Bekijk volle/desktop versie : Met hoeveel maanden....



03-11-2010, 15:21
Hallo dames,

Met hoeveel maanden deden jullie kindjes wat ?
Dus brabbelen, kruipen, eerste woordjes, eerste stapjes etc...

Zoontje van mijn schoonzus is bijna 9 maanden maar zit nog niet zelfstandig, valt steeds om en kruipt nog niet. Volgens schoonmoeder moet hij dat allaaaaang kunnen...
Ieder kind heeft zijn eigen ritme maar volgens schoonmoeder niet hoor...

03-11-2010, 19:06


Dat was ook bij mijn nichtje pas rond de 9maanden begon ze te kruipen.

03-11-2010, 19:06
Lekker laten gaan, is volgens mij nog geen reden tot zorgen hoor.
Elk kind heeft inderdaad zijn ritme, zolang hij gezond is inshaAllaah.

03-11-2010, 19:07
elke baby is anders, en heeft zijn eigen tempo wat betreft ontwikkeling.

03-11-2010, 19:12



Citaat door Lante:
Hallo dames,

Met hoeveel maanden deden jullie kindjes wat ?
Dus brabbelen, kruipen, eerste woordjes, eerste stapjes etc...

Zoontje van mijn schoonzus is bijna 9 maanden maar zit nog niet zelfstandig, valt steeds om en kruipt nog niet. Volgens schoonmoeder moet hij dat allaaaaang kunnen...
Ieder kind heeft zijn eigen ritme maar volgens schoonmoeder niet hoor...


Volgens mij schoonmoeder was er ook altijd wat mis met mijn kinderen omdat ze ook altijd heel traag waren. Elk kind heeft zijn eigen tempo...!

03-11-2010, 19:15
mijn nichtje kon met 9maanden al lopen ..zag er zoooo schattig uit..
mijn zoons konden allemaal precies met 1jaar lopen..praten duurde bij alle 3 best laat...

03-11-2010, 19:23
mijn dochtertje is nu 9,5 maanden oud en
zij kan niet kruipen, wel beetje rollen en draaien maar komt niet bewust vooruit,
zitten kan ze wel een beetje als ik haar neerzet ze blijft zo 5 min zitten maar ik moet er wel achter zitten want ze valt nog zo achterover

nou zo zie je dus dat mijn dochtertje ook nog niet veel kan, ik maak er er ook geen zorgen over, het komt allemaal vanzelf

xx

03-11-2010, 19:25
Mijn eerste twee kinderen die waren heel snel met alles. Met 11 maanden liepen ze al. Maar de jongste, die was echt traag. Hij ging ook pas met 9 maanden kruipen en lopen deed hij pas met 1 jaar en 4 maanden.

Dus ieder kindje is heel anders in ontwikkeling.

je kunt trouwens meer over dit onderwerp lezen op http://www.opvoedmix.nl, is een onderdeel van Marokko.nl
Je kunt er ook je ervaringen delen met andere moeders.

03-11-2010, 19:28
Mijn zoontje kon al met 6 maanden kruipen en leren lopen begon met 9 maanden. Toen hij 10 maanden oud was kon hij al zelfstandig lopen.

Maak je niet druk, ieder kind is uniek en heeft een eigen tempo