Bekijk volle/desktop versie : SMOESJES om problemen/heisa/stress/narigheid/ruzies etc. te voorkomen



04-11-2010, 15:26
Yallah biecht op.

Wat waren jouw smoesjes die je ooit hebt gebruikt?

Mag van alles zijn, school, uitgaan, ruzie man, voor schoonmoeder voorkomen etc. etc.


Ik begin wel. In de basisschool was ik smoesjes koningin. Ik mocht van mijn pa een aantal jaren niet meedoen met kerstavond. Dus moest ik weer zorgen dat er geen problemen ontstonden. Dus ja heb eens gezegd dat we zelf op die dag De Offerfeest hadden en ik en mijn zusje dus niet konden komen. Offerfeest was toen nog lang niet zover.

04-11-2010, 15:30


Nog een. Een keer moest ik met stage werkgever verplicht naar een bedrijfsuitje in een verre stad (volgens mijn Utrecht). Ik zat met mijn handen in het haar, omdat mijn pa mij alleen liet gaan als het voor mijn stagewerkzaamheden was en niet voor "fun". Wat doe ik? Ik zei dat ik na 19 uur bij een restaurant de voorraden moest gaan tellen voor accountantscontrole. Het kon niet eerder, omdat het restaurant nog bij de voorraden moest. Ik weet zeker dat mijn ouders me door hadden, maar moest wat. Uiteindelijk waren mijn ouders coulant gebleken op de momenten daarna toen ik gewoon eerlijk was.

04-11-2010, 15:36
Okay nog een.

Ik heb al de trouwverzoeken van mijn tantes en vrouwen van mijn ooms voor het huwen van hun zoons kunnen afstaan door het zeggen dat ik nog studeerde en dat mijn focus was.

Toen ik was afgesturdeerd...........dramajaar


Kort daarna ben ik weer master gaan doen....................toen kwamen de leuke vakanties er weer.

04-11-2010, 15:43
neeeeeh ik ben echt smoesjes koningin....! maar niet doorvertellen!!!!!!

04-11-2010, 15:43


De laatste voor vandaag. Ik ga soms vaak opstap met mijn broertjes. Even naar bioscoop of gewoon lekker winkelen, artis etc.

Vaak als we de tijd vergeten dan geef ik mijn broertjes de schuld.

04-11-2010, 15:44

Citaat door justme03:
pff moe ff denken hoor...owja ik wou naar een school maar deze is best ver verwijderd van mijn plaats. Dus big no no bij me pa.. en mocht niet van mijn school af toen heb ik gezegd van ja school is vol ze sturen iedereen die ouder is dan 18 weg, omdat wij ov hebben en andere school kunnen reizen en jonger niet. Dit deed ik ook met stage en hij trapte er gewoon in dus dames die zelfde moeten mee maken. Jullie mogen mijn smoesje overnemen hoor



Echt waar???

Heeft hij het ook geloofd gewoon?"

Echt erg. Maar soms denk je nood breekt wet.