Bekijk volle/desktop versie : Tanja wil niet gered worden.



03-11-2010, 13:28
De Nederlandse FARC-strijdster Tanja Nijmeijer wil niet gered worden uit de Colombiaanse jungle. Ze blijft bij de FARC tot haar dood of tot de overwinning, zo zegt Nijmeijer in bovenstaande, exclusieve video van de Wereldomroep. 'Als ze me willen bevrijden, zullen we ze ontvangen met mitrailleurs, mijnen en mortieren.'

De vader van Tanja is blij dat de Wereldomroep alle beelden van zijn dochter vooraf aan hem heeft laten zien, maar geen van beide ouders wil reageren.

De beelden zijn gemaakt in augustus, een maand voor de aanval van het Colombiaanse leger op een FARC-kamp waarna werd gespeculeerd over de dood van de 32-jarige Nederlandse. Volgens de journalist die haar sprak, is Nijmeijer nog steeds in leven.

Geweer op schoot
Op de beelden is Tanja gekleed in een groen legeruniform, met een geweer op schoot. Ze maakt duidelijk dat ze er niet over peinst om zich over te geven: 'Als het leger en de regering van Colombia nog steeds denken en zeggen dat ik ben ontvoerd, laat ze dan maar hier komen om me te bevrijden. Wij zullen ze ontvangen met mitrailleurs, mijnen, mortieren, met van alles.'

Vastberaden
Jarenlang bivakkeren in kampen heeft haar vastberadendheid als FARC-strijdster niet aangetast, zo blijkt uit het gesprek: 'Ik ben strijdster van de Colombiaanse Revolutionaire Strijdkrachten en ik zal dat blijven tot de overwinning of tot de dood. Er is geen weg terug. Ik ben er trots op guerrillera te zijn en hier te kunnen samenwerken met het Colombiaanse volk en de andere guerrillero's, om de macht over te nemen en de revolutie uit te roepen.'


Straks om 15.00 uur deel 2 van de video van Tanja Nijmeijer, waarin ze spreekt over haar gevoelens over Nederland


klik op de link voor het eerste filmpje:

http://sites.rnw.nl/temp/nederlands-video-tanja-ik-wil-niet-gered-worden.htm

03-11-2010, 13:35


Stomme trut

03-11-2010, 14:46

Citaat door timioto:
Stomme trut



omdat zij jouw idealen niet deelt?

mot ze toch zelf weten

03-11-2010, 15:54
Ik hoop toch echt dat ze daar vrijwillig in die jungle zit en niet gedwongen word vast gehouden.

03-11-2010, 16:05



Citaat door massin_:
omdat zij jouw idealen niet deelt?

mot ze toch zelf weten


Nee ik steun geen terroristische organisatie die aan cocaïnehandel en het ontvoeren en vermoorden van onschuldige mensen doet.

03-11-2010, 16:09

Citaat door timioto:
Nee ik steun geen terroristische organisatie die aan cocaïnehandel en het ontvoeren en vermoorden van onschuldige mensen doet.



ok. duidelijk.