Bekijk volle/desktop versie : B&W Utrecht hield kritische scriptie tegen'



Pagina's : [1] 2 3

04-11-2010, 10:35
'Gemeente Utrecht hield kritische scriptie tegen'
Uitgegeven: 4 november 2010 09:54
Laatst gewijzigd: 4 november 2010 10:14


AMSTERDAM - Een scriptie van een student aan de Universiteit Utrecht, waarin forse kritiek wordt geleverd op het functioneren van het 'jongerenloket' in die stad, is op verzoek van de gemeente geheim gehouden.
Dat beweert de gemeenteraadsfractie van de VVD in de Domstad. Volgens de scriptie zouden criminele jongeren in Utrecht vorig jaar stagegeld hebben geïncasseerd zonder daarvoor gewerkt te hebben, zo meldt RTV Utrecht.
Het bedrijf Fourstar, dat was ingezet om jongeren aan werk te helpen, kampte met een administratieve chaos waardoor vergoedingen werden uitgekeerd aan jongeren die daar niet voor in aanmerking kwamen.

Geheimhouding
De gemeente Utrecht publiceerde begin oktober een positieve evaluatie (PDF) van het jongerenloket. In de voorbereiding op een debat daarover, kwam de plaatselijke VVD de scriptie op het spoor. Toen de partij die wilde inzien, kreeg de VVD nul op rekest. De liberalen zouden van de universiteit te horen hebben gekregen dat de gemeente geheimhouding hadden bedongen tot 2050.
Academische scripties zijn normaliter openbaar. Het afstudeerwerk is voor iedereen in te zien in de universiteitsbibliotheek en - steeds vaker - ook via internet.

Opheldering
De Utrechtse VVD wil van het college van B en W opheldering over de blokkade. Ook vraagt de partij om de geheimhouding op te heffen.
De gemeente Utrecht kon niet onmiddellijk worden bereikt voor een reactie.

http://www.nu.nl/binnenland/2371071/gemeente-utrecht-hield-kritische-scriptie-tegen.html

04-11-2010, 10:36


Ongehoord!
Schandalig.


Wat was er ook weer met die Burgemeester van Utrecht aan de hand een tijdje geleden?

04-11-2010, 10:53

Citaat door Robinson:
In 2009 raakte burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht in opspraak toen hij een artikel over zijn pensionkostenvergoeding uit een huis-aan-huisblad wilde houden...


Dit is echt de overtreffende trap in bestuurlijke censuur...

Om te kotsen...

Ach ja da's waar.

Die doorgedraaide patriarchale beleidsman die zo veel moeite doet voor de sloppenwijken van Utrecht.

04-11-2010, 10:54
dit klinkt idd. erg aleid wolffsen. was ik aanvankelijk niet tegen hem, het is pek & veren wat mij betreft

ksst, naar fijne plattelandsgemeente graag

04-11-2010, 11:14



Citaat door Robinson:
Dit zijn Sovjet-praktijken...

Al het mogelijke bewijsmateriaal dat aantoont dat men beleidsmatig fout zit, of uberhaupt kritisch is naar het gevoerde beleid wegmoffelen, is je reinste dictatuur...!



Citaat:

Volgens Van der Horst heeft Wolfsen het artikel ingezien en maakte hij bezwaar tegen plaatsing. „Hij vond het stuk pertinent onjuist en vreesde bovendien imagoschade.”
De gesprekken over het bericht van freelancer Wouter de Heus verliepen volgens de hoofdredacteur van Ons Utrecht uitermate onplezierig. „Wolfsen zei dat het grote gevolgen zou kunnen hebben voor de krant als we toch zouden doorzetten.”

Van der Horst legt uit dat Ons Utrecht de gemeenteberichten van Utrecht afdrukt. „Wolfsen zei niet letterlijk dat hij deze pagina's zou terugtrekken, maar ik vind dat het riekt naar chantage en omkoperij”, aldus de hoofdredacteur.
Van der Horst bleef bij zijn standpunt dat het artikel evenwichtig was. Dinsdagochtend werd duidelijk dat vrijdag gedrukte editie herdrukt is zonder het gewraakte artikel. „Wolfsen heeft blijkbaar contact gehad met onze uitgever Uitgeverij Holland Combinatie. Zij hebben zonder mijn medeweten opdracht gegeven 120.000 nieuwe exemplaren van Ons Utrecht laten drukken zonder het bewuste artikel.” Van der Horst vindt dat de persvrijheid ernstig is geschaad. „Ik ben boos en teleurgesteld.”
Volgens burgemeester Aleid Wolfsen heeft zijn bemoeienis met een editie van de huis-aan-huiskrant Ons Utrecht niets met beperking van persvrijheid te maken. „Ik heb alleen maar gevraagd aan de betrokkenen of zij nog eens naar de feiten wilden kijken

maar goed, het werdoezelen van feitenmateriaal dat aantoont dat men onjuist bezig is, is toch het STOKPAARDJE van links????

