Bekijk volle/desktop versie : Eric Gerets praat deze week met Mehdi Carcela Carcela over Marokko



02-11-2010, 08:05
Marokkaans bondscoach Eric Gerets woonde de topper Club Brugge-Standard niet bij, maar ging zondag naar zijn zoon kijken die met tweedeklasser Wezet won van Turnhout (3-1). 'Ik bezoek Carcela deze week', aldus Gerets.


Eric Gerets verblijft sinds zijn presentatie als Marokkaans bondscoach bij zijn familie in België. Hij koppelt het nuttige aan het aangename. Zaterdag zag hij PSV-Twente (0-1), waar doelpuntenmaker Nacer Chadli de keuze heeft tussen de Belgische en de Marokkaanse voetbalnationaliteit. Vooraf had hij aangegeven afgelopen zondag misschien Standard-smaakmaker Mehdi Carcela te bekijken, die een selectie voor de Rode Duivels naast zich neerlegde omdat hij nog niet had gekozen tussen België en Marokko. 'Ik heb de wedstrijd opgenomen, maar ga hem deze week eens rustig bezoeken', zegt Gerets. 'Een training bijwonen, even met D'Onofrio praten en met Carcela zelf.'

'Ik heb wat gewacht omdat ik niet direct na de vraag van de Marokkaanse voetbalbond druk wilde leggen. Iemand van de bond is met hem komen praten, ja. Ik denk dat Carcela in zijn hoofd al gekozen heeft. Krijg ik deze week nog geen definitief antwoord, dan zeer binnenkort. Spanje zal het niet worden. Carcela weet dat als hij een basisspeler wil worden, België en Marokko de opties zijn.'

Gerets wilde voor de oefeninterland tegen Noord-Ierland op 17 november internationals oproepen die nog twijfelen. 'Dat klopt. Het gaat om één jongen die ik wil laten proeven van de sfeer. Maar het is niet Carcela, want als hij voor Marokko kiest, dan duurt het sowieso nog even voor alles administratief in orde is.'

'Als hij zich verder ontwikkelt, is Carcela zeker bruikbaar bij Marokko. In een bepaald tactisch systeem, op de rechterflank, kan hij naar een meerwaarde groeien.'

Gerets wil zich in Marokko vestigen, maar blijft nog tot zaterdag in België.


bron http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GCL31KVOL

02-11-2010, 14:47


Welke jongen zal het zijn? Ismael Aissati?

02-11-2010, 15:29
Het is Nacer Chadli geworden

03-11-2010, 18:21
Ik geloof het alleen als ik hem in het Marokkaanse equipe shirtje zie.