Bekijk volle/desktop versie : Ik ben zo trots! Hoe verder?



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7

02-11-2010, 10:19

Citaat door HoneyBee:
Zou kunnen. Ik was vroeger Een_Rotterdamse.



Komt me niet bekend voor, subhannelah je oog lijkt sprekend op een oudllid.

Ik hou verder me mond en ga verder over hoogbegaaftjes.

02-11-2010, 10:20



Citaat door At-Work:
Ma cha allaah ! Weet je wat het ook is met hoogbegaafde kinderen ze willen JUIST met volwassen dingen spelen/werken etc... dus het is niet meer dan normaal dat jullie dochters verschillen aangezien zij verder in de ontwikkeling is.
Hoogbegaafde kinderen vervelen zich snel en moeten voortdurend bezig worden gehouden had je niets gemerkt toen hij baby/dreumes/peuter was?

Ik zou zeggen haal er uit wat er uit te halen valt want je pusht niets zolang je het kind niet dwingt en ziet dat hij er met beide handen naar grijpt.
Wacht er niet te lang mee want een normale school kan ze juist demotiveren spelen met leeftijdsgenootjes kan hij ook na school doen buiten...


Toen hij klein was, was hij gewoon heel snel met alles. Hij leerde snel praten, snel lopen, echt met alles ging het veel sneller dan normaal.

Verder vind hij het gelukkig wel heerlijk om alles te doen wat leeftijdsgenootjes ook doen. Vooral voetballen vind hij heerlijk.

De juf vertelde gister dat ze elke pauze in de kuil gaan voetballen en dat hij dat ook echt nodig heeft omdat hij zo hard werkt. Hij heeft die ontspanning en beweging echt nodig op dat moment. En als ze weer binnen zijn, dan is hij er weer helemaal klaar voor.

02-11-2010, 10:20

Citaat door Desertwoman:
Komt me niet bekend voor, subhannelah je oog lijkt sprekend op een oudllid.

Ik hou verder me mond en ga verder over hoogbegaaftjes.


Ben jij nou man of vrouw?

02-11-2010, 10:23

Citaat door At-Work:
als een kind niet goed en voldoende wordt ondersteunt en geprikkeld dan zal deze juist minder zijn best gaan doen.

Ouders spelen hier een grote rol bij en bij mgarbah is het helaas vaak zo dat de ouders niet voldoende betrokken zijn bij de schoolactiviteiten/huiswerk etc...



dit heb je helemaal fout want hij is wel degelijk ondersteund. dus we zijn niet allemaal hetzelfde gelukkig

hij was tijdens zijn pubertijd gewoon heel dom geworden, en nu doet ie iets met ict op het mbo.

02-11-2010, 10:23


Ik zeg je eerlijk honeybee. Ik heb eerlijk gezegd liever dat de test straks aantoont dat ze NIET hoogbegaafd is. Er zitten zoveel nadelen aan en mijn dochter heeft heel veel overeenkomsten maar ik zie dat eerlijk gezegd niet zitten. Ze moet dan naar een andere school en daar is echt leren leren en nog eens leren. Ik wil dat ze op een "normale"school blijft en gewoon kind kan zijn.
Maar ik wil ook dat mijn meisje meer rust krijgt in haar hoofd. Ze heeft echt geen rust meskina en ze klaagt soms ook van hoofdpijn. Als ze naar buiten kijkt dan hoor ik haar hersens zowat kraken. Ze zit dan aan alles te denken van hoe werkt dit en hoe maken ze dat en ga zo maar door. Dat is echt niet leuk voor zo'n kleintje.

Als ze naar een tekenfilm kijkt dan ziet ze dingen die normaal leeftijdgenootjes van haar leeftijd niet zien.

Mijn dochter maak je niet blij met barbies maar met een landkaart waarop alle vlaggen staan of een boek over het menselijk lichaam. Ze wil precies weten hoe het in haar lichaam aantoe gaat. Als ze lief is geweest en ze iets mag uitzoeken dan zegt ze dat ze naar een boekenwinkel wil.

