Bekijk volle/desktop versie : ze lust ineens geen groente, vlees, vis of kip meer......

01-11-2010, 23:10
madammeke heeft het wiel uitgevonden hoor... zij heeft besloten alleen pasta, rijst en aardappelen te eten... zelfs geruld gehakt haalt ze tussen de pasta weg...

in het begin at ze zo goed en vond ze elke nieuwe smaak geweldig... sinds twee weken, weigert ze het avondeten.. ze eet alleen maar de aardappelen, rijst of pasta...

Ik wilde haar niet dwingen te eten, ze eet immers heel goed fruit en haar boterhammetjes, dus mijn alarmbellen gingen niet meteen rinkelen... nu we een tijdje verder zijn, word ik wel ongerust... ze moet immers wel haar schijf van 5 binnenkrijgen..

Vorige week was mijn neefje van 6 maanden op visite en ik had voor hem aardappelen en worteltjes geprakt... nieuwsgierig als manar is, kwam ze kijken wat hij aan het eten was... Toen ik haar vroeg of ze wilde eten, ging ze meteen zitten en haalde ik haar lepel... Ze had gewoon 3/4 bord

Sinds die dag krijgt kleine Manar haar avondeten uit een blender... Het ziet er niet uit, maar zij vind het heerlijk! Op deze manier krijgt ze wel al haar groentes binnen Zo doe ik het!

09-12-2010, 21:18

Hoe oud is Manar? Mijn dochtertje wil ook alleen rijst en pasta/spaggetti. Aardapelblokjes of friet lust ze ook, maar vis, vlees en groente spuugt ze uit... Ze is een beetje te oud om eten gepureerd te krijgen..

Tja, kan 'r moeilijk dwingen... dus ik lees mee.

09-12-2010, 22:46

Citaat door MissViva:
Hoe oud is Manar? Mijn dochtertje wil ook alleen rijst en pasta/spaggetti. Aardapelblokjes of friet lust ze ook, maar vis, vlees en groente spuugt ze uit... Ze is een beetje te oud om eten gepureerd te krijgen..

Tja, kan 'r moeilijk dwingen... dus ik lees mee.

Manar is inmiddels bijna 16 maanden, maar nu heeft ze dat niet meer..

Ze eet weer alles als vanouds.

Ik denk dat het een fase was, dat ze gevoeliger was voor structuur (van het voedsel) dan de smaak.

Zij was destijds (14-15 maanden) ook te oud om het gepureerd te krijgen ,maar het werkte wel bij haar.

Probeer het anders en laat me weten hoe ze reageerd.

succes!

M3a salama,
Latifa