Bekijk volle/desktop versie : bruiloft van mn broertje komt dichterbij, wat moet ik met mijn kind???

Pagina's : 1 2 [3] 4

02-11-2010, 20:50
Mijn broer is afgelopen weekend ook getrouwd, en heb mn kleine ook niet meegenomen. Thank God! Heb sommige dames gezien met hun kids, ze hebben echt afgezien msakien. Was op dat moment wel blij dat ik haar niet heb meegebracht. Normaal laat ik mn dochter bij mn schoonmoeder, maar die was aanwezig op de bruiloft. Ik kon beroep doen op de tante van mijn man. Afgelopen zomer zijn we samen naar Marokko gegaan en terug gekomen, dus mijn dochtertje kent hun goed en is hartstikke gek op haar kids. Ze wordt rotverwend door hun. Ze was dus hamdoelilah in goede handen, ze is er zelfs blijven overnachten tot de volgende dag.

02-11-2010, 20:58

Citaat door Miss_Nerd:
Ik vind het maar egocentrisch...

Neem je kindje mee, laat haar ook genieten en maak leuke foto's..
Zij hoort ook bij de familie..
Rond 20.00-21.00 uur zorg je dat ze lekker thuis kan gaan slapen....(dus regel een oppas)....

good luck en Moge ALLAH het huwelijk van je broertje zegenen en hun levens met veel geluk en liefde bestralen.. amien...

Nou geloof me, zo'n kleintje geniet echt niet op een bruiloft, met al die drukte en dat lawaai. Een kind heeft een vast ritme, moet op tijd eten, op tijd slapen, de ruimte hebben om te kunnen spelen en bewegen. Zielig hoor, als je haar de hele avond in de buggy gaat vastbinden. Zo geniet jouw kind echt niet, en als moeder helemaal niet. Nou dan laat ik haar liever bij iemand die ik kan vertrouwen, kan ze tenminste haar ding doen en tegen de avond kan ze tenminste ook op tijd naar bed. Zo kan jij als moeder ook genieten van de bruiloft.

02-11-2010, 21:03
Ik zou haar écht niet meenemen. Misschien overdag om parkfoto's etc te maken.. Maar 's avonds echt niet.. Het is je broertje die trouwt. Hij heeft niks aan je, als je hele tijd met je dochtertje bezig bent en dan ook niet kunt genieten..

02-11-2010, 21:04
Heb je echt geen vriendin waar je een beroep op kunt doen?

Als mijn vriendinnen mijn hulp nodig hebben als oppas dan sta ik klaar voor en andersom heb ik ook nooit problemen gehad.

Geen buurvrouw etc. die kan oppassen?

02-11-2010, 21:05

misschien is dit iets voor jou

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3529846

02-11-2010, 21:52

Citaat door blauwe_hemel:
Nou geloof me, zo'n kleintje geniet echt niet op een bruiloft, met al die drukte en dat lawaai. Een kind heeft een vast ritme, moet op tijd eten, op tijd slapen, de ruimte hebben om te kunnen spelen en bewegen. Zielig hoor, als je haar de hele avond in de buggy gaat vastbinden. Zo geniet jouw kind echt niet, en als moeder helemaal niet. Nou dan laat ik haar liever bij iemand die ik kan vertrouwen, kan ze tenminste haar ding doen en tegen de avond kan ze tenminste ook op tijd naar bed. Zo kan jij als moeder ook genieten van de bruiloft.

Je doet net alsof een kind van één dag onregelmatig slapen dood gaat. Het verschilt gewoon per kind. De een is heel druk, de ander is rustig, etc. Wij hebben echt genoten met onze neefjes. We hebben foto's gemaakt, gedanst, gespeeld.. Het zijn geen kinderen die constant aan hun moeder trekken.

02-11-2010, 21:58

Citaat door Art.:
Je doet net alsof een kind van één dag onregelmatig slapen dood gaat. Het verschilt gewoon per kind. De een is heel druk, de ander is rustig, etc. Wij hebben echt genoten met onze neefjes. We hebben foto's gemaakt, gedanst, gespeeld.. Het zijn geen kinderen die constant aan hun moeder trekken.