Ik heb er echt dubbele gevoelens bij

02-11-2010, 10:29

Citaat door PreciousWoman:
Ik zeg je eerlijk honeybee. Ik heb eerlijk gezegd liever dat de test straks aantoont dat ze NIET hoogbegaafd is. Er zitten zoveel nadelen aan en mijn dochter heeft heel veel overeenkomsten maar ik zie dat eerlijk gezegd niet zitten. Ze moet dan naar een andere school en daar is echt leren leren en nog eens leren. Ik wil dat ze op een "normale"school blijft en gewoon kind kan zijn.
Maar ik wil ook dat mijn meisje meer rust krijgt in haar hoofd. Ze heeft echt geen rust meskina en ze klaagt soms ook van hoofdpijn. Als ze naar buiten kijkt dan hoor ik haar hersens zowat kraken. Ze zit dan aan alles te denken van hoe werkt dit en hoe maken ze dat en ga zo maar door. Dat is echt niet leuk voor zo'n kleintje.

Als ze naar een tekenfilm kijkt dan ziet ze dingen die normaal leeftijdgenootjes van haar leeftijd niet zien.

Mijn dochter maak je niet blij met barbies maar met een landkaart waarop alle vlaggen staan of een boek over het menselijk lichaam. Ze wil precies weten hoe het in haar lichaam aantoe gaat. Als ze lief is geweest en ze iets mag uitzoeken dan zegt ze dat ze naar een boekenwinkel wil.

Ik heb er echt dubbele gevoelens bij



Juist jullie weten waar je over praat Hoogbegaafd is leuk en mooi en maakt je trots maar er komt meer bij kijken dan men denkt

02-11-2010, 10:33

Citaat door PreciousWoman:
Ik zeg je eerlijk honeybee. Ik heb eerlijk gezegd liever dat de test straks aantoont dat ze NIET hoogbegaafd is. Er zitten zoveel nadelen aan en mijn dochter heeft heel veel overeenkomsten maar ik zie dat eerlijk gezegd niet zitten. Ze moet dan naar een andere school en daar is echt leren leren en nog eens leren. Ik wil dat ze op een "normale"school blijft en gewoon kind kan zijn.
Maar ik wil ook dat mijn meisje meer rust krijgt in haar hoofd. Ze heeft echt geen rust meskina en ze klaagt soms ook van hoofdpijn. Als ze naar buiten kijkt dan hoor ik haar hersens zowat kraken. Ze zit dan aan alles te denken van hoe werkt dit en hoe maken ze dat en ga zo maar door. Dat is echt niet leuk voor zo'n kleintje.

Als ze naar een tekenfilm kijkt dan ziet ze dingen die normaal leeftijdgenootjes van haar leeftijd niet zien.

Mijn dochter maak je niet blij met barbies maar met een landkaart waarop alle vlaggen staan of een boek over het menselijk lichaam. Ze wil precies weten hoe het in haar lichaam aantoe gaat. Als ze lief is geweest en ze iets mag uitzoeken dan zegt ze dat ze naar een boekenwinkel wil.

Ik heb er echt dubbele gevoelens bij


Serieus, dat hoop ik dus ook. Het liever gewoon dat hij slim is en meer niet.

Incha'allah komt alles goed met onze kinderen. Zolang we het positieve maar blijven steunen incha'allah en erop blijven waken dat hun jeugd wel iets blijft waar ze recht op hebben.

Blijf je dochtertje wel gewoon uitleg geven over dingen ze vraagt. Hoeft ze zelf niet meer naar oplossingen te zoeken.

02-11-2010, 10:36

Citaat door HoneyBee:
Serieus, dat hoop ik dus ook. Het liever gewoon dat hij slim is en meer niet.

Incha'allah komt alles goed met onze kinderen. Zolang we het positieve maar blijven steunen incha'allah en erop blijven waken dat hun jeugd wel iets blijft waar ze recht op hebben.

Blijf je dochtertje wel gewoon uitleg geven over dingen ze vraagt. Hoeft ze zelf niet meer naar oplossingen te zoeken.

