Bekijk volle/desktop versie : Nougatine, zelf maken???



05-11-2010, 01:02
hi dames,

ik maak namelijk ook taartjes, ik woon in engeland en heb mijn eigen shop, daar verkoop ik ze dan, maar ik zit met een probleempje, ik kan hier nergens nougatine vinden, dat is zooooo lekker op de randjes van een slagroomtaart.
Nu vroeg ik me af of ik het niet zelf zou kunnen maken, weet iemand misschien een receptje hiervan, heb zelf wel gegoogled maar kon niet interessants vinden, dus misschien wat hulp van jullie hier
ook kan ik hier geen agar agar poeder vinden, maar ja daarom mis ik mijn kleine nederlandje haha

zou ook graag spullen willen bestellen bij leukste taarten shop, ze zijn daar veel goedkoper dan hier.

05-11-2010, 12:50


Superleuk dat je een eigen winkeltje hebt, en ook nog eens dat je daar je eigen taartjes verkoopt een droom lijkt me dat.
En die agar agar gebruik je ipv gelatineblaadjes neem ik aan?
Er is een uitspraak over dat gelatine volgens de islam wel toegstaan is, als je daliel daarover wilt, zoek ik die voor je op.

Ik heb een receptje voor nougatine; het is niet precies hetzelfde maar wel superlekker.

2 eetlepels boter
70 gram suiker
140 gr amandelschaafsel of blanke grofgemalen hazelnoten

De boter in een pannetje laten smelten met de suiker.
Dit verhitten tot het mooi goudbruin is dan voeg je de amandelen of hazelnoten toe, alles blijven roeren tot je een geheel krijgt.

Dit doe je op een bakpapier uitstrijken en laat je afkoelen, daarna kun je het in stukken breken en grofmalen.

06-11-2010, 01:47
shukran lieve schat,

ja Alhamdolillah, ben Allah swt dankbaar voor alles wat ik vandaag heb, heb wel anders gekend hoor, maar dan ben je alleen maar nog dankbaarder denk ik he.

maar in ieder geval ik ga dit recept uitproberen, en ja die daliel, als je het voor me zou kunnen plaatsen zou ik erg dankbaar zijn, want halal gelatine vinden is een ramp hier in uk, vreemd eigenlijk met zoveel moslims hier.

06-11-2010, 19:16

Citaat door Mehreen:
shukran lieve schat,

ja Alhamdolillah, ben Allah swt dankbaar voor alles wat ik vandaag heb, heb wel anders gekend hoor, maar dan ben je alleen maar nog dankbaarder denk ik he.

maar in ieder geval ik ga dit recept uitproberen, en ja die daliel, als je het voor me zou kunnen plaatsen zou ik erg dankbaar zijn, want halal gelatine vinden is een ramp hier in uk, vreemd eigenlijk met zoveel moslims hier.


Graag gedaan en insha allah lukt het met het recept.
En hamdoullilah dat je het nu goed hebt en insha allah zal het almaar beter gaan in de toekomst!

Er zijn verschillende topics over gelatine, hier staan er twee:

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=15151628&postcount=1

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=320067&postcount=10

Allahoe a3hlam