Neen maar als een kind moe is en wilt slapen, moet ie ook naar bed. Probeer jij dan maar een huilend/lastig kind bezig te houden op een bruiloft, in jouw takshita op hoge hakken. Nee dankje! Als ze wat groter zijn, dan is dat een andere verhaal maar een kind van 1 à 2 jaar, geloof me die halen de avond niet. Heb de kids gezien op de trouw van mijn broer. Tegen de avond waren ze gwn niet meer te genieten. Huilen dat ze hebben gedaan, met als gevolg dat ze zelfs gingen overgeven. Nou leuk om dat als moeder te moeten meemaken

02-11-2010, 22:06

Neen maar als een kind moe is en wilt slapen, moet ie ook naar bed. Probeer jij dan maar een huilend/lastig kind bezig te houden op een bruiloft, in jouw takshita op hoge hakken. Nee dankje! Als ze wat groter zijn, dan is dat een andere verhaal maar een kind van 1 à 2 jaar, geloof me die halen de avond niet. Heb de kids gezien op de trouw van mijn broer. Tegen de avond waren ze gwn niet meer te genieten. Huilen dat ze hebben gedaan, met als gevolg dat ze zelfs gingen overgeven. Nou leuk om dat als moeder te moeten meemaken

Dat heb ik twee weken geleden nog gedaan met mijn neefjes. Ze waren hartstikke rustig. We hebben foto's gemaakt, gelachen, gedanst.. Ze waren totaaaaaaaaaaal niet lastig, huilerig of irritant. De moeders van mijn neefjes hebben ook genoten van hun aanwezigheid. We vonden het belangrijk dat ze erbij waren. Ligt er gewoon aan hoe je kind is. Als je een druk kind hebt dan is het misschien niet zo verstandig om hem de hele avond in de zaal te laten.

02-11-2010, 22:21

Citaat door Art.:
Dat heb ik twee weken geleden nog gedaan met mijn neefjes. Ze waren hartstikke rustig. We hebben foto's gemaakt, gelachen, gedanst.. Ze waren totaaaaaaaaaaal niet lastig, huilerig of irritant. De moeders van mijn neefjes hebben ook genoten van hun aanwezigheid. We vonden het belangrijk dat ze erbij waren. Ligt er gewoon aan hoe je kind is. Als je een druk kind hebt dan is het misschien niet zo verstandig om hem de hele avond in de zaal te laten.

Nou ja, dan is dat wel fijn als ze heel de avond rustig blijven. Bij mijn dochtertje kan ik dat niet maken, ze is niet druk maar ze wilt kunnen bewegen en spelen en dan vind ik het gwn zielig om haar hele dag + avond in een buggy vast te zetten. Heb haar op de hennadag wel meegenomen, en vond dat al moeilijk genoeg. Overal lagen er kaarsjes en decoratie. Mn dochtertje is iemand die graag kruipt, maar omdat de omgeving niet veilig was, moest ik haar hele avond optillen. Van mij hoeft ze voorlopig niet meer naar feesten, ze heeft er uiteindelijk ook nog geen besef van. Zolang ik oppas kan regelen, vind ik het goed zo..

02-11-2010, 22:24

Nou ja, dan is dat wel fijn als ze heel de avond rustig blijven. Bij mijn dochtertje kan ik dat niet maken, ze is niet druk maar ze wilt kunnen bewegen en spelen en dan vind ik het gwn zielig om haar hele dag + avond in een buggy vast te zetten. Heb haar op de hennadag wel meegenomen, en vond dat al moeilijk genoeg. Overal lagen er kaarsjes en decoratie. Mn dochtertje is iemand die graag kruipt, maar omdat de omgeving niet veilig was, moest ik haar hele avond optillen. Van mij hoeft ze voorlopig niet meer naar feesten, ze heeft er uiteindelijk ook nog geen besef van. Zolang ik oppas kan regelen, vind ik het goed zo..

Je hoeft haar toch niet vast te zetten? Dat hebben we bij m'n neefjes ook niet gedaan. Afentoe paste mijn schoonbroer op de kinderen, die zaten namelijk aan de andere kant van de zaal.

