Bekijk volle/desktop versie : Hoe komt dat toch??



Pagina's : [1] 2 3

31-10-2010, 17:12
Van de week was ik aan het lunchen op mijn werk toen een collega van de afdeling aanschoof. We hadden het over kinderen, hoe mondig en grappig kinderen dingen uit konden spreken en dat ze mondiger zijn dan wij waren vroeger.Op een gegeven ogenblik hadden we het over bedtijd voor kinderen. Toen zei ze "ik begrijp niet waarom de kinderen van Marokkanen en Turken altijd zo laat opblijven.Ze begon te praten over Marokkaanse buren waar ze de kinderen van 10 en 12 jaar om elf uur nog hoorde stampen en spelen. Terwijl ze de volgende dag naar school moeten! Ze woont in een zoals zei zegt "achterstandsbuurt"met veel marokkanen en turken.In de zomer ook, je ziet nog kleine kinderen rond 11 uur buiten rondhangen. Ik begrijp dat niet zei ze.Nou moet ik zeggen dat ik er niet op in ging en stil was. Ze had wel gelijk, ik zie dat ook altijd. Alleen wilde ik mijn soort niet onderuit halen en negatief gaan praten, ik ben tenslotte ook een marokkaanse.Wij moesten toen wij klein waren echt altijd om half 8 naar bed, ik was toen 10 jaar. Dit kan ik me nog heel goed herinneren. Sesamstraat kijken even spelen en dan hup naar bed.Hoe laat gaan jullie kinderen naar bed en wat vinden jullie van kinderen die nog op een laat tijdstip op zijn! Maken jullie dat ook mee in jullie buurt?

31-10-2010, 17:17


Die kinderen waar zij het over heeft zijn mijn buren.
Maar je had er wel wat van kunnen zeggen, zoals dat niet elk gezin zo opgevoed wordt.

31-10-2010, 17:21
niet in mijn buurt, maar er wonen niet zoveel marokkanen, ook al woon ik in slotervaart/amsterdam.

mijn kinderen gaan tussen 07.00-08.00 uur naar bed, ook kinderen van kennissen en familie, gaan vroeg naar bed.

ik vraag me ook af hoe het dan aan toe gaat in zo een gezin, wat is de moeder/vader dan aan het doen als de kinderen nog zo laat buiten zijn.

31-10-2010, 17:22
zij heeft wel gelijk ja. Maar je had jezelf als voorbeeld kunnen noemen dus niet alle marokkaanse en turkse kinderen blijven zo laat nog op.

31-10-2010, 17:24



Citaat door BoraSita:
Die kinderen waar zij het over heeft zijn mijn buren.
Maar je had er wel wat van kunnen zeggen, zoals dat niet elk gezin zo opgevoed wordt.



Ja stom eigenlijk, op dat moment kwam er niets in mij op. Achteraf kon ik mijzelf wel voor de kop slaan dat ik niets gezegd had

Maar vertel, heb je er nooit wat van gezegd tegen de ouders? Wat vindt jij er van dat die kindjes zo laat naar bed gaan. Hoe zou dat komen. Ik ben wel echt benieuwd waarom er ouders zijn die dit toelaten

31-10-2010, 17:26
Ik zie dat in Borgerhout (Antwerpen) veel. Vooral in de zomermaanden. Dan kwam ik bij m'n schoonzus vandaan rond een u of 11 savonds en dan zag je hele jonge kinderen nog buiten spelen en rennen. Eentje is een keer bijna onder onze auto terecht gekomen!! Ze fietsen daar rond, spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes, maar niemand die ze in het oog houd! Belachelijk! Wel kindjes kweken, maar opvoeden? Ho maar.

31-10-2010, 17:28

Citaat door n00rhidaya:
Ja stom eigenlijk, op dat moment kwam er niets in mij op. Achteraf kon ik mijzelf wel voor de kop slaan dat ik niets gezegd had

Maar vertel, heb je er nooit wat van gezegd tegen de ouders? Wat vindt jij er van dat die kindjes zo laat naar bed gaan. Hoe zou dat komen. Ik ben wel echt benieuwd waarom er ouders zijn die dit toelaten


Kan gebeuren.

Nee, het zijn mijn buren maar ga daar echt niks van zeggen. Ik lig soms eerder in bed dan zij. Ik praat dan echt over hele kleine kinderen.

