Bekijk volle/desktop versie : Fiets



Pagina's : [1] 2 3 4

04-11-2010, 13:59
Assalamoe alleikoem,

Ben benieuwd, fietsen jullie wel eens? Waarom wel, waarom niet?

04-11-2010, 14:01


Ik fiets elke dag.

Reden: sinds ik ( ook) student ben, pas ik me aan , aan deze rol en heb dus geen geld voor benzine!

04-11-2010, 14:05
Ik, dagelijks... Omdat er bij ons overal betaald parkeren is tot 00.00 uur

04-11-2010, 14:09
Ik zou het graag willen, vooral om mijn dochter straks naar school te brengen.

Zijn er dames met abaya en ghimaar die fietsen? Hoe doen jullie dat met je kleding?

04-11-2010, 14:12



Citaat door Nanadu:
Ik zou het graag willen, vooral om mijn dochter straks naar school te brengen.

Zijn er dames met abaya en ghimaar die fietsen? Hoe doen jullie dat met je kleding?
Jep, ikke!

Hoe ik dat doe, tja.. Meestal doe ik een rok onder mn abaya zodat wanneer die abaya omhoog waait, ik er nog iets onder heb. Soms houd ik mn ghimaar vast met 1 hand en heb ik die op het stuur, zodat er een soort 'tentje' ontstaat waardoor de vorm van je boezem niet zichtbaar wordt door de wind.

04-11-2010, 14:13
Nee nooit en dat ga ik ook nooit doen. Ben veels te veel gewend aan mijn auto.

04-11-2010, 14:14
ik fiets alleen als ik ga drinken.

voor de rest is het of auto of lopen..ik loop liever dan dat ik fiets.

04-11-2010, 14:14

Citaat door Nisrientje:
Ik fiets elke dag.

Reden: sinds ik ( ook) student ben, pas ik me aan , aan deze rol en heb dus geen geld voor benzine!
Studenten fietsen idd veel. Toen ik nog studeerde had ik daar mn fiets op het station om verder te fietsen

Citaat door AZC:
Ik, dagelijks... Omdat er bij ons overal betaald parkeren is tot 00.00 uur
Grr..
Woon je in een stad waar fietsen normaal is? Ik woon in Den Haag en zie zo weinig mensen fietsen! En als er iemand fietst, is het een Nederlander. Ik schrok echt toen ik in Amsterdam was, allemaal meisjes met hijaab die aan het fietsen waren. Ik dacht, wauw, het kan dus wel!

04-11-2010, 14:15
met dit weer zie je veel mensen met zo'n regen poncho rondfietsen.

Ik moet dan altijd denken aan de burka, lijkt er best veel op. Je ziet ze dan inderdaad ook met hun handen de poncho vasthouden en tegelijkertijd het stuur.

04-11-2010, 14:18
Nee, nooit. Sinds ik een auto heb, heb ik geen fiets meer. En met 3 kinderen wegbrengen naar 3 verschillende locaties vind ik het niet handig om te fietsen. Misschien als mijn jongste straks wat ouder is dat ik een fiets ga aanschaffen.

04-11-2010, 14:18

Citaat door dutchSaliha:
Jep, ikke!

Hoe ik dat doe, tja.. Meestal doe ik een rok onder mn abaya zodat wanneer die abaya omhoog waait, ik er nog iets onder heb. Soms houd ik mn ghimaar vast met 1 hand en heb ik die op het stuur, zodat er een soort 'tentje' ontstaat waardoor de vorm van je boezem niet zichtbaar wordt door de wind.


En onder de rok heb je nog een broek aan neem ik aan?! Voor het geval ook die rok omhoog waait. Maar moet je sowieso je abaya een stukje omhoog tillen om te kunnen fietsen?

Ik zie mezelf al helemaal stuntelen op de fiets.

04-11-2010, 14:21

Citaat door Nanadu:
En onder de rok heb je nog een broek aan neem ik aan?! Voor het geval ook die rok omhoog waait. Maar moet je sowieso je abaya een stukje omhoog tillen om te kunnen fietsen?

Ik zie mezelf al helemaal stuntelen op de fiets.
Ja, of een legging.
Nee ik til mn abaya niet omhoog... Ik ben gewoon een prof op de fiets, haha. Ik vind bijv een overheadabaya ook heerlijk zitten op de fiets.

Maar t is wel eens gebeurd dat een rok van dunne stof vast raakte bij mn trapper of in mn kettingkast =S

04-11-2010, 14:25


Ik houd niet erg van fietsen, ik ga altijd liever lopend.

04-11-2010, 14:27
Ik heb echt veel gefietst met de kinderen..Een stoeltje voor en eentje achter,vonden ze ook erg leuk altijd..Maar sinds ik mijn eigen auto heb fiets ik heeeell weinig

04-11-2010, 14:28

Citaat door dutchSaliha:
Ja, of een legging.
Nee ik til mn abaya niet omhoog... Ik ben gewoon een prof op de fiets, haha. Ik vind bijv een overheadabaya ook heerlijk zitten op de fiets.


MashAllah. Lijkt me leuk om eens te zien een vrouw met abaya op de fiets.


Citaat door dutchSaliha:
Maar t is wel eens gebeurd dat een rok van dunne stof vast raakte bij mn trapper of in mn kettingkast =S
Daar ben ik dus bang voor. Vooral als mijn dochter dan achterop zit kan dat wel gevaarlijk zijn.

Ik mis mijn oude woonplaats, waar ik lekker in de natuur kon fietsen!

Fietsen in Antwerpen is echt een ramp.

Pagina's : [1] 2 3 4