Ik dacht dat je dochtertje al kon lopen.. Mmm, dan zal 't wel moeilijk gaan ja.

02-11-2010, 22:31

Citaat door Art.:
Je hoeft haar toch niet vast te zetten? Dat hebben we bij m'n neefjes ook niet gedaan. Afentoe paste mijn schoonbroer op de kinderen, die zaten namelijk aan de andere kant van de zaal.

Ik dacht dat je dochtertje al kon lopen.. Mmm, dan zal 't wel moeilijk gaan ja.

Nee ze loopt nog niet, dat maakt het natuurlijk ietsje moeilijker. Nou alhoewel, als ze loopt dan moet ik haar weer heel de avond achterna zitten Nee heb eerlijk gezegd genoten van mijn avond, mn dochtertje zat in een vertrouwde omgeving en genoot op haar manier, kon spelen met kids en kreeg genoeg aandacht, die ze misschien die avond van mij niet zou gekregen hebben door al de drukte in de zaal. Bij een trouw van een broer of zus ben je ook meer betrokken en ben je zelf hele tijd in de weer. Moehim uiteindelijk mama en kind beiden tevreden

02-11-2010, 22:32
Als mijn zusjes of broertjes trouwen neem ik em uiteraard mee...maar andere bruiloften neem ik hem echt nooit mee!! is indd echt een ramp en kan net zo goed thuis blijven. Heb em 1x naar een sebe3 meegenomen omdat ik geen oppas had hij was 4 maanden maar stressen dat het was ik had echt spijt.

Maar mijn schoonmoeder luisterd niet naar muziek dus zij gaat bijna nooit naar bruiloften dus met bruiloften heb ik bijna altijd wel oppas

02-11-2010, 22:40

Citaat door KHouVanA:
Als mijn zusjes of broertjes trouwen neem ik em uiteraard mee...maar andere bruiloften neem ik hem echt nooit mee!! is indd echt een ramp en kan net zo goed thuis blijven. Heb em 1x naar een sebe3 meegenomen omdat ik geen oppas had hij was 4 maanden maar stressen dat het was ik had echt spijt.

Maar mijn schoonmoeder luisterd niet naar muziek dus zij gaat bijna nooit naar bruiloften dus met bruiloften heb ik bijna altijd wel oppas

Nog niet zo lang geleden heb ik mn dochtertje meegenomen naar een verloving. Ik dacht ja wordt toch maar thuis gehouden, zal wel goed meevallen. Nou geloof me, was een ramp! Mn dochtertje wilde maar niet stilzitten, wilde hele tijd kruipen. Ging iedere keer naar de trap toe zodat ze naar boven kon, ging ze spullen uit de kasten halen. Heb haar gewoon heel de avond achterna gezeten, werd er echt gek van! Zelfs bij het eten, kon ik niet eens normaal eten omdat madam maar niet stil kon zitten. En toen ze wilde slapen, was het helemaal drama want er was geen plek waar ik haar kon leggen. Na die avond, heb ik dus echt wel gezegd, nooooooit meer!

02-11-2010, 22:45
Toen mijn broer ging trouwen was mijn dochtertje 13 maanden en ik heb haar gewoon meegenomen. Eerst zat ze bij mijn oma op schoot en ik heb een campingbedje op het kamertje gezet waar de bruid zich verkleed en toen het bedtijd voor haar was heb ik haar daarin laten slapen.

03-11-2010, 08:09

Tuurlijk wel!! je kind geef je op tijd eten. Het is hoe je zelf als moeder bent. Als je laks bent, dan voed je der niet op tijd omdat je andere dingen kennijk belangrijker vindt. En die ritme blijf ik aanhouden gezien ik ze om 20.00uur laat ophalen zodat ze kunnen gaan slapen in hun eigen bedje......

Lieverd, ik bindt mijn kind nooit vast in een buggy en heb dat ook nergens vermeld.. dus dit is niet bij mij van toepassing. Als ik mijn kids meeneem, mogen ze vrij lopen, en ik ben in de buurt voor gezag...

Moeders die geen kids aankunnen op een bruiloft moeten ze niet meenemen. PUNT

Pagina's : 1 2 [3] 4