Hoe vaak hebben we wel moeten horen dat de multiculti en de immigratie alleen maar goed waren voor ons land? En dat er niks aan de hand was. Kritici waren natuurlijk "racisten"en "nazies", die in een cordon sanitair moesten worden gezet, dat gold voor de Leefbaren, LPF, en PVV.

04-11-2010, 11:15

Citaat door Robinson:
Nein...!

Als Wolfsen hier medeverantwoordelijk voor is moet hij ongeschikt verklaard worden voor bestuurlijke ambten...

Een 'Gerd Leersje' kan ik nog wel hebben.., maar dit is een maatschappelijke doodzonde...
Zo hoort een open samenleving niet te functioneren..

en op wachtgeld komen te zitten? laat hem maar een beetje ploeteren voor ze geld in het rustige wijdevenen. er schijnt daar van alles aan de hand te zijn met sommige fietspaden

vind jou ook een beetje 'opgeblazen' trouwens. mag er wat lucht uit?

04-11-2010, 11:18
ik twitter trouwens tegenwoordig, met eddy terstal en veel andere enorm bekende mensen. ik ben eigenlijk veel te belangrijk om me nog met jullie bezig te houden

04-11-2010, 11:19

Citaat door Greet_Hofmans:
Word het eens geen tijd dat de burgemeester van Utrecht opstapt?

Het hele college lijkt me meer op zijn plaats.
En een aanklacht voor fraude of zoiets er bovenop!

04-11-2010, 11:20
En nu maar hopen dat die student zo aardig is om die scriptie online te zetten. Er zijn zat blogs waar dat werk zo opgezet kan worden.

04-11-2010, 11:51

Citaat door Greet_Hofmans:
http://74.125.155.132/scholar?q=cache:_a0yUXuVg9oJ:scholar.google.com/+Elke+Dijstelberge&hl=nl&as_sdt=2000


ja, en?


Citaat:
full text; The full text of this item is not available.
was getekend, Aleid Wolfsen

04-11-2010, 13:05

Citaat door miles:
dit klinkt idd. erg aleid wolffsen. was ik aanvankelijk niet tegen hem, het is pek & veren wat mij betreft

ksst, naar fijne plattelandsgemeente graag


Reeds in 2008 heb ik een lijst van corrupte politici- ten tijde van het kabinet Balkenende- samengesteld en hier geplaatst. Een zich snel uitbreidende lijst overigens.
Ik trof die lijst onlangs weer aan, Aleid Wolffsen staat er op en Leers ook.

Ze staan er terecht op, naar nu blijkt.

04-11-2010, 13:55
Beleid van Nederland is er opgericht om je de criminaliteit in te helpen. En deze jongeren krijgen dan ook een VIP behandeling bij de gemeente.

04-11-2010, 14:10



Citaat:
De gemeente Utrecht heeft geen embargo ingesteld op een scriptie waarin harde noten werden gekraakt over het Jongerenloket Utrecht. Dat stelt het Utrechtse college van B en W donderdag in antwoord op vragen die door gemeenteraadsleden van de VVD waren gesteld.
De raadsleden vonden een verwijzing naar de scriptie op internet, maar konden de inhoud niet lezen. Een van de studiebegeleiders stelde desgevraagd dat de scriptie op verzoek van de gemeente onder embargo was geplaatst tot 2050.

Volgens het college is deze lezing niet juist. Er zou contact zijn geweest met de studente omdat er een naam van een respondent in de gepubliceerde scriptie stond.
Het verzoek was om die naam te vervangen of de scriptie te verwijderen, aldus het college. Vervolgens zou de universiteit de scriptie hebben weggehaald.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1045488/2010/11/04/Gemeente-ontkent-embargo-op-kritische-scriptie.dhtml
Damage control.

04-11-2010, 14:22

Citaat door Robinson:
Het is beiden te absurd voor woorden, Oeps...

Maar gezien het feit dat de gemiddelde universiteit ook een opleidingsinstituut voor 'links-denken' is, verbaas ik me er in het geheel niet over...

Gelukkig waait er inmiddels een wat rechtser windje door Nederland.., het is te hopen dat geen storm wordt...



ik heb medelijden met je.

04-11-2010, 14:23

Citaat door Robinson:
Het is beiden te absurd voor woorden, Oeps...

Maar gezien het feit dat de gemiddelde universiteit ook een opleidingsinstituut voor 'links-denken' is, verbaas ik me er in het geheel niet over...

Gelukkig waait er inmiddels een wat rechtser windje door Nederland.., het is te hopen dat geen storm wordt...

Hahaha, die slachtofferrol staat je goed (of ben ik je nu aan het "demoniseren"?). De Universiteit als opleidingsinstituut voor "links-denken"... Je zou het misschien ook om kunnen draaien?

Pagina's : [1] 2 3