Bekijk volle/desktop versie : Stel je voor



Pagina's : [1] 2

02-11-2010, 14:45
je bent getrouwd 2 gezonde kinderen, jullie hebben allebei alles eindelijk op een rijtje, komt je man met ik wil een tweede vrouw.
Als vrouw voel je je toch in de val gelokt.
wie blijft
wie gaat er weg
wie gaat er weg en dumpt kinderen bij man.
ik zou het laatse doen, hij wil een tweede huwelijk, dus hij moet de consequenten van de eerste huwelijk dragen ook.
Allah hfad hooop dat het nooit gebeurt.

02-11-2010, 14:48


Waarom wilt ie een 2e vrouw? Nergens voor nodig vind ik. In de tijd van de profeet is dit heel begrijpelijk. Zo kon de islam uitgebreid worden.

02-11-2010, 14:49

Citaat door wiskunde:
je bent getrouwd 2 gezonde kinderen, jullie hebben allebei alles eindelijk op een rijtje, komt je man met ik wil een tweede vrouw.
Als vrouw voel je je toch in de val gelokt.
wie blijft
wie gaat er weg
wie gaat er weg en dumpt kinderen bij man.
ik zou het laatse doen, hij wil een tweede huwelijk, dus hij moet de consequenten van de eerste huwelijk dragen ook.
Allah hfad hooop dat het nooit gebeurt.



Hoe kun je je eigen kinderen dumpen? Ik zou niet blijven bij hem al mag hij een 2e vrouw in overleg met mij, ik zou scheiden en mijn kinderen bij me houden en een goede regeling treffen. Je hoeft elkaar niet te gaan haten.

02-11-2010, 14:52

Citaat door Tangaouiaaaaaaa:
Waarom wilt ie een 2e vrouw? Nergens voor nodig vind ik. In de tijd van de profeet is dit heel begrijpelijk. Zo kon de islam uitgebreid worden.



In deze tijd is het ook heel normaal geworden, elke marokkaan met een midlifecrisis gaat voor een tweede keer trouwen.

02-11-2010, 14:54


Of de gedachte van tweede vrouw gaat weg en leven lang en gelukkig samen of ik ga weg.

02-11-2010, 14:57

Citaat door wiskunde:
In deze tijd is het ook heel normaal geworden, elke marokkaan met een midlifecrisis gaat voor een tweede keer trouwen.



Klopt. Túúrlijk, meneer vind elke dag hetzelfde saai en wil wat nieuws. Daarom raad Allah ons aan om een moslim man of vrouw te trouwen. Hij zal zijn vrouw steunen, er voor haar zijn, haar bewonderen, haar schoonheid bewonderen al is ze boven de 40. In plaats van een schoft die zeurt dat hij variatie wilt.

02-11-2010, 14:57

Citaat door Diamantjeh:
Hoe kun je je eigen kinderen dumpen? Ik zou niet blijven bij hem al mag hij een 2e vrouw in overleg met mij, ik zou scheiden en mijn kinderen bij me houden en een goede regeling treffen. Je hoeft elkaar niet te gaan haten.


maar asl het ware als hij zegt, wil hertrouwen, egt hij toch ook: jij alleen is niet boeiend meer genoeg voor mij, heb meer dan alleen jou nodig om gelukkig te zijn.
hij krijgt de kinderen, omdat hij niet moet denken, dat ik zijn kinderen braaf ga zitten opvoeden, als hij me zo behandeld.
Het zijn ook mijn kinderen, maar ik ga hem echt niet steunen door zijn kinderen op te voeden. hij mag het dan lekker zelf doen.
ik voed zijn kinderen alleen op, als hij me steunt.
moet zijn tweede vrouw hem maar met kinderen accpeteren.

als vrouw ben je te kwetsbaar, tfoe ik haat het

02-11-2010, 14:59

Citaat door Diamantjeh:
Klopt. Túúrlijk, meneer vind elke dag hetzelfde saai en wil wat nieuws. Daarom raad Allah ons aan om een moslim man of vrouw te trouwen. Hij zal zijn vrouw steunen, er voor haar zijn, haar bewonderen, haar schoonheid bewonderen al is ze boven de 40. In plaats van een schoft die zeurt dat hij variatie wilt.



