Bekijk volle/desktop versie : Shaykh Fawzaan - consensus in misprijzing van personen onder de geleerden?



Pagina's : [1] 2 3

05-11-2010, 03:21

Shaykh Saalih Ibn Fawzaan al-Fawzaan - consensus in misprijzing van personen onder de geleerden? [/SIZE]



[SIZE="1"]

Bismillaahir-Rahmaanir-Rahiem.

Assalamoe 'alaikom wa rahmatoe Allaahi wa barakatoeh





http://www.youtube.com/watch?v=rZM3eoLlOrs


05-11-2010, 14:49


Ahsanta yaa abaa adam!

05-11-2010, 14:52
Barakallaahoe feekoem

Zie ook hoe Shaykh Saalih al-Fawzaan de stelregel van ahl hadith bevestigd dat de weerlegging voorang heeft op de prijzing.

06-11-2010, 20:43
Wat is de mening van de grote 3 geleerden?
Albanie, bin Baz en Othaimeen.. Weet iemand dit insjalah?

06-11-2010, 20:49



Citaat door mijn3310:
Wat is de mening van de grote 3 geleerden?
Albanie, bin Baz en Othaimeen.. Weet iemand dit insjalah?



Ben je opzoek naar iets wat jouw begeerte ondersteund?

vind je het van Shaykh al-Fawzaan niet aannemlijk?

Stop je neus in de boeken van hadith en zie zelf wat de stelregels zijn ipv rond te zwerven naar uitspraken die bij jou als drugs dienen voor jouw begeertes!

06-11-2010, 20:51
Beste broeder dit heeft niets met een mening van welke geleerde dan ook te maken, eerder gaat het om de stelregels van Ahloel-Hadieth die we dienen te volgen en te implementeren, één van die stelregels wordt in de bovenstaande video bevestigt door Shaykh Saalih al-Fawzaan.

Lees het volgende artikel voor meer verduidelijking:

Wanneer wordt kritiek op een individu geaccepteerd en de prijzing verworpen ?

06-11-2010, 20:57

Citaat door luidspreker:
Ben je opzoek naar iets wat jouw begeerte ondersteund?

vind je het van Shaykh al-Fawzaan niet aannemlijk?

Stop je neus in de boeken van hadith en zie zelf wat de stelregels zijn ipv rond te zwerven naar uitspraken die bij jou als drugs dienen voor jouw begeertes!



06-11-2010, 21:04

Citaat door AboeAmmaar:
Beste broeder dit heeft niets met een mening van welke geleerde dan ook te maken, eerder gaat het om de stelregels van Ahloel-Hadieth die we dienen te volgen en te implementeren, één van die stelregels wordt in de bovenstaande video bevestigt door Shaykh Saalih al-Fawzaan.

Lees het volgende artikel voor meer verduidelijking:

Wanneer wordt kritiek op een individu geaccepteerd en de prijzing verworpen ?


Ja maar 1 ding moet je mij even uitleggen want dat begrijp ik echt niet.
Namenlijk;

Is het verplicht om afstand te nemen van een persoon die weerlegd is?

06-11-2010, 21:06
Broeder mijn3310 de broeder luidspreker maakt daar wel een punt. Zijn de woorden van Shaykh Saalih al-Fawzaan niet voldoende voor jou? Shaykh Saalih al-Fawzaan behoort tot de Kibaar. Vele geleerden die hem hebben geprezen, vele geleerden verwijzen naar hem. Lees inshaa Allaah het artikel die k zojuist plaatste.

Kijk broeder, dit is hoe k het zie. Men heeft jou vele shoeboehaat aangepraat, shoeboehaat die jij slechts ondersteunt met algemene bewoordingen, van jezelf en van de geleerden. Jou visie is niet gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek, jou visie heb je slechts gebaseerd op algemene bewoordingen (zoals die video's die je hebt geplaatst) en twijfels die jou zijn aangepraat. Mijn advies aan jou is dus om Allaah te vrezen en de zaken goed te onderzoeken.

06-11-2010, 21:12

Citaat door mijn3310:
Ja maar 1 ding moet je mij even uitleggen want dat begrijp ik echt niet.
Namenlijk;

Is het verplicht om afstand te nemen van een persoon die weerlegd is?


Wallahi ya akhie. Wanneer een geleerde van onder de betrouwbare geleerden met een djarh komt op een persoon, die ondersteunt is met bewijzen. Dan dienen we dat te accepteren, na'aam.

Daarnaast ya akhie, is t niet zo dat de geleerden willen dat personen afdwalen, integendeel zelfs, de geleerden willen het goede voor iedereen, daarom heeft bijvoorbeeld Shaykh Rabee' de personen die hij weerlegde jaren geadviseerd, alvorens hij hen in het openbaar ging weerleggen.

Lees dit artikel voor meer verduidelijking betreffende de weerleggingen van Shaykh Assadoes-Soennah Rabee' Bin Haadie al-Madkhalie (hafidahoellaah):

Adviseert Shaykh Rabee' alvorens hij iemand weerlegt?

