Bekijk volle/desktop versie : help arme mensen



05-11-2010, 17:22
Hey allemaal,

Ik heb onlang een boek uitgebracht. Voor elk verkochte boek gaat het gehele opbrengst naar Pakistan. Zoals jullie allen al weten heeft is het land getroffen door een overstroming. Mensen wonen nog steeds op straat help deze mensen. Allerlei ziektes hebben zich verspreid.
Bedankt voor jullie aandacht.


Proloog

Mijn vader is een strikte man. Mijn vader kwam op zijn dertigste naar Nederland en werkt nu bij een bank. Mijn moeder is een huisvrouw. Ik heb twee broers Yusuf en Sameer.
‘ Jij weet niet wat de waarde van een vrouw is’, zegt Yusuf altijd. Is het dan zo erg om naar de hogeschool te gaan vraag ik mij af. Als ik aan Yusuf vraag hoe het op de hogeschool zal zijn dan zegt hij altijd: ‛ kijk uit voor loslopende honden.’ Daar bedoelt hij natuurlijk mannen mee.
‘ Een meisje moet zo ver mogelijk uit de buurt van een jongen blijven’, zegt Yusuf dan. Mijn broers willen niet dat ik later een vriend heb. Ik moet gaan trouwen met de jongen die mij vader zal uitkiezen.
‘ Sara mannen zijn honden, zij zijn opzoek naar hun prooi. Kijk dus uit als je buiten bent. Mannen proberen vrouwen in te palmen door te zeggen dat ze anders is dan andere meisjes, of door haar schoonheid te prijzen. ’
‘ Ja, je hebt het mij al een miljoen keer verteld’, zeg ik altijd boos.
‘Een vrouw is een diamant’.
‘ Ja’, zeg ik met een diepe zucht. Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop door te zeggen dat de schoonheid de zwakte van de vrouw is.
‘ Laat mij nu met rust, morgen is mijn eerste dag op de hbo.’
‘ Oké, maar onthoud wat ik gezegd heb’, zegt Yusuf.
De avond breekt aan. Ik ga liggen op mijn bed en alles wat mijn broers gezegd hebben, spookt door mijn hoofd. Mannen zijn loslopende honden. Whaah ik word gek. Ik pak mijn kussen en gooi het tegen de muur.
Door de wekker word ik chagrijnig wakker. De nacht is veel te kort. Ik gooi de deken van mij af en sta met veel moeite op. Ik weet niet wat ik aan moet doen. Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe school eruit zal zien. Ik hoop dat er veel Pakistaanse meisjes bij mij in de klas zitten.




dit boek is verkrijgbaar via

http://www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/1677/sara-en-fayzan-een-liefde-vol-illusie.html