Bekijk volle/desktop versie : Elke pijn is een vergeving van ALLAH (SWT)



Pagina's : [1] 2 3 4

06-11-2010, 19:49
maar dit geldt alleen voor moslims..? Ongelovigen die leiden ook aan pijn, niet alleen aan ziektes zoals kanker, maar ook geestelijke ziektes, zoals depressies. Waarom krijgen zij dat, als ze toch worden gestraft in het hiernamaals? Dan hebben zij het hier slecht en ook hierna...? Kan iemand mij wat verduidelijking gevenn

alvast bedankt!!

[Depressie is een hersenziekte. Als je dat hebt dan kan je niets aan je stemming doen en het heeft verschillende oorzaken. Soms komt het door je omgeving, maar vaak ligt het aan het disfunctioneren van een bepaalde deel in je hersens.]

06-11-2010, 19:55



Citaat door sdhghfiuhguiofg:
maar dit geldt alleen voor moslims..? Ongelovigen die leiden ook aan pijn, niet alleen aan ziektes zoals kanker, maar ook geestelijke ziektes, zoals depressies. Waarom krijgen zij dat, als ze toch worden gestraft in het hiernamaals? Dan hebben zij het hier slecht en ook hierna...? Kan iemand mij wat verduideliking gevenn

alvast bedankt!!



Het reden dat het ook bij de niet moslims gebeurd is omdat Allah wil dat die niet gelovigen aan Hem gaan denken. Meeste mensen bekeren zich tot een geloof na een ziekte etc.

06-11-2010, 19:57

Citaat door anissssa:
Het reden dat het ook bij de niet moslims gebeurd is, omdat Allah wil dat die niet gelovigen aan Hem gaan denken. Meeste mensen bekeren zich tot een geloof na een ziekte etc.

Maar niet iedereen doet dat. De meeste blijven gewoon ongelovig. Hij is alwetend, dus Hij weet toch welke zich zullen bekeren en welke mensen niet. Waarom moeten sommige mensen hier in een hel leven, totdat ze zelfmoord plegen en dus ook gaan branden in hel?

Ik ben me dit echt aan het afvragen, ik krijg dan echt medelijden met zulke mensen. Dat lijkt me zo oneerlijk

06-11-2010, 20:05
Hallo..

06-11-2010, 20:27


Thanke schön Afgesloten! waar zijn alle internetimams gebleven

06-11-2010, 20:40
Genoeg artikels over dat vrouwen zich moeten bedekken een verleiding zijn en Boemmmm alle heiligerds bij elkaar, maar wanneer ik een vraag heb is iedereen uit het niets verdwenen.

06-11-2010, 20:56

Citaat door sdhghfiuhguiofg:
Thanke schön Afgesloten! waar zijn alle internetimams gebleven

Waar ze zijn? Ze zijn naar alle waarschijnlijkheid ziek geworden van jouw topic.

06-11-2010, 21:02

Citaat door Verrijking:
Waar ze zijn? Ze zijn naar alle waarschijnlijkheid ziek geworden van jouw topic.


06-11-2010, 21:25

Citaat door sdhghfiuhguiofg:
Thanke schön Afgesloten! waar zijn alle internetimams gebleven

Laten wij in de eerste plaats goed beseffen en diep in ons geheugen griffen, dat het doel van het leven niet geluk, maar ondervinding is. Smart en pijn zijn onze zegenrijkste leermeesteressen, terwijl ’s levens vreugden slechts voorbijgaand zijn.

Ondervinding is kennis van de gevolgen, die op bepaalde daden volgen. Dit is het doel van het leven, tezamen met de ontwikkeling van de ‘Wil’ – de kracht, waardoor wij de resultaten van de ondervinding toepassen. Ondervinding moet opgedaan worden; wij hebben echter de keus, of wij haar willen opdoen op het moeilijke pad van persoonlijke ervaring, of door de daden van andere mensen gade te slaan, erover te redeneren en te peinzen, geleid door het licht van de ondervinding, welke wij reeds verworven hebben.

06-11-2010, 21:37

Citaat door Verrijking:
Laten wij in de eerste plaats goed beseffen en diep in ons geheugen griffen, dat het doel van het leven niet geluk, maar ondervinding is. Smart en pijn zijn onze zegenrijkste leermeesteressen, terwijl ’s levens vreugden slechts voorbijgaand zijn.

