen van de Nederlandse staat zou verdedigen.

Wanneer ons land verdedigt moet worden tegen terrorisme zie ik "de moslim partij" onze verdediging al tegenwerken, wanneer het in ons belang is om de grenzen te sluiten voor ongeletterde immigranten zie ik "de moslimpartij" daar juist voor pleiten om zo haar electoraat te vergroten.

Zo'n partij zou de belangen van de gewone Nederlander niet verdedigen maar ondermijnen.

04-09-2004, 07:45

Citaat:
Origineel gepost door Naizah
Over een paar jaar mag een islamitische partij mee gaan doen aan de verkiezingen. Wat denken jullie? Heeft het zin, zo'n partij en zal het iets worden?
Religie is niet MIJN invalshoek om politieke lijnen uit te zetten, toch denk ik dat het goed is dat zo'n islamitische politieke partij er komt.

Zo'n partij die waarschijnlijk niet al te groot zal worden, kan toch een belangrijke stem hebben om de balans de ene of de andere kant te doen doorslaan.
Moslims krijgen met zo'n partij toegang tot de media om hun opvattingen te ventileren, immers als kamerlid geniet je onschendbaarheid om bepaalde uitspraken te doen.

Het succes van zo'n partij hangt af van de edelmoedigheid en ruimdenkendheid van de betrokken bestuurders, om een platform te bieden voor een zeer grote groep moslims in dit land.

Als die twee zaken niet aanwezig zijn en men anderen zijn wil probeert op te leggen, dan zal zo'n partij een zelfde lot beschoren zijn als de LPF wat de moslim gemeenschap dan schade berokkent.

04-09-2004, 08:25

Citaat:
Origineel gepost door jerusalem
de meeste moslims kenne nie eens lezen of schrijven, die gaan dus ook niet stemmen.
en turken al helemaal niet. die willen graag tot de eu toe treden dus die gaan zo ie zo al nie op zon islam partij stemmen!

zon partij moeten ze meteen verbieden. verschrikkelijk gewoon dat dat allemaal maar mag hier. begin zon partij maar in jullie eigen land.
en het extreem rechtse partij van onze pimmie vindt jij dat wel kunnen?

mijn mening als het een goed partij is en dus geen extreem plannen heeft stem k dan ook

04-09-2004, 16:13



Citaat:
Origineel gepost door Huey
Misschien wordt het wel tijd voor een Chinezen partij, die heb je in Nederland ook. Dan kunnen alle Chinezen daarop stemmen. Of een Antilianen partij, die de belangen van de Antilianen hier in Nederland waarborgt.

Inplaats van zich te conformeren aan het in Nederland onstane politieke landschap gaan mensen zich afzetten tegen bestaande partijen. Wat denk je dat het effect daarvan is op het Nederlandse volk. heb je daar weleens over nagedacht? Beeldvorming?

Ik zou ervoor zijn zo'n partij sterk in de gaten te houden. Aangezien ik er totaal geen vertrouwen in heb dat zo'n partij de belangen van de Nederlandse staat zou verdedigen.

Wanneer ons land verdedigt moet worden tegen terrorisme zie ik "de moslim partij" onze verdediging al tegenwerken, wanneer het in ons belang is om de grenzen te sluiten voor ongeletterde immigranten zie ik "de moslimpartij" daar juist voor pleiten om zo haar electoraat te vergroten.

Zo'n partij zou de belangen van de gewone Nederlander niet verdedigen maar ondermijnen.
Sinds wanneer is Islam een etniciteit ?

Je wilde zeker de vergelijking maken met het CDA, CU en SGP nie woar?

Jij bent voor een dictatuur en niet voor pluralisme. Moslim en terrorisme zijn bij jou anagrammen van elkaar?

04-09-2004, 16:14

Citaat:
Origineel gepost door Ayan_hirsiIslam
Gaat die echt islamitische partij Hollandistan heten of is dees een grapje?
Slechts een lichtelijke steek naar de Islam, al zou het een 'veroverende' religie zijn. Eentje die van Holland, Hollandistan zou maken. Onbevooroordeeldheid is ver te zoeken.

04-09-2004, 16:22

Citaat:
Origineel gepost door Moraliste
Sinds wanneer is Islam een etniciteit ?

Je wilde zeker de vergelijking maken met het CDA, CU en SGP nie woar?

Jij bent voor een dictatuur en niet voor pluralisme. Moslim en terrorisme zijn bij jou anagrammen van elkaar?
Waar noem ik het woord etniciteit?

Ik heb het over levenswijzen en cultuur. Chinezen hebben een eigen cultuur (normen en waarden) net als Antillianen en moslims.

Als het goed is integreren ze goed in onze maatschapij en kunnen ze hun politieke standpunten verwoorden via 1 van de al bestaande partijen.

Als het helemaal fout gaat richten ze een eigen partij op.

Moslim en terrorisme. Zolang ik nog geen duidelijk tegengeluid heb gehoord uit de moslim gemeenschap, en op forum's komt waarop terrorisme gesteunt wordt zoals hier. Zie ik een moslim partij als een potentieel gevaar voor onze maatschapij.

Op dit moment is moslimterrorisme/fundamentalisme 1 van de grootste bedreigingen van de westerse wereld. Als dat soort mensen hier invloed mogen uitoefenen is dat een gevaar voor ons land.

Pagina's : [1] 2 3 4