Bekijk volle/desktop versie : Kinderen weggehaald door jeugdzorg



Pagina's : 1 [2] 3

02-11-2010, 00:38

Citaat door naamloos321:
Waarom zou het oneerlijk zijn dat islamitische kinderen bij christelijke ouders terecht zouden komen (en evt niet islamitisch worden opgevoed) en is het niet oneerlijk dat christelijke kinderen islamitisch worden opgevoed? Voor mij lijkt beiden even erg,maar vooral ook BIJZAAK!

Die kinderen hebben geen liefde gekend,die werden geslagen,.. Ik denk dat iedereen zich daar maar zorgen moet overmaken dan over die "slechte nl'ers" die zogezegd hun kinderen on-islamitisch wil opvoeden. Had dan goed op je eigen fucking kinderen gelet he! Het is je eigen dikke schuld dan lijkt me. Het belangrijkste voor mij blijft dat die kinderen eerst en vooral liefde krijgen,een vast ritme,..



nou nou nou wannabee wilders. Tuurlijk is liefde belangrijk maar eveneens de islam punt dus niks bijzaak...

02-11-2010, 00:46



Citaat door GelukBestaat:
nou nou nou wannabee wilders. Tuurlijk is liefde belangrijk maar eveneens de islam punt dus niks bijzaak...


Wat wannabe wilders? Mijn standpunt bevalt jou niet,dus ik moet racistisch zijn? Wat voor bullshit is dat? Ik ben van mening dat je de ander moet behandelen zoals je zelf behandeld wenst te worden.

Er kunnen evengoed hindu,christelijke,.. ouders zijn geweest die ook liever hadden dat hun kinderen in hun geloof worden opgevoed maar als het bij een islamtisch koppel komt moet het maar islamitisch opgevoed worden? Ik ben daar tegen ja.

En daarbij (schiet mij net binnen). De biologische ouders van het kind hebben geeneens islamitisch kunnen leven (kinderen leven in een wereld van geweld) maar ze eisen wel dat het kind islamitisch wordt opgevoed? Waarom hebben zij het dan niet gedaan? Wel verwachten van anderen dat ze dat doen? Wat een omgekeerde wereld man! Je slaat je kinderen maar wil wel dat ze islamitisch opgevoed worden

02-11-2010, 01:04
Ik snap naamloos wel, liefde is het allerbelangrijkste!De kinderen moeten zich veilig voelen en gelukkig kunnen leven.

Ik heb de verantwoording zeg maar ook gelegd bij pleegzorg (de matchers), anders gelovigen vangen wij op maar wij zijn wel moslims en dat vind je oa terug in de opvoeding.
In de gevallen die ik heb gehad is er maar 1 anders gelovige bij mij geplaats, bio ouders zijn voordat t meisje geplaats werd op de hoogte gebracht dat wij moslims zijn en zij vonden dit goed.

Ik zou idd heel goed snappen als hindoe ouders het kindje bij hun "eigen soort" geplaats willen hebben ipv moslims.
Stel ik zou een hindoe kindje krijgen, dan zou ik er rekening mee houden dus bijvoorbeeld geen rund laten eten.

Maar ik ben toch moslima , en moslima die geen "nee" kan zeggen tegen een kind dat anders gelovig is, voor mij is elk kind hetzelfde!
Het kindje krijgt veel liefde, en ja ook de normen en waarden van de Islaam.

Ik moet er ook bij zeggen dat in mijn geval meestal hele kleintjes geplaats worden.
Dus een baby zou er zeg maar niks van merken, de verzorging is hetzelfde als elk andere moeder op de wereld zeg maar.
Bij de wat oudere kinderen heb ik tot nu altijd islamitische kindjes gehad.

02-11-2010, 01:16

Citaat door Dinara22:
Mijn man is Marokaans, ik ben half Tunesies half NL.

Pleegzorg match zoveel mogelijk op cultuur, dus marokaans bij marokaans, surinaams bij surinaams, nederlands bij nederlands enz.

Mijn man en ik vangen alle kids op ongeacht afkomst enz, maar natuurlijk wel met Islaam.

