Bekijk volle/desktop versie : Islam En Orgaandonatie !!



06-11-2010, 11:41
[SIZE=2" -->
Ik heb een vraagje...ben je donor? Zo ja, wat waren je argumenten daarvoor. En zo niet, why not? Het is namelijk zo dat veel mensen niet precies weten hoe het nou zit in de Islam. Wordt dit gezien als een goede daad, aangezien je iemands leven ermee redt of als een iets 'not done'. Je lichaam is in bruikleen van Allah, dus je kan niet zomaar onderdelen eruit weggeven. Wat zeg jij hierop? Heb je al een duidelijke mening hierover of twijfel je nog?

Vanwege de onduidelijkheid rondom dit onderwerp organiseert studentenverenging MashriQ een MashriQuest over orgaandonatie in de Islam op [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]woensdag 10 november 18.15u[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]. Spreker Dr. Mohammed Ghaly zal de islamitische visie over dit onderwerp nader toelichten. Dr. Ghaly is universitair docent islamitische studies aan Leiden Universiteit en geeft regelmatig lezingen over medische ethiek in de islam. Het beloofd een interessante avond te worden met een kundige spreker, interacties en natuurlijk met wat hapjes en drankjes op het eind!! [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Om nog ff duidelijk te maken, MashriQ is niet voor of tegen orgaandonatie. Wij zijn neutraal. Deze lezing is alleen bedoeld om je eigen kennis te verbreden. Je wordt tot niks verplicht!! [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Ben je benieuwd naar dit onderwerp, heb je brandende vragen, wil je je mening laten horen of wil je horen wat anderen over dit onderwerp te zeggen hebben.. meld je dan nu aan op aanmelden@mashriq.nl !!!! Als iemand je vraagt hoe het zit met orgaandonatie in de Islam, hoef je niet meer met een vaag antwoord te komen. Na deze lezing kun je met gegronde argumenten komen! [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Dus.. [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]MELD JE SNEL AAN! [/SIZE][/SIZE][/FONT]
[FONT=Tahoma]
[SIZE=2][SIZE=2][/SIZE][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=2]Het programma:[/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2]17:45 Inloop [/SIZE][/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2][/SIZE][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=2]18:15 Introductie MashriQ SV [/SIZE]
[SIZE=2]18:25 Lezing Mohammed Ghaly [/SIZE]
[SIZE=2]19:30 Ruimte voor vragen [/SIZE]
[SIZE=2]20:00 Afsluiting en Borrel [/SIZE]

[SIZE=2][SIZE=2]Place to be: [/SIZE][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=2]Vrije Universiteit, [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]Medische Faculteit x [/SIZE][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=2]Van der Boechorststraat 7, Amsterdam [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]Zaal: MF-A301 [/SIZE][/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2][/SIZE][/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2][/SIZE][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=2]xAls je het niet kan vinden, PM me [/SIZE][/FONT]
[FONT=Tahoma][/FONT]
[FONT=Tahoma][SIZE=2]Take care en ik hoop je a.s. woensdag te zien bij de MashriQuest!!!! [/SIZE]
[/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=2]Groetjes,
[/SIZE][SIZE=4][SIZE=3][COLOR=#548dd4][SIZE=4][COLOR=#000000][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][SIZE=4]Simpelme

06-11-2010, 20:37


Ah ik zat al op zoiets te wachten.

Dit lijkt me echt onwijs interessant.. Alleen helaas dat het te ver voor mij is.

Ik ben dan twee uur bezig met reizen.

Jammer, maar toch een upje