Insha Allah aykoun Alkhair.
Allah3tik li tamanity

02-11-2010, 15:00

Citaat door Experience:
Of de gedachte van tweede vrouw gaat weg en leven lang en gelukkig samen of ik ga weg.

wat doe je met de kids, neem je die mee, of mag hij ze opvoeden ?

02-11-2010, 15:00

Citaat door wiskunde:
In deze tijd is het ook heel normaal geworden, elke marokkaan met een midlifecrisis gaat voor een tweede keer trouwen.

voor de scheiding of erna?

Hahaha, kom op niet zo negatief joh, in Nederland is het sowieso verboden om met meer dan 1 vrouw te huwen..

Ik vind het nergens op slaan, geef me een reden waarom hij nog een vrouw wilt huwen, ik kan niets nuttigs bedenken.

02-11-2010, 15:02

Citaat door wiskunde:
maar asl het ware als hij zegt, wil hertrouwen, egt hij toch ook: jij alleen is niet boeiend meer genoeg voor mij, heb meer dan alleen jou nodig om gelukkig te zijn.
hij krijgt de kinderen, omdat hij niet moet denken, dat ik zijn kinderen braaf ga zitten opvoeden, als hij me zo behandeld.
Het zijn ook mijn kinderen, maar ik ga hem echt niet steunen door zijn kinderen op te voeden. hij mag het dan lekker zelf doen.
ik voed zijn kinderen alleen op, als hij me steunt.
moet zijn tweede vrouw hem maar met kinderen accpeteren.

als vrouw ben je te kwetsbaar, tfoe ik haat het

Als je ooit je eigen kinderen heb dan ga je ze echt niet dumpen. Ze zijn een deel van jou.

02-11-2010, 15:07

Citaat door Tangaouiaaaaaaa:
Als je ooit je eigen kinderen heb dan ga je ze echt niet dumpen. Ze zijn een deel van jou.



ja dat besef ik wel, daarom is het ook zo oneerlijk

02-11-2010, 15:07



Citaat door Tangaouiaaaaaaa:
voor de scheiding of erna?

Hahaha, kom op niet zo negatief joh, in Nederland is het sowieso verboden om met meer dan 1 vrouw te huwen..

Ik vind het nergens op slaan, geef me een reden waarom hij nog een vrouw wilt huwen, ik kan niets nuttigs bedenken.



ik hoop dat de mannen ook geen reden kunnen bedenken.

02-11-2010, 15:09

Citaat door wiskunde:
maar asl het ware als hij zegt, wil hertrouwen, egt hij toch ook: jij alleen is niet boeiend meer genoeg voor mij, heb meer dan alleen jou nodig om gelukkig te zijn.
hij krijgt de kinderen, omdat hij niet moet denken, dat ik zijn kinderen braaf ga zitten opvoeden, als hij me zo behandeld.
Het zijn ook mijn kinderen, maar ik ga hem echt niet steunen door zijn kinderen op te voeden. hij mag het dan lekker zelf doen.
ik voed zijn kinderen alleen op, als hij me steunt.
moet zijn tweede vrouw hem maar met kinderen accpeteren.

als vrouw ben je te kwetsbaar, tfoe ik haat het



Meen je dat? Maar je kinderen moeten toch niet het slachtoffer worden vanwege hem?
Jij hebt nog een heel leven voor je, samen met je kinderen.

Je moet het niet zo zien dat jij hém steunt, jij doet iets vanuit jouw hart. Je houd van je kinderen en je moet een regeling treffen. Hij krijgt ze 3 dagen bijvoorbeeld en jij de rest..

02-11-2010, 15:10
De mannen van tegenwoordig zien de vrijheid tot het nemen van een tweede vrouw als een luxevoorziening. Een tweede vrouw wordt gehuwd met een bepaald doel, en niet om de man bijvoorbeeld tegemoet te treden in zijn seksuele fantasieën of behoeftes . Vroeger huwde de mannen meerdere vrouwen om hen een betere toekomst te geven, omdat deze vrouwen bijvoorbeeld een armoedig bestaan leidde of weduwe waren etc. Wanneer dergelijke vrouwen niet onder de hoede van een man genomen werden, was de kans groot dat er misbruik gemaakt zou worden van hun situaties oid. Het huwen was dus van een geheel andere orde.

Maar kom op zeg. De mannen van tegenwoordig kunnen nauwelijks 1 vrouw aan, laat staan meerdere. De vrouwen hadden in halve delen moeten komen.

Pagina's : [1] 2