De nationaliteiten van de kids die ik heb/had zijn marokaans,turks,afrikaans,surinaams.


Dank voor je uitleg en respect! Moge allah je een plekje in het paradijs bezorgen incha'Allah


verder volg ik deze discussie wel aandachtig...

02-11-2010, 01:23



Citaat door naamloos321:
Wat wannabe wilders? Mijn standpunt bevalt jou niet,dus ik moet racistisch zijn? Wat voor bullshit is dat? Ik ben van mening dat je de ander moet behandelen zoals je zelf behandeld wenst te worden.

Er kunnen evengoed hindu,christelijke,.. ouders zijn geweest die ook liever hadden dat hun kinderen in hun geloof worden opgevoed maar als het bij een islamtisch koppel komt moet het maar islamitisch opgevoed worden? Ik ben daar tegen ja.

En daarbij (schiet mij net binnen). De biologische ouders van het kind hebben geeneens islamitisch kunnen leven (kinderen leven in een wereld van geweld) maar ze eisen wel dat het kind islamitisch wordt opgevoed? Waarom hebben zij het dan niet gedaan? Wel verwachten van anderen dat ze dat doen? Wat een omgekeerde wereld man! Je slaat je kinderen maar wil wel dat ze islamitisch opgevoed worden



je hebt gelijk dat het niet eerlijk is voor die andere ouders maar ik ga er van uit dat jij moslim bent en dat jij weet dat de islam de ware godsdienst is toch?? daarom vind ik dat kinderen van een islamitisch koppel ook islamitisch opgevoed moeten worden. Het zou toch jammer zijn als ze de ware godsdienst hebben gekend en dan zomaar een andere godsdienst beleiden of iets anders zien door nederlandse pleeg gezinnen. Die andere kindjes van andere gelovigen hebben nooit de ware godsdienst gekend dus dan vind ik het niet zo erg dat ze worden opgevoed door nederlandse pleeg gezinnen begrijp je??

02-11-2010, 07:57

Citaat door Boot-je:
Het zal je maar gebeuren dat je je kleine kinderen kwijt raakt omdat zij worden geslagen door hun vader.

Jeugdzorg stopt je kids bij een nederlandse pleeggezin
eten dagelijks wat de nederlandse pot schaft en krijgen ham op brood...
Dit is maar een kleine beschrijving, van een lang verhaal die ik vandaag hoorde van een pleeggezin die 3 marokkaanse kindjes heeft opgevangen
Dus dames die hun kids geestelijk of lichamelijk blootstellen aan geweld wees gewaarschuwd, de wet houd evenveel rekening met jou als jij met je kids
Bovendien is er een enorm gebrek aan marokkaanse pleeggezinnen.


Zou jij je opgeven als pleeggezin?


Als je als moeder zijnde je kids op nr 1 zet zal BJZ nooit aan te pas komen...
Waarom omdat je dan die Klootzak van een vader laat oppakken, zodat jij als moeder en je kids een gelukkig leven gaan leiden zonder slaag..

En mocht je als moeder zijnde niet je man verlaten, dan zou ik de kids onder laten brengen bij familie...

En antwoord op je vraag:
Ja, als ik in een andere situatie zou hebben gezeten dan had ik mezelf wel opgegeven als pleeggezin... Maar ik zou eerder een kind adopteren uit Palastina, afrika.....


02-11-2010, 08:34
Ik maak het helaas (te) vaak zelf mee door mijn werk. Is echt heel heftig hoor, vaak weten de ouders niet wat hen overkomt, het wordt wel vaak aangegeven door Jeugdzorg maar ze blijven geloven en hopen dat het niet gebeurt. En het gaat niet altijd om misghandeling! Te vaak gaat het ook mis door een fout van Jeugdzorg, het kind is daar dan de dupe van.

