Bekijk volle/desktop versie : PVV wil spoeddebat over 'straatterreur' Gouda



05-11-2010, 13:33
DEN HAAG - De PVV wil minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) in de Tweede Kamer ter verantwoording roepen voor de 'uit de hand gelopen straatterreur' in Gouda. Dat heeft PVV-Kamerlid Sietse Fritsma vrijdag aangekondigd.

Hij reageerde op berichten dat het in de Goudse wijk Oosterwei opnieuw mis is. Volgens De Telegraaf worden bewoners belaagd, beroofd en uitgescholden door Marokkaanse jongeren. 'Dit straattuig moet zo snel mogelijk van straat worden gehaald', zei Fritsma. Hij wil Donner dinsdag tijdens het vragenuurtje of in een spoeddebat aan de tand voelen.

Twee jaar geleden debatteerde de Tweede Kamer ook al over de onrust in Oosterwei. De PVV pleitte er toen voor het leger in te zetten om de orde te herstellen. 'In extreme gevallen is samenwerking tussen de politie en het leger mogelijk', aldus Fritsma.

bron

05-11-2010, 13:36


Hoe moeilijk is het om die wijk vol te gooien met m.e. en een uitgaansverbod voor marokkanen in te stellen ?

05-11-2010, 13:38
2 jaar geleden...

Was dat niet toen de busschauffeur (in een naastgelegen wijk)was beroofd door een marokkaans (lijkend) ventje uit gouda..?











Wat achteraf een hollandse jongen uit zoetermeer bleek te zijn.

05-11-2010, 13:38

Citaat door _Nash_:
Hoe moeilijk is het om die wijk vol te gooien met m.e. en een uitgaansverbod voor marokkanen in te stellen ?

Voor minderjarigen? het betreft kinderen van tussen de 8 en 13 jaar die zich als een zwerm delinquente sprinkhanen gedraagt en de burgemeester een structureel probleem af doet als op zich zelf staande incidenten en mooi weer speelt.

Ik begin te geloven dat het niet een integratie probleem is maar een moedwillige verzaking van de PVDA door non-stop achter de feiten aan te hollen en polarisatie in de hand te werken met hun slappe beleid.

05-11-2010, 13:40



Citaat door Iznogoudh:
Voor minderjarigen? het betreft kinderen van tussen de 8 en 13 jaar die zich als een zwerm delinquente sprinkhanen gedraagt en de burgemeester een structureel probleem af doet als op zich zelf staande incidenten en mooi weer speelt.

Tsja, ik weet het ook anders niet.schijnbaar zijn deze problemen 'onoplosbaar'.

05-11-2010, 13:45

Citaat door _Nash_:
Tsja, ik weet het ook anders niet.schijnbaar zijn deze problemen 'onoplosbaar'.


Als het aan de PVDA ligt wel of het komt doordat wij autochtonen smerige racisten zijn die niemand iets gunnen en continu aan de integratie poten lopen te zagen.

05-11-2010, 13:47

Citaat door Iznogoudh:
Als het aan de PVDA ligt wel of het komt doordat wij autochtonen smerige racisten zijn die niemand iets gunnen en continu aan de integratie poten lopen te zagen.

Of we zijn gewoon een stelletje sukkels, welk politiecorps ter wereld kan niet een handjevol 8 jarige boefjes aan ?

05-11-2010, 13:48

Citaat door Super_Dude:
Apartheid is beter...elke Marokkaan gewoon binnen blijven....das beter...toch?

Dan kunnen ze beter terug naar Marokko, liever heb ik dat die gedragsproblemen worden aangepakt, niks geen segregatie en apartheid. Apartheid is ghettovorming op nationaal niveau in de hand werken. Dus om de dooie dood niet, ik zou zoiets ook niet pikken.

05-11-2010, 13:48

Citaat door Super_Dude:
Apartheid is beter...elke Marokkaan gewoon binnen blijven....das beter...toch?

Het zou wel een hoop oplossen............

Grapje, Don.

05-11-2010, 13:49

Citaat door _Nash_:
Of we zijn gewoon een stelletje sukkels, welk politiecorps ter wereld kan niet een handjevol 8 jarige boefjes aan ?


Daar komt het wel op neer.

05-11-2010, 13:50

Citaat door Super_Dude:
Ik had gelezen dat Fritsma ook kamer vragen gaat stellen, omdat ik gister door rood had gereden


En terecht

05-11-2010, 13:53

Citaat door SamSim:
En terecht

Als je wordt aangereden omdat je door rood reed, dan moet je niet gaan jammeren. Tenzij die automobilist veel te hard reed, want zijn jij en die mobilist allebei fout. Maar onder de huidige wet wordt wel de autombilist aansprakelijk gehouden vanwege het feit dat een auto gevaarlijker is dan een fiets.

05-11-2010, 14:43


Hoezo spoeddebat? Met spoed die terroristjes bij de lurven pakken!

05-11-2010, 14:54

Citaat door Iznogoudh:
Als het aan de PVDA ligt wel of het komt doordat wij autochtonen smerige racisten zijn die niemand iets gunnen en continu aan de integratie poten lopen te zagen.


Daar zit inderdaad wat in.......

05-11-2010, 14:58
leger inzetten voor kinderen van 9