Bekijk volle/desktop versie : Iets voor je haren, hoe doen jullie dat?



Pagina's : [1] 2

07-11-2010, 22:26
Hallo,

Ik heb een klein vervelend haarprobleem ; altyd wanneer ik kook gaat de geur van het eten in me haar ; ik vind die geur niet zo leuk & was elke dag me haren ; nu heb ik gemerkd dat me haren superdroog zyn geworden

hoe lossen jullie dat op ivm koken & ivm met droog haar??

07-11-2010, 22:29


co wassen

dus alleen met conditioner wassen, in normale shampoo zit vrijwel bijna altijd sls (sodium laureth sulfaat) dat je haar schoonmaakt,en ook de natuurlijke vetten weghaalt. Hierdoor krijg je droog haar. In conditioners hebben ze dat niet.

Zoek hier meer over op google.

En tip: doe een hoofddoekje als je gaat koken, voorkomt ook dat je haar in het eten valt

07-11-2010, 22:31
en je haren elke dag wassen is echt slecht,moet je niet meer doen.
en doe eens in de week een haarmasker

07-11-2010, 22:31
zo hey alleen met conditioner wassen?

dat ga ik ook proberen & het zal nog een verzorgende werking hebben ook

07-11-2010, 22:31


nooit meer koken,deuuuh

grapje.
tegen die geur van dat koken kun je zoveel doen,zorg dat je dampkap aanstaat,blijf zo ver mogelijk van die pot en zet een raam open ofzo


en voor je haar,gebruik een goede conditioner,af en toe een maskertje en speciale schampoo voor droog haar.

07-11-2010, 22:33
Tijdens het koken heb ik meestal een kapje om. Bang dat er haar in komt....
Merk eigenlijk nooit dat mijn haar na het koken een geur heeft...Misschien een optie....

Tegenwoordig heb je zoveel middeltjes tegen drooghaar....
Zelf had ik er ook last van, en 1 dag overslaan om te douche zit mij niet lekker.
Ben gaan veranderen van shampoo en moet je eerlijk zeggen dat mijn haar er wat gezonder uit ziet...
Gebruikte voorheen Andrelon en nu gebruik ik elvive....

07-11-2010, 22:36
Goh daar zeg je wat ik gebruik nu ook Andrelon

zou het misschien daaraan liggen?

wat is nu eigenlyk een goede shampoo??

07-11-2010, 22:43

Citaat door naamloos_2010:
Ik kreeg vroeger klappen uitgedeeld als ik zonder hoofdoek ging koken. Maar er een gewoonte van, is ook gelijk hygiënisch.



Ik kreeg net nog geen klappen, maar mij werd ook altijd gezegd doe een hoofddoek of kapje om anders komen haren in het eten....

Heb wel altijd na het koken dat mijn kapje gelijk de was in moet.....

07-11-2010, 22:46

Citaat door StreetChic:
Goh daar zeg je wat ik gebruik nu ook Andrelon

zou het misschien daaraan liggen?

wat is nu eigenlyk een goede shampoo??


Ja, die vraag blijf je krijgen joh....

Altijd maar nieuwe merken en soorten en dan komt weer de vraag 'zal die goed zijn'?

Ik gebruik nu elvive, die gele voor beschadigt en droog haar....Ben er echt blij mee.....Ik zag al snel verandering.....En tegelijkertijd heb je er ook maskers en conditioner van......

07-11-2010, 22:49
gebruik je ook de maskers & conditioner van elvive?


07-11-2010, 22:51

Citaat door StreetChic:
gebruik je ook de maskers & conditioner van elvive?



Alleen de masker 2 keer per week en soms helemaal niet....Ik merkte al gelijk alleen bij de shampoo dat het effect heeft bij mij.....

07-11-2010, 22:52
Ik kook nooit met hoofddoek en ben nooit een haar tegen gekomen in mijn eten.


Ik zet altijd mijn ramen wagenwijd open als ik kook, zéker als ik ga frituren, daardoor ruik ik of mijn huis eigenlijk niet naar eten. Ik heb ook een goede afzuigkap maar ik denk dat frisse lucht van buiten meer doet.

07-11-2010, 22:57



Citaat door Betty_Boop24:
Ik kook nooit met hoofddoek en ben nooit een haar tegen gekomen in mijn eten.


Ik zet altijd mijn ramen wagenwijd open als ik kook, zéker als ik ga frituren, daardoor ruik ik of mijn huis eigenlijk niet naar eten. Ik heb ook een goede afzuigkap maar ik denk dat frisse lucht van buiten meer doet.


Ik heb de raam sowieso heel de dag open in de keuken.....
Juist de keuken heeft frisse lucht nodig haha

07-11-2010, 23:11

Citaat door Betty_Boop24:
Ik kook nooit met hoofddoek en ben nooit een haar tegen gekomen in mijn eten.


Ik zet altijd mijn ramen wagenwijd open als ik kook, zéker als ik ga frituren, daardoor ruik ik of mijn huis eigenlijk niet naar eten. Ik heb ook een goede afzuigkap maar ik denk dat frisse lucht van buiten meer doet.


juist dit doe ik ook en frituren doe ik zelfs in de tuin met een verlengsnoer haha... Zodat er geen frituurgeur binnen komt.

08-11-2010, 00:29
dies leuk ; doet me denken aan vroeger me moeder deed dat ook altyd maar gelyk heb je ; ik haat frietgeur ; vooral thuis verluchten is echt niet genoeg als je open keuken hebt



Citaat door MANELXX:
juist dit doe ik ook en frituren doe ik zelfs in de tuin met een verlengsnoer haha... Zodat er geen frituurgeur binnen komt.

Pagina's : [1] 2