06-11-2010, 21:17

Citaat door AboeAmmaar:
Broeder mijn3310 de broeder luidspreker maakt daar wel een punt. Zijn de woorden van Shaykh Saalih al-Fawzaan niet voldoende voor jou? Shaykh Saalih al-Fawzaan behoort tot de Kibaar. Vele geleerden die hem hebben geprezen, vele geleerden verwijzen naar hem. Lees inshaa Allaah het artikel die k zojuist plaatste.

Kijk broeder, dit is hoe k het zie. Men heeft jou vele shoeboehaat aangepraat, shoeboehaat die jij slechts ondersteunt met algemene bewoordingen, van jezelf en van de geleerden. Jou visie is niet gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek, jou visie heb je slechts gebaseerd op algemene bewoordingen (zoals die video's die je hebt geplaatst) en twijfels die jou zijn aangepraat. Mijn advies aan jou is dus om Allaah te vrezen en de zaken goed te onderzoeken.


Nee natuurlijk zijn de woorden van sheikh Fawzaan niet voldoende! Soubhanalah.. volgen wij de profeet salahoe 3alajhi wasalam of Sheikh Fawzan? Het kan zijn dat de Sheikh een fout heeft gemaakt, het kan zijn dat de Sheikh gelijk heeft. Het kan zijn dat er meninsverschillen zijn bij de geleerden zoals die er wel vaker zijn. Je verwacht van mij dat ik het meteen neem van de gerespecteerde sheikh zonder dat ik er onderzoek naar heb gedaan?

Wij van ahloe soena waldjama3a kijken naar het bewijs uit de kitab wa soenah, en daarom is het voor ons niet toegestaan om blind te volgen.
Geef mij dus een kans om het goed te onderzoeken..

De zaken goed onderzoeken inderdaad.. je spreekt jezelf dus een beetje tegen.

06-11-2010, 21:20

Citaat door AboeAmmaar:
Wallahi ya akhie. Wanneer een geleerde van onder de betrouwbare geleerden met een djarh komt op een persoon, die ondersteunt is met bewijzen. Dan dienen we dat te accepteren, na'aam.

Daarnaast ya akhie, is t niet zo dat de geleerden willen dat personen afdwalen, integendeel zelfs, de geleerden willen het goede voor iedereen, daarom heeft bijvoorbeeld Shaykh Rabee' de personen die hij weerlegde jaren geadviseerd, alvorens hij hen in het openbaar ging weerleggen.

Lees dit artikel voor meer verduidelijking betreffende de weerleggingen van Shaykh Assadoes-Soennah Rabee' Bin Haadie al-Madkhalie (hafidahoellaah):

Adviseert Shaykh Rabee' alvorens hij iemand weerlegt?


Het is absoluut geen voorwaarde dat wanneer iemand een persoon verkettert en het bewijs tegen hem levert, eenieder hem hierin moet volgen en dus deze persoon ook dient te verketteren. Dit is zo omdat het niet is uitgesloten dat deze geleerde, op basis van zijn interpretatie, tot deze conclusie is gekomen. Terwijl een andere geleerde deze interpretatie niet deelt en er een andere mening op nahoudt, wat dit onderwerp betreft.

Sheich Naasir ud-Dien al-Albaani
Silsilat ul-Hoedaa wan-Noer, tape 778

06-11-2010, 21:22



Citaat door AboeAmmaar:
Wallahi ya akhie. Wanneer een geleerde van onder de betrouwbare geleerden met een djarh komt op een persoon, die ondersteunt is met bewijzen. Dan dienen we dat te accepteren, na'aam.

Daarnaast ya akhie, is t niet zo dat de geleerden willen dat personen afdwalen, integendeel zelfs, de geleerden willen het goede voor iedereen, daarom heeft bijvoorbeeld Shaykh Rabee' de personen die hij weerlegde jaren geadviseerd, alvorens hij hen in het openbaar ging weerleggen.

Lees dit artikel voor meer verduidelijking betreffende de weerleggingen van Shaykh Assadoes-Soennah Rabee' Bin Haadie al-Madkhalie (hafidahoellaah):

Adviseert Shaykh Rabee' alvorens hij iemand weerlegt?


Probleem is dat Sheikh Rabee ook is weerlegd.

06-11-2010, 21:27

Citaat door mijn3310:
Het is absoluut geen voorwaarde dat wanneer iemand een persoon verkettert en het bewijs tegen hem levert, eenieder hem hierin moet volgen en dus deze persoon ook dient te verketteren. Dit is zo omdat het niet is uitgesloten dat deze geleerde, op basis van zijn interpretatie, tot deze conclusie is gekomen. Terwijl een andere geleerde deze interpretatie niet deelt en er een andere mening op nahoudt, wat dit onderwerp betreft.

Sheich Naasir ud-Dien al-Albaani
Silsilat ul-Hoedaa wan-Noer, tape 778



je speekt jezelf tegen.. net zeg je natuurlijk neem je niet van fawzaan blind maar dit doe je nu wel van Albani?

Albaanie speekt over verketteren en dat is heel wat anders dan tabdi'!

06-11-2010, 21:29

Citaat door mijn3310:
Probleem is dat Sheikh Rabee ook is weerlegd.



En dat accepteer jij ineens wel toch?

Pagina's : [1] 2 3