Bekijk volle/desktop versie : wachtwoord laptop veregeten..?



02-11-2010, 23:32
Ik ben de w8w veregeten ik heb nu dus een programma gedownload alleen ik kom er niet uit hoe ik het moet gebruiken..?

Als ik in de BIOS scherm kom weet ik niet wat ik moet doen, wie wil stapgewijs uitleggen hoe het moet..! btw ik heb een sony en is VISTA?


03-11-2010, 00:12



Citaat door mcfatoush:
Ik ben de w8w veregeten ik heb nu dus een programma gedownload alleen ik kom er niet uit hoe ik het moet gebruiken..?

Als ik in de BIOS scherm kom weet ik niet wat ik moet doen, wie wil stapgewijs uitleggen hoe het moet..! btw ik heb een sony en is VISTA?



Ok.. Welk wachtwoord heb je het over? Het wachtwoord die door de bios wordt getoond (kort na het aanzetten), of het wachtwoord die binnen windows Vista gevraagd wordt?

03-11-2010, 12:27

Citaat door _________abdel:
Ok.. Welk wachtwoord heb je het over? Het wachtwoord die door de bios wordt getoond (kort na het aanzetten), of het wachtwoord die binnen windows Vista gevraagd wordt?



ja wachtwoord na het aanzetten deze:

http://computertotaal.nl/upload/898504_610_1181830612413-Vista_password_02_mini.png

03-11-2010, 14:20
Misschien dat het hiermee lukt. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
================================================== =================

Mocht dit niet lukken dan zijn je bestanden nog niet verloren. Het is altijd mogelijk om met een apart gratis besturingssysteem (op USB of CD) je harde schijf aan te spreken en alles eraf te halen wat je wilt redden.

Citaat:
Zet Ubuntu (gratis besturingssysteem) op een USB-stick:
a) Download Ubuntu... http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
b) Zet hem op een USB-stick. (optie 2 op die download site).
c) Start je PC op m.b.v. die stick.

Lees hier verder vanaf bericht #14
http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=87277382#post87277382

Je hebt dus 2 USB-sticks nodig: 1 om je PC mee op te starten en 1 om je bestanden naartoe te brengen.
(Je kunt Ubuntu natuurlijk ook op een CD branden en daarvan opstarten. Dan heb je maar 1 USB-stick nodig).
Daarna Vista opnieuw installeren. En dan een wachtwoord herstel cd maken zodat je de volgende keer dit probleem niet meer hebt.

03-11-2010, 19:18


Vista kan je een portabel Wachtwoord meegeven voor je USB. Wanneer je Rongo zijn stappen hebt gevolgd, dan is het simpelweg je USB inpluggen en je wachtwoord wijzigen via een wizzard.

03-11-2010, 19:39
Je kan ook het wachtwoord resetten:

http://www.wikihow.com/Reset-a-Windows-XP-or-Vista-Password

04-11-2010, 19:54
In BOOT zie ik niet cd- rom zodat hij bij het opstarten meteen cd pakt..??

in boot heb ik dit staan:

1. USB optical drive
2.internal optical drive
3. floppy disk drive
4. USB flash
5. USB hard disk drive
6. internal hard disk drive
7. network

04-11-2010, 20:50

Citaat door mcfatoush:
In BOOT zie ik niet cd- rom zodat hij bij het opstarten meteen cd pakt..??

in boot heb ik dit staan:

1. USB optical drive
2.internal optical drive
3. floppy disk drive
4. USB flash
5. USB hard disk drive
6. internal hard disk drive
7. network


Het staat in principe al goed.. internal optical drive = ingebouwde cdrom speler.. dit gaat voor je harde schijf.. dus je kan gewoon de pc opstarten met de cd erin, dan zou ie gelijk vanuit cd moeten starten.

04-11-2010, 21:29

Citaat door _________abdel:
Het staat in principe al goed.. internal optical drive = ingebouwde cdrom speler.. dit gaat voor je harde schijf.. dus je kan gewoon de pc opstarten met de cd erin, dan zou ie gelijk vanuit cd moeten starten.


maar hij start niet op vanuit een cd heb het nu zo vaak geprobeerd..

05-11-2010, 02:17

Citaat door mcfatoush:
maar hij start niet op vanuit een cd heb het nu zo vaak geprobeerd..


Hoe heb je de cd gebrand (met welke programma, welke stappen heb je uitgevoerd, enz..)

05-11-2010, 06:38
Dat programma moet niet zomaar naar een schijf worden gekopieerd, maar als image worden gebrand. Dat moet altijd met bestanden van het type .iso. Alleen dan worden ze opstartbaar.

Zo brand je een image:
a. Download en installeer ISO Recorder. Dit progje komt in je rechtsklikmenu te staan (en is zeer klein).

b. Klik met de rechtermuisknop op de .iso-file die je wilt branden en kies "Copy image to CD".
De rest wijst zich vanzelf.

05-11-2010, 10:07
Rongo, wat doe je in de wereld, ben je een ICT'er je weet namelijk echt veel van computers en je hulp op elk topic is geweldig.

05-11-2010, 16:47



Citaat door Rongo:
Dat programma moet niet zomaar naar een schijf worden gekopieerd, maar als image worden gebrand. Dat moet altijd met bestanden van het type .iso. Alleen dan worden ze opstartbaar.

Zo brand je een image:
a. Download en installeer ISO Recorder. Dit progje komt in je rechtsklikmenu te staan (en is zeer klein).

b. Klik met de rechtermuisknop op de .iso-file die je wilt branden en kies "Copy image to CD".
De rest wijst zich vanzelf.


thanxxx het is nu wel gelukt..alleen ik kom bij deze scherm en weet niet wat ik dan moet doen..?

http://yfrog.com/7bdscf0076wcj

05-11-2010, 18:04
Zo te zien heb je heleboel fouten.
Heb je Vista gedownload ofzo?
De rood gemarkeerde geeft aan dat een programma is beveiligd
tegen copyrights enzo.

Dan zit niets op dan Vista opnieuw installeren vanaf de harde schijf.
Tenzij iemand anders weet hoe je dit probleem kunt oplossen.