Jeugdzorg rammelt ook aan alle kanten, tuurlijk moet een kind weggehaald worden als het wordt verwaarloosd of mishandeld maar het is niet altijd het geval en dat vind ik schrijnend zowel voor de ouders als voor het kind. Dat kind wordt inderdaad door een tekort aan Islamitische pleeggezinnen bij een Nederlands gezin geplaatst waar het kind in het begin niet kan aarden, is echt zielig.
Als ik thuis ben van zo'n emotionele dag voel ik me de rest van de week zwaar k...
Ik heb er zelf ook vaak aan gedacht om een pleegkind in huis te nemen maar ik heb alles afgewogen en aangezien mijn thuissituatie (man die depressief is) voor zo'n kind niet ideaal is, ik vind dat het pleegkind dan in beginsel veel aandacht nodig heeft, heb ik het afgeblazen

Ik heb dan ook veel bewondering voor de Islamitosche gezinnen die dat wel aankunnen, allah i 3awankoem wa igalaskoem inchallah.

02-11-2010, 08:46

Citaat door dunja:
Ik maak het helaas (te) vaak zelf mee door mijn werk. Is echt heel heftig hoor, vaak weten de ouders niet wat hen overkomt, het wordt wel vaak aangegeven door Jeugdzorg maar ze blijven geloven en hopen dat het niet gebeurt. En het gaat niet altijd om misghandeling! Te vaak gaat het ook mis door een fout van Jeugdzorg, het kind is daar dan de dupe van.

Jeugdzorg rammelt ook aan alle kanten, tuurlijk moet een kind weggehaald worden als het wordt verwaarloosd of mishandeld maar het is niet altijd het geval en dat vind ik schrijnend zowel voor de ouders als voor het kind. Dat kind wordt inderdaad door een tekort aan Islamitische pleeggezinnen bij een Nederlands gezin geplaatst waar het kind in het begin niet kan aarden, is echt zielig.
Als ik thuis ben van zo'n emotionele dag voel ik me de rest van de week zwaar k...
Ik heb er zelf ook vaak aan gedacht om een pleegkind in huis te nemen maar ik heb alles afgewogen en aangezien mijn thuissituatie (man die depressief is) voor zo'n kind niet ideaal is, ik vind dat het pleegkind dan in beginsel veel aandacht nodig heeft, heb ik het afgeblazen

Ik heb dan ook veel bewondering voor de Islamitosche gezinnen die dat wel aankunnen, allah i 3awankoem wa igalaskoem inchallah.



Het blijft mensenwerk en mensen kunnen fouten maken. Je hebt nog steeds veel ouders die denken dat je met slaan je kind kan corrigeren en straffen. Maar als dit te vaak gebeurd of een kind verteld dit op school dan kan dit hele erge gevolgen hebben. Dit terwijl de ouders heel erg veel van hun kinderen houden en ze niet bewust mishandelen maar uit onwetendheid omdat ze niet weten hoe ze moeten opvoeden. Tragisch maar je hoort het wel, Allahkoefalouan.

antwoord op je vraag. Als ik een extra slaapkamer zou hebben dan zou ik het wel overwegen heb dit namelijk wel eens eerder met mijn man over gehad nav een tv progamma over een tekort aan islamitische pleegouders.

02-11-2010, 09:06
Ik werk ook voor jeugdzorg. Het doet inderdaad pijn om kindjes te zien, die weggehaald worden van hun ouders ongeacht afkomst! Maar ik kan jullie verzekeren dat jeugdzorg ze ALLEEN weghaalt als er een GEVAAR IS VOOR DE MINDERJARIGE! De jeugdrechters vinden dit ook niet kunnen maar soms kan je niet anders.
Ik bewonder de pleegmama’s.

02-11-2010, 09:18

Citaat door mamalief2009:
Ik werk ook voor jeugdzorg. Het doet inderdaad pijn om kindjes te zien, die weggehaald worden van hun ouders ongeacht afkomst! Maar ik kan jullie verzekeren dat jeugdzorg ze ALLEEN weghaalt als er een GEVAAR IS VOOR DE MINDERJARIGE! De jeugdrechters vinden dit ook niet kunnen maar soms kan je niet anders.
Ik bewonder de pleegmama’s.



Ik werk niet voor Jeugdzorg maar ben tolk.