Het is een turks gezin, zij heeft 5 kinderen. Bij Turken is het zo dat ze die kinderen zoveel mogelijk buiten laten spelen zodat hun huis niet vies wordt. Ik ken nog een andere turks gezin in de straat die af en toe op het grasveld thee gaat drinken met haar bezoek. Dit alles om het huishouden schoon te houden.

31-10-2010, 17:30

Citaat door BoraSita:
Kan gebeuren.

Nee, het zijn mijn buren maar ga daar echt niks van zeggen. Ik lig soms eerder in bed dan zij. Ik praat dan echt over hele kleine kinderen.

Het is een turks gezin, zij heeft 5 kinderen. Bij Turken is het zo dat ze die kinderen zoveel mogelijk buiten laten spelen zodat hun huis niet vies wordt. Ik ken nog een andere turks gezin in de straat die af en toe op het grasveld thee gaat drinken met haar bezoek. Dit alles om het huishouden schoon te houden.


Nee!

.

31-10-2010, 17:32

Citaat door Black_Devil:
Nee!

.


Ik meen het.

Het is een klein grasveldje voor hun deur. Haar voordeur stond open en zij zat daar gewoon met haar bezoek.

31-10-2010, 17:32
Ik heb Turken aan de overkant,in de zomer bleven ze tot 23.00 nog buiten spelen,werd er gek van want mijn kids gingen om 8 uur naar bed,en hun zaten nog voor de deur te bleren en te doen.Hun huis staat te koop,dus ik hoop dat ze gauw verhuizen.


Ps mijn kids mogen niet doordeweeks buitenspelen,alleen in het weekend.

31-10-2010, 17:33
ik lach me echt gek, serieus om hun huis schoon te houden, jeetje zeg wat krom, ik blijf het maar raar vinden. Dan vraag ik me af wat de reden bij marokkaanse gezinnen is

Toch blijf ik het zo raar vinden, weten die ouders het gewoon niet en realiseren ze niet dat ze zo hun kinderen tekort schieten in de opvoeding?



Citaat door BoraSita:
Kan gebeuren.

Nee, het zijn mijn buren maar ga daar echt niks van zeggen. Ik lig soms eerder in bed dan zij. Ik praat dan echt over hele kleine kinderen.

Het is een turks gezin, zij heeft 5 kinderen. Bij Turken is het zo dat ze die kinderen zoveel mogelijk buiten laten spelen zodat hun huis niet vies wordt. Ik ken nog een andere turks gezin in de straat die af en toe op het grasveld thee gaat drinken met haar bezoek. Dit alles om het huishouden schoon te houden.

31-10-2010, 17:39
Het is waar wat borasita zegt,ze heeft een kind van 2 jaar,en die is hele dag buiten,als die maar aanklept,schreeuwt ze naar m.En bij haar komen ook altijd vrouwen in de middag met elk een krukje,en gaan voor de deur zitten en pippas eten.

Echt raar volk,ik schaam me dood om in de deur te staan.(Heb in Marokko gewoond,en daar was het uit den boze van paps om in de deur te staan hihihihihi vandaar)

31-10-2010, 17:41


De mijne ligt om 19.30uur al in haar bed zomer of geen zomer, vakantie of geen vakantie.

Ik zie het inderdaad om mij heen en vooral in de zomer dat jonge kinderen tot laat in de avonduren ALLEEN met andere kinderen buiten aan het spelen zijn.

31-10-2010, 17:42

Citaat door chadia79:
Het is waar wat borasita zegt,ze heeft een kind van 2 jaar,en die is hele dag buiten,als die maar aanklept,schreeuwt ze naar m.En bij haar komen ook altijd vrouwen in de middag met elk een krukje,en gaan voor de deur zitten en pippas eten.

Echt raar volk,ik schaam me dood om in de deur te staan.(Heb in Marokko gewoond,en daar was het uit den boze van paps om in de deur te staan hihihihihi vandaar)


Dan die schoenen die voor de deur staan .

03-11-2010, 21:33

Citaat door chadia79:
Het is waar wat borasita zegt,ze heeft een kind van 2 jaar,en die is hele dag buiten,als die maar aanklept,schreeuwt ze naar m.En bij haar komen ook altijd vrouwen in de middag met elk een krukje,en gaan voor de deur zitten en pippas eten.

Echt raar volk,ik schaam me dood om in de deur te staan.(Heb in Marokko gewoond,en daar was het uit den boze van paps om in de deur te staan hihihihihi vandaar)

Toch blijf ik het vreemd vinden, hebben die moeders dan echt niet door waar ze mee bezig zijn

Pagina's : [1] 2 3