Bekijk volle/desktop versie : Wanneer vind jij het verantwoord je kind een mobieltje te geven?



Pagina's : 1 2 [3]

03-11-2010, 20:13
wat we trouwens ook lang niet moeten vergeten is dat mobiele telefoons wel schadelijk zijn voor ons, laat staan voor onze kinderen

op een andere topic had ik gelezen dat je je gsm niet eens in je zakken moeten doen, maar echt in een tasje zodat hij niet tegen je lichaam aan komt, niet met je gsm in de buurt slapen

veel dingen werden er genoemd,

03-11-2010, 20:16



Citaat door HoneyBee:
Ik heb je terug gepunt.



Leuk leuk
Mooie leeftijd hebben wij toch. Allah geliek



@ baby22 daarin heb je gelijk. Als ouder merk je al snel genoeg of je kind er verantwoord mee omgaat en sommige kinderen zijn ondanks hun jonge leeftijd er echt klaar voor, en gaan er heel goed mee om. En gebruiken hun mobiel echt alleen voor noodzakelijk dingen. Denk dat je als ouder ook duidelijke afspraken moet maken met je kind. Het kan inderdaad gevaarlijk zijn, maar niet zolang jij als ouder een oogje in het zeil houdt.

03-11-2010, 20:40

Citaat door HoneyBee:
Kinderen van tegenwoordig zijn er snel bij met van alles en hebben tegenwoordig op jonge leeftijd al een mobieltje. Mijn dochter is bijna 9 en vroeg mij net, "mama, wanneer mag ik een mobieltje". Ik zei, nog even een paar jaartje wachten, dus zo tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaat.

En ik moest zo lachten toen mijn zoontje ineens tegen haar zei, vraag een Iphone 4!
Volgens hem had een buurjongetje de Iphone 4, die jongen is 10!
Ik zei nog, misschien is hij van z'n vader en deed hij er stoer mee. Maar dat was niet het geval.

Wanneer vinden jullie het tijd voor een mobiel voor je kinderen? En dan is deze vraag meer voor de moeders met wat oudere kinderen.

Niet dat ik hem al wil meegeven hoor, maar ben benieuwd of jullie kinderen al een mobieltje hebben.



zoooo hee die van jou zijn snel.

Die van mij mag zelf eerst een bijbaantje nemen op zijn 15de in de krantenwijk en gaat er zelf maar 1 aanschaffen.
volgens mij kan je nu veel eerder beginnen in krantenwijk, laten leren dat je ervoor moet werken.
Ik weet nog toen ik mijn eerste koeie telefoon kreeg met antenne van hier tot aan de maan, ik was 17 a3ibadallah.
en nu zie ik snotneuzen rond lopen met een mobiel, BB, en iphone.
en met muziek aan en hun spijkerbroeken tot midden op hun reet.
en deze kinderen zijn nog maar pas 10 jaaaar.

03-11-2010, 20:45
Mijn nichtje is 8 en die heeft m. Maar beide ouders werken dus haar moeder wil haar kunnen bereiken

03-12-2010, 20:02


erg hoor die kids met BB in groep 5!

03-12-2010, 20:11
Je bent echt een virtual lady of niet haha

Je hebt deels wel gelijk maar anderzijds denk ik dat door digitale communicatiemiddelen jongeren steeds asocialer zijn geworden.
Citaat door virtual-lady:
we moeten ophouden om onszelf met de kinderen van tegenwoordig te vergelijken, dat is namelijk niet te vergelijken. Alles gaat tegenwoordig via computer, telefoon enz. Ik wil niet zeggen dat ze met 5 jaar al een mobieltje moeten hebben, maar toch wel eerder dan dat wij m hebben.
Ze beginnen nu in groep 3 met computer werken enz. dat was in onze tijd ook niet.

03-12-2010, 20:14
de eerste klas middelbare school

03-12-2010, 20:42
mijn dochter is 15 en ze heeft nog steeds geen mobiel

03-12-2010, 21:04

Citaat door HoneyBee:
Kinderen van tegenwoordig zijn er snel bij met van alles en hebben tegenwoordig op jonge leeftijd al een mobieltje. Mijn dochter is bijna 9 en vroeg mij net, "mama, wanneer mag ik een mobieltje". Ik zei, nog even een paar jaartje wachten, dus zo tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaat.

En ik moest zo lachten toen mijn zoontje ineens tegen haar zei, vraag een Iphone 4!
Volgens hem had een buurjongetje de Iphone 4, die jongen is 10!
Ik zei nog, misschien is hij van z'n vader en deed hij er stoer mee. Maar dat was niet het geval.

Wanneer vinden jullie het tijd voor een mobiel voor je kinderen? En dan is deze vraag meer voor de moeders met wat oudere kinderen.

Niet dat ik hem al wil meegeven hoor, maar ben benieuwd of jullie kinderen al een mobieltje hebben.




Heb zelf nog geen kinderen, Me broertje heeft sinds ze 11de telefoon maar in die tijd had zo simpele gehad.. Nu is hij 13 heeft voor de verjaardag een bb gehad, me andere broertje is 10 en heeft ook een telefoon gehad { simpele}

Me kleine zusje van 7 wil nu ook een telefoon

03-12-2010, 21:13

Citaat door Laat-je:
De dag dat ze gaan trouwen.




03-12-2010, 21:43
mijn broertje kreeg er een met 4, maar alleen zodat hij van die vn ons afbleef.
nu is hij 7 en hij heeft meer telefoons gehad in zijn jonge leventje dan ik en mijn mijn man bij elkaar hahaha.

ik denk dat ik mijn kinderen met 10 een eigen mobiel geef of mischien eerder als ze erom vraagt

03-12-2010, 22:30

Citaat door b_karima:
mijn broertje kreeg er een met 4, maar alleen zodat hij van die vn ons afbleef.
nu is hij 7 en hij heeft meer telefoons gehad in zijn jonge leventje dan ik en mijn mijn man bij elkaar hahaha.

ik denk dat ik mijn kinderen met 10 een eigen mobiel geef of mischien eerder als ze erom vraagt


Dit is grappig. Op zijn 4e!

03-12-2010, 22:40


Op z'n vierde? Mijn zoon is 4,5 jaar, kan me er niets bij voorstellen hoor. Je bent als ouder toch altijd bij je kind dus wie moet hem bellen?

04-12-2010, 11:05
vanaf de leeftijd dat ze alleen naar school gaan zowiezo
eigenlijk lijkt het me nu al handig(ze zijn nu 8 en 9)bv om ze te laten weten dat ik wat later bij school ben ofzo of voor als ze bij hun vader zijn

maar dan gewoon een eenvoudig toestel zonder als die extra opties enz dat is nergens voor nodig

04-12-2010, 11:14
Als ze naar de middelbare school gaan.

Pagina's : 1 2 [3]