02-11-2010, 09:35

Citaat door mamalief2009:
Ik werk ook voor jeugdzorg. Het doet inderdaad pijn om kindjes te zien, die weggehaald worden van hun ouders ongeacht afkomst! Maar ik kan jullie verzekeren dat jeugdzorg ze ALLEEN weghaalt als er een GEVAAR IS VOOR DE MINDERJARIGE! De jeugdrechters vinden dit ook niet kunnen maar soms kan je niet anders.
Ik bewonder de pleegmama’s.


Wat ik soms niet snap van jeugdzorg is:

-Dat ze een pas geboren kind meenemen ( gelijk na geboorte ) zonder moeder over in te lichten. ( is in de omgeving gebeurt!)
-En vooral die zelfde vrouw heeft een 2e kind gekregen die is bij haar gebleven maar wel onder toezicht maar om de 1e kind terug te krijgen doen ze overal moeilijk over.

Wat ik vaak erg jammer vind van sommige islamitische pleegouders is ze doen het voor het geld die ze per kind krijgen i.p.v het goede daad

02-11-2010, 10:21
Het is niet altijd gemakkelijk om een kind van islamitische godsdienst te plaatsen in een gezin die het zelfde geloof heeft. Er is veel vraag naar pleeggezinnen maar weinig kandidaten zijn bereid om pleegkinderen op te vangen! Vandaar dat kinderen gewoon aan het lot wordt overgelaten.

@ Marocai Het kan wat jij zegt, maar voor alles is er een reden.

Voor het geld moet je het zeker niet doen want het is per kind vanaf 12€ tot 18€ per dag. Het hangt ervan af hoe oud het kind is.

02-11-2010, 10:40


als die moeder verder goed voor de kids is, hoeft ze alleen bij die vader weg te gaan en dan halen ze de kinderen niet uit huis..

02-11-2010, 11:05
Mijn ouders zijn al langer dan 18 jaar pleegouders.... Jeugdzorg zoekt altijd voor moslimskinderen eerst een moslimspleeggezin maar aangezien dat er heel weinig moslimspleeggezinnen zijn, zijn ze wel verplicht om die kinderen naar een NL’s niet moslim gezin te sturen.

Dames die de mogelijkheid hebben om dit te doen. NIET twijfelen!! Je wordt inchallah beloond .
Abu Huraira overleverde dat de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei, “ik en degene die voor een weeskind zorgt zullen samen zijn in paradijs zoals dit, met het gebaar door het laten zien van zijn wijsvinger en middenvinger die dicht bij elkaar zitten”.

02-11-2010, 11:11

Citaat door dunja:
Ik maak het helaas (te) vaak zelf mee door mijn werk. Is echt heel heftig hoor, vaak weten de ouders niet wat hen overkomt, het wordt wel vaak aangegeven door Jeugdzorg maar ze blijven geloven en hopen dat het niet gebeurt. En het gaat niet altijd om misghandeling! Te vaak gaat het ook mis door een fout van Jeugdzorg, het kind is daar dan de dupe van.

Jeugdzorg rammelt ook aan alle kanten, tuurlijk moet een kind weggehaald worden als het wordt verwaarloosd of mishandeld maar het is niet altijd het geval en dat vind ik schrijnend zowel voor de ouders als voor het kind. Dat kind wordt inderdaad door een tekort aan Islamitische pleeggezinnen bij een Nederlands gezin geplaatst waar het kind in het begin niet kan aarden, is echt zielig.
Als ik thuis ben van zo'n emotionele dag voel ik me de rest van de week zwaar k...
Ik heb er zelf ook vaak aan gedacht om een pleegkind in huis te nemen maar ik heb alles afgewogen en aangezien mijn thuissituatie (man die depressief is) voor zo'n kind niet ideaal is, ik vind dat het pleegkind dan in beginsel veel aandacht nodig heeft, heb ik het afgeblazen

Ik heb dan ook veel bewondering voor de Islamitosche gezinnen die dat wel aankunnen, allah i 3awankoem wa igalaskoem inchallah.




Onzin, jeugdzorg komt echt niet zomaar opdraven omdat t'huis alles koek en ei is. Hoezo zou de jeugdzorg gezinsproblemen uit hun duim zuigen.

Pagina's : 1 [2] 3