Bekijk volle/desktop versie : Papa blijft thuis en mama gaat werken!

Pagina's : [1] 2 3 4

04-11-2010, 09:04
Zou jij dit doen als je hiervoor de mogelijkheid krijgt?

Ik wil ook eens wat anders doen dan alleen maar de hele week met de kids bezig zijn. Wil het even omgooien en is denk ik voor mijn man ook prettig. Tenminste, dat is wat hij aangaf. Hij heeft 2 banen en is bezig met een Master, hij had daar vorig jaar al mee klaar moeten zijn, maar door werkdruk komt hij bijna niet aan zijn studie toe hoe hard hij ook zijn best doet.En ik vind het eerlijk gezegd ook eens fijn om weer wat meer te gaan werken. Dus een groot aantal van zijn leerlingen die ik dan over ga nemen en die tijd dat ik dan werk kan hij bij onze kinderen zijn en tegelijk wat meer aan zijn studie doen.

Hij blijft overigens wel gewoon werken hoor overdag, alleen zijn baan (werkt in het onderwijs)na schooltijd (rijschool) ga ik voor een groot deel overnemen.

04-11-2010, 09:05

als het kan, waarom niet?

04-11-2010, 09:07
Ik werk nu iets van 4 uurtjes per week en daarnaast nog doe ik nog een aantal opdrachten waar ik 2 uur per week kwijt ben voor een opdrachtgever. En dit alleen op donderdag en op vrijdag. Zou het heerlijk vinden om de rest van de week ook lekker bezig te zijn wetende dat papa thuis zit met de kinderen.

04-11-2010, 09:08
Als jullie het beiden willen en goede afspraken wat de kids betreft maken, dan zie ik het probleem niet hoor, jij meer weg thuis en hij meer thuis bij de kids, jij blij en hij blij,een beetje verandering doet wonderen, succes ermee meid

04-11-2010, 09:10

Citaat door HoneyBee:
Ik werk nu iets van 4 uurtjes per week en daarnaast nog doe ik nog een aantal opdrachten waar ik 2 uur per week kwijt ben voor een opdrachtgever. En dit alleen op donderdag en op vrijdag. Zou het heerlijk vinden om de rest van de week ook lekker bezig te zijn wetende dat papa thuis zit met de kinderen.

Schandalig! Allah de Verhefene heeft het niet zo bedoeld.

Beide, man en vrouw moeten niet weglopen voor hun verplichtingen.

De man doet het werk buitenshuis (indien mogelijk ook binnenshuis) en de vrouw werkt binnenshuis.

Gr,

Miss Linah

04-11-2010, 09:12

Citaat door sunset:
Als jullie het beiden willen en goede afspraken wat de kids betreft maken, dan zie ik het probleem niet hoor, jij meer weg thuis en hij meer thuis bij de kids, jij blij en hij blij,een beetje verandering doet wonderen, succes ermee meid

Ja toch!

Citaat door Miss_linah:
Schandalig! Allah de Verhefene heeft het niet zo bedoeld.

Beide, man en vrouw moeten niet weglopen voor hun verplichtingen.

De man doet het werk buitenshuis (indien mogelijk ook binnenshuis) en de vrouw werkt binnenshuis.

Gr,

Miss Linah

meskiena, welke verplichtingen heb jij het over waar we voor weglopen?? En een vrouw mag werken in de Islam, dus zie het probleem niet.

Maar goed, ik neem het je niet kwalijk, je bent een heks en je verveelt je. volgens je profiel.

04-11-2010, 09:14
Meid, als jullie twee het eens zijn gewoon doen.

04-11-2010, 09:15
klinkt hartstikke goed!! het is niet zo dat hij thuis uit zijn neus zit te eten..maar hij is bezig met de toekomst. Waarom niet zou ik zeggen?

04-11-2010, 09:17

Citaat door Nysha:
klinkt hartstikke goed!! het is niet zo dat hij thuis uit zijn neus zit te eten..maar hij is bezig met de toekomst. Waarom niet zou ik zeggen?

Ja toch, hij MOET nu echt zijn studie afmaken. Dus hij gaat gewoon tijdelijk rustig aan doen. Dus even wat afstand nemen van zijn tweede baan.

doen honeybee!
je man kan naar mijn idee beter nu focussen op zijn studie. En daarna kan hij weer hard gaan werken. 2 banen+studie is niet eenvoudig.

Als jullie het beiden goed vinden en jullie maken meteen afspraken voor wanneer hij klaar is, waarom niet?

Ik zou het echt wel doen! Ik zit nu ook thuis met de kids en begin zo langzamerhand en psychopaat te worden. Ik vind het maar niks.

Kan hij meer tijd voor zn studie vrijmaken en heb jij weer lekker je eigen ding. Waarom niet?

04-11-2010, 09:18
why not! ik zeg doen!

04-11-2010, 09:18

Ik heb er nog even bijgezet dat hij wel gewoon blijft werken, want volgens mij denken er een aantal dat hij helemaal gaat stoppen met werken.

04-11-2010, 09:22
Alleen is de vraag in hoeverre hij aan studie toekomt met kids in huis. Mijn ervaring is dat dat echt moeilijk te combineren is.

04-11-2010, 09:22

Citaat door HoneyBee:
Ja toch!

meskiena, welke verplichtingen heb jij het over waar we voor weglopen?? En een vrouw mag werken in de Islam, dus zie het probleem niet.

Maar goed, ik neem het je niet kwalijk, je bent een heks en je verveelt je. volgens je profiel.

Een vrouw mag werken, als ze alleen tussen de vrouwen zit en geen haram werk doet. Nou zie ik niet wat voor werk jij doet. Daarnaast is het ook zaak zoveel mogelijk zaken buitenshuis te vermijden.

Jouw man is verplicht brood binnen te halen ookal vindt hij het goed dat jij dat gaat doen is het voor hem verboden om jou dat te laten doen.

Studeert ie nog? Dan had ie niet moeten trouwen en eerst studie moeten afmaken.

Ik reageer niet alleen op jouw topic in persoonlijk zin. Ik reageer op de trend die nu afspeelt.

Gr,

Miss Linah

even heel omslachtig gezegd.

Pagina's : [1] 2 3 4