InschaAllah ya rabbie.
Je bent maar 1 keer kind en als je geen jeugd hebt gehad zoals andere dan zul je hier de rest van je leven aan blijven denken enz snap je.

02-11-2010, 10:36

Citaat door PreciousWoman:
InschaAllah ya rabbie.
Je bent maar 1 keer kind en als je geen jeugd hebt gehad zoals andere dan zul je hier de rest van je leven aan blijven denken enz snap je.


Juist ja.

02-11-2010, 10:40
Uitleg blijven we geven maar bij elke uitleg gaat ze verder met denken waarom. Het is heel moeilijk uit te leggen. Ze zal nooit rust in haar hoofd hebben. Als ze een oplossing heeft gevonden dan is er weer iets anders en dat vind ik zo zielig voor haar. Als je haar ziet puzzelen dan zie je haar echt denken om zo snel mogelijk die puzzel af te maken. Ik hoor haar soms woorden zeggen en dan weet ik niet eens wat het betekend. Ze gebruikt heel moeilijke woorden soms.
Ze weet heel veel vlaggen al uit haar hoofd en als ik zeg waar ligt japan dan wijst ze die zo aan. En een keer lag ze te slapen en opeens schrok ze wakker en was ze heeeel verdrietig. Ze wist niet meer waar japan lag. Zelfs in haar slaap is ze ermee bezig..

02-11-2010, 10:41

Citaat door HoneyBee:
Tbarkellah. Wat goed zeg. Sinds 3 jaar al. Echt super. Ik vind echt dat je interesses van je kids moet stimuleren.

Mijn zoontje scoorde zondag 3 doelpunten. Meeeeeen, dat hebben wij de hele dag aan moeten horen.



dankje, zijn pa is trotser met doelpunten en winst voor groep dan als hij met een G thuis komt voor een of ander opdracht. ik zelf geef helemaal niet om voetbal ga mee kijken uit verplichting dan dat ik het met plezier doe, pa daarintegen al heeft hij 40gr koorts voetballen moet hij mee, maar een voor een ouderenavond is het meestal hmmm jij kan toch ook gewoon alleen gaan

02-11-2010, 10:41
Tbarkellah en Mashallah wat goed zeg! Inchallah vind je een manier ermee om te gaan. Ik zou boeken kopen waarin hij zijn kennis kwijt kan. Dus moeilijke vraagstukken en rekenkunde dat soort dingen. Of laat hem een keer boeken kopen bij een boekenwinkel.

02-11-2010, 10:46



Citaat door PreciousWoman:
Uitleg blijven we geven maar bij elke uitleg gaat ze verder met denken waarom. Het is heel moeilijk uit te leggen. Ze zal nooit rust in haar hoofd hebben. Als ze een oplossing heeft gevonden dan is er weer iets anders en dat vind ik zo zielig voor haar. Als je haar ziet puzzelen dan zie je haar echt denken om zo snel mogelijk die puzzel af te maken. Ik hoor haar soms woorden zeggen en dan weet ik niet eens wat het betekend. Ze gebruikt heel moeilijke woorden soms.
Ze weet heel veel vlaggen al uit haar hoofd en als ik zeg waar ligt japan dan wijst ze die zo aan. En een keer lag ze te slapen en opeens schrok ze wakker en was ze heeeel verdrietig. Ze wist niet meer waar japan lag. Zelfs in haar slaap is ze ermee bezig..


Wel zielig ja, vooral omdat ze nog zo jong is.

Maar wat jij zegt over dromen he. Mijn zoontje heeft iedere nacht last van nachtmerries. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een verband gelegd met deze twee dingen?

02-11-2010, 10:47

Citaat door HoneyBee:
Wel zielig ja, vooral omdat ze nog zo jong is.

Maar wat jij zegt over dromen he. Mijn zoontje heeft iedere nacht last van nachtmerries. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een verband gelegd met deze twee dingen?

ja zeker weten! Ik zou hem zeker laten testen.

02-11-2010, 10:59

Citaat door PreciousWoman:
ja zeker weten! Ik zou hem zeker laten testen.


Thanks, heb hier nooit wat achter gezocht maar je hebt me wel aan het denken gezet.

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7