Ondervinding is kennis van de gevolgen, die op bepaalde daden volgen. Dit is het doel van het leven, tezamen met de ontwikkeling van de ‘Wil’ – de kracht, waardoor wij de resultaten van de ondervinding toepassen. Ondervinding moet opgedaan worden; wij hebben echter de keus, of wij haar willen opdoen op het moeilijke pad van persoonlijke ervaring, of door de daden van andere mensen gade te slaan, erover te redeneren en te peinzen, geleid door het licht van de ondervinding, welke wij reeds verworven hebben.

Oke ten eerste ik doe geen universiteit, ben maar een zielige mbo-er, dus laten we houden op bespreekbaar taalgebruik
Ondanks dat vind ik wel dat je het goed en mooi verwoord hebt, maar je ongelovigen lijden ook pijn, er zijn dus echt zieke patienten die door een hel van een leven gaan en uiteindelijk zelfmoord plegen, zij behoren tot de helbewoners, dit vind ik echt zielig, waarom hebben hun dan geen goed leven?

06-11-2010, 21:50

Citaat door Verrijking:
Ik heb een gedicht gemaakt en hoop dat je het begrijpt.

(Soldaat in het leger van demonen)

Ongeschonden en helder van geest
Genoot ik van de gewone dingen
Van een onschuldige jeugd het meest
Mooie stranden vervulden mijn dromen
Een toevluchtsoord, een oase van liefde
Als een frisse bries, een beste vriend
Een haven waar ik mij geborgen voelde
Totdat ik in naam van vaderlandsliefde
Al het Goud inruilde voor haat en verderf
Zonen en dochters aan de galg deed hangen
Met bruut geweld al hun leed geërfd
Geschonden en wazig van geest
Ben ik sindsdien in al mijn dromen
Soldaat in het leger van demonen

Ook heel mooi verwoord again, ik snap wel wat je zegt, maar mijn vraag blijft onbeantwoord. Wie ruilt er nou bewust goud in voor haat en verderf

Zijn alle ongelovigen per definitie slecht.. of ze geloven niet of hebben een andere geloof (christendom)
Ongelovigen die ook aan liefdadigheid doen, gaan ze naar de hel? Omdat ze zich nooit hebben bekeerd tot de islam..ikheb soms mijn momenten en dan denk ik dat zou toch veelste oneerlijk zijn..

06-11-2010, 21:58
Alles is een test dame. En twijfel niet aan de plan van Allah(soebhana wa ta3ala)

06-11-2010, 21:59



Citaat door sdhghfiuhguiofg:
Ook heel mooi verwoord again, ik snap wel wat je zegt, maar mijn vraag blijft onbeantwoord. Wie ruilt er nou bewust goud in voor haat en verderf

Zijn alle ongelovigen per definitie slecht.. of ze geloven niet of hebben een andere geloof (christendom)
Ongelovigen die ook aan liefdadigheid doen, gaan ze naar de hel? Omdat ze zich nooit hebben bekeerd tot de islam..ikheb soms mijn momenten en dan denk ik dat zou toch veelste oneerlijk zijn..

Wat denk ervan hoe soldaten zich gedragen in periode van oorlog, zoals en Irak, Afrika en overal waar er oorlog heerst? Vaak als beesten.

06-11-2010, 22:02

Citaat door Experience:
Alles is een test dame. En twijfel niet aan de plan van Allah(soebhana wa ta3ala)

Ik twijfel niet, ik zit wel met een paar onbeantwoorde vragen.

06-11-2010, 22:04

Citaat door Verrijking:
Wat denk ervan hoe soldaten zich gedragen in periode van oorlog, zoals en Irak, Afrika en overal waar er oorlog heerst? Vaak als beesten.

Maar hoe kan je dat vergelijken met mensen die rustig leven en zomaar allemaal ziektes en mashakil over hun kop krijgen, als moslimzijnde is het een vergeving en hoor je eigenlijk opgelucht te zijn, Allah (SWT) beproeft je dan en vergeeft je zondes als je slaagt. En ongelovigen? Ik dacht altijd dat ongelovigen dan een goed leven hebben hier, maar ik kijk om me heen en zie heel wat anders

Pagina's : [1] 2 3 4