Bekijk volle/desktop versie : Groenlinks: geen animal cops maar verbod bio-industrie



Pagina's : [1] 2 3

05-11-2010, 16:05
http://www.nu.nl/internet/2371716/groenlinks-voert-online-actie-bio-industrie.html

DEN HAAG - Het is absurd dat het kabinet werk maakt van dierenmishandeling, maar de bio-industrie daarbij totaal over het hoofd ziet.

Dat stelt GroenLinks-Kamerlid Arjan El Fassed tegenover NU.nl. Hij is daarom op internet een campagne gestart om mensen bewust te maken van de bioindustrie.

In het filmpje op de site 114rediederdier.nl is te zien hoe een oudere man van zijn fauteuil wordt gelicht als hij een hond een bonbon geeft. GroenLinks wil hiermee laten zien dat de animal cops, waar het kabinet 70 miljoen voor heeft ingeboekt, niet de oplossing zijn voor al het dierenleed.

"Niet alleen huisdieren, maar alle dieren hebben recht op een goed bestaan. De bio-industrie is één van de ergste vormen van dierenmishandeling", stelt El Fassed.

"Jaarlijks leven en sterven miljoenen kippen, varkens en andere dieren in vreselijke omstandigheden. Het kabinet doet hier niets tegen, terwijl dat nu juist nodig is."

Dierenwelzijn
De GroenLinks'er wil, in plaats van de inzet van animal cops, de bio-industrie afschaffen. "Ook zien wij liever dat bestaande instituties, zoals de inspectiediensten en de Voedsel- en Warenautoriteit goed worden toegerust om hun werk beter te doen."

El Fassed vindt dat dit kabinet zich zou moeten richten op misstanden in de vleesindustrie.
Ook wil hij een einde aan megastallen, omdat deze een gevaar zijn voor de volksgezondheid. Dierziekten als de Q-koorts kunnen ook op mensen worden overgedragen. De biologische landbouw verdient volgens El Fassed extra steun.
© NU.nl/Lucas Benschop

05-11-2010, 16:46


waarom mag een hond geen bonbon?

05-11-2010, 16:57

Citaat door xXxwolkjexXx:
waarom mag een hond geen bonbon?

Omdat een hond een vleeseter is en (teveel) bonbons maakt de hond dik.... ik zeg altijd mensen waarvan de huisdieren overdreven dik zijn zijn geen echte dierenliefhebbers.... Maar goed omdat dieren mishandeling te noemen dat gaat me weer een beetje te ver.

05-11-2010, 17:10
Goed punt inderdaad. Animal cops... wat een treurige hypocrisie.

05-11-2010, 17:42


Dierenpolitie.

05-11-2010, 17:57

Citaat door Leonidas:
Dierenpolitie.



Commissaris Rex.

05-11-2010, 18:00

Citaat door Al-Maroc:
Goed plan maar de bio-ind. schaf je niet even af......
Ze hebben teveel invloed en de regering te weinig...

Maar tis wel een goede ambitie

05-11-2010, 18:01

Citaat door Gitane:
Omdat een hond een vleeseter is en (teveel) bonbons maakt de hond dik.... ik zeg altijd mensen waarvan de huisdieren overdreven dik zijn zijn geen echte dierenliefhebbers.... Maar goed omdat dieren mishandeling te noemen dat gaat me weer een beetje te ver.


Deel die mening nie.Mensen die hun huisdier overdadig verwennen geven juist erg veel om hun huisdier..maar hebben geen notie dat ze hun huisdier puur uit onwetendheid de dood in verwennen.

05-11-2010, 18:06

Citaat door xXxwolkjexXx:
waarom mag een hond geen bonbon?


Chocolade is giftig voor honden bij een bepaalde dosis zullen ze eraan sterven. Genoeg hondeneigenaren die dit niet weten en hun hond zo'n gifbonbonnetje geven.

05-11-2010, 18:08

Citaat door Carpe_diem:
Chocolade is giftig voor honden bij een bepaalde dosis zullen ze eraan sterven. Genoeg hondeneigenaren die dit niet weten en hun hond zo'n gifbonbonnetje geven.

wist ik ook niet, apart zeg.. goed om te weten, ookal heb ik geen hond..

05-11-2010, 18:13

Citaat door JuztMe:
wist ik ook niet, apart zeg.. goed om te weten, ookal heb ik geen hond..



Trouwens chocolade ís giftig, maar het menselijke lichaam kan deze giftige stof voldoende verwerken.

05-11-2010, 18:13

Citaat door Einherjer:
Deel die mening nie.Mensen die hun huisdier overdadig verwennen geven juist erg veel om hun huisdier..maar hebben geen notie dat ze hun huisdier puur uit onwetendheid de dood in verwennen.


Mwoa, komt op hetzelfde neer geen echte dierenliefhebbers of mensen die van zichzelf oprecht menen wel heel veel van hun dier te houden maar ondertussen zorgen dat het dier vroegtijdig en met veel ellende sterft... kanker, hartaanval enz. enz

05-11-2010, 18:15



Citaat door Carpe_diem:
Trouwens chocolade ís giftig, maar het mensenselijke lichaam kan deze giftige stof voldoende verwerken.

hehe das maar goed ook, chocola is te lekker om giftig te zijn

05-11-2010, 18:18

Citaat door JuztMe:
hehe das maar goed ook, chocola is te lekker om giftig te zijn




05-11-2010, 18:20

Citaat door JuztMe:
wist ik ook niet, apart zeg.. goed om te weten, ookal heb ik geen hond..



ik heb ook geen hond, maar vond het appart dat die man zijn hond kwijt was om een bonbon. maar ja dik en giftig.....


toch zielig voor die oude man

Pagina's : [1] 2 3