Bekijk volle/desktop versie : Ik hou van hem en haat hem



Pagina's : [1] 2 3 4 5

31-10-2010, 14:10
Ik zit in een situatie dat ik me niet goed voel en wil advies krijgen. Ik ben een dame van 24 jaar en heb een vriend van 33 jaar. Ik heb een paar maanden geleden een hele zware tijd gehad, het ging niet goed met mijn vader en zag mijn vader sowieso niet vaak, aangezien mijn ouders zijn gescheiden en ik ben op mezelf gaan wonen nadat mijn moeder ging hertrouwen. Ik woon samen met mijn broertje die vaak weg is, eigelijk woon ik alleen. Ik ken al 3 jaar een jongen die ik heb leren kennen, we begonnen jaren met emailen en pas na een paar jaar hebben we afgesproken. Voor hém had ik een andere vriend, hij was mijn verloofde. Maar het gevoel dat ik heb voor deze jongen is heel sterk. Tenminste ik denk dat ik hoteldebotel ben want ik ben momenteel depressief, waar hij niks van afweet. We hebben een half jaar geleden afgesproken, hij kwam bij mij thuis eten, het was gezellig, en later in de avond hebben we sex gehad. Ik bloedde na de sex, omdat het lang geleden was dat ik sex had gehad, zeker 3 jaar niet, sinds mijn verloving eigelijk. Ik met mijn domme kop liet hem geloven dat hij mij had ontmaagd, maar hij weet dat dat niet zo is en was daar boos over. Later hebben we er over gepraat, hij zei dat ik eerlijk moet zijn. Ik ben normaal heel oprecht, alleen was ik op dat moment heel verdrietig en eenzaam. Laatst zaten we in zijn auto en ik wilde hem testen. Kijken of hij wel echt serieus is met mij. Dus ik zei tegen hem dat ik mijn moeder alles heb verteld over hem en mij en dat we met elkaar daten. Hij keek op en zei, serieus, meen je dat? Ik zei ja... Hij zei, okey. En ik merktte dat hij het leuk vond dat ze het weet. Ik zei vervolgens dat hij de groeten kreeg van haar wat helemaal niet waar is. Hij zei dat ik haar de groeten terug moet doen. Daarna hadden we het over de bruiloft, over zijn werk, over alles. Huis, waar we gaan wonen. Noem het op. Dus ik was vorige week bij mijn moeder en vertelde haar dat ik en hij daten. Mijn moeder kent hem van 3 jaar geleden, ze heeft wel eens met hem gepraat. Ze zei dat ik moet weten en achterhalen of hij serieus is en dat hij mijn hand moet komen vragen. Mijn moeder en stiefvader zijn heel praktiserend. Dus ik zei nog tegen mijn moeder dat ik hem de groeten heb gedaan van haar. Ze zei, nou leuk om te weten.. Ze vond het goed en slim. En heb hem erna nog een keer gezien en we hadden geen sex gehad. Ik wil het niet meer doen, en heb hem dat niet verteld nog, maar ik wil niet dat ik de volgende dag niet meer wakker word en zal lijden. Ik weet dat ik slechts wat aan mijn geloof heb. Ik sprak hem dus gisteren op Msn en we kregen ruzie, heel erg zelfs, hij was een paar dagen naar Frankrijk en ik wist dat niet. Dus ik wilde gisteravond wel afspreken met hem, maar niet dat hij binnen komt. Ik woon nu samen met een NL meisje en moet rekening houden met haar, dus daarom zei ik gewoon dat mijn broertje weer bij mij woont, want anders vat hij het verkeerd op. Dus ik zei dat wij een regel hebben dat er geen jongens binnenkomen. Dus als je komt gaan we rondjes rijden in de auto. Het was toen al 22.30. Hij zei GOEDE REGEL. Jij komt mijn auto ook niet in SLET. Even goede vrienden hoor. Ik begreep het niet en zei dat het niet zo is dat hij niet welkom is, maar ik wil het niet. Hij werd boos en voelde zich beledigd, hij zei dat hij geen schoothondje is. Ik voelde me er heel slecht onder en heb meteen een pilletje in genomen om mijn emoties onder controle te houden. Ik vroeg waarom hij scheld en dat hij het verkeerd opvat. Om het verhaal af te ronden. Het kan dat hij niet serieus is, want ik lees vaak dat je met je trouwmateriaal geen sex moet hebben, en dat hebben wij wel gehad, al is het na 3 jaar, het kan dat hij ook zo denkt. Hoewel ik denk van niet, hij is zelf geen heilige. Hij kwam net op msn maar ik heb hem niet aangesproken en dat doe ik niet. Als hij mij bedonderd weet ik niet wat ik met mijn gevoelens moet doen, omdat ik héél ziek ben. Ik heb soms het gevoel dat hij serieus is en soms niet. Ik vind het moeilijk. Ik durf niet te zeggen dat hij langs mijn moeder moet komen, ik wil dat hij dat zelf zegt. Maar hij geeft veel signalen dat hij wel serieus is. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is als hij mij veel verdriet aandoet dat ik het er niet bij kan laten. Ik heb een maatregel getroffen. Hij werkt in de drugs (helaas) en ik weet waar hij werkt, en met wie, ik weet waar ze drugs snijden en verpakken. Hij heeft 3 wapens, ik weet waar die wapens liggen. Ik heb zijn kenteken overgenomen. Ik wéét eigelijk alles of zelfs veel om hem jaren achter de tralies te krijgen. Ik wil 3 weken afwachten, in die 3 weken wil ik aftasten en kijken wat er gebeurt. Als hij mij aan het lijntje houd waarom vertelt hij mij alles en zulke dingen? Denken jullie dat een jongen dit zomaar aan iedere meid zou vertellen? Hij kan worden opgepakt voor wapenbezit, hoeveel jaar daar ook voor staat, drugsdealen. 1 anoniem telefoontje van mij en ik geef zijn kenteken door dan zal hij hóóp ik wat pijn voelen van wat ik nu voel.

31-10-2010, 16:25


BismiLlaah,

Beste zuster Assalaamoe3leikoem,

Als eerst vraag ik Allaah om ons allen te leiden op Zijn pad, ameen.

Jeetje meid waar ben jij in hemelsnaam in verzeild? Ik geef je een oprecht advies kappen met die jongen. Ik ga je geen hele preek geven dat relaties voor het huwelijk haraam zijn dat weten we allemaal. Ik ga je niet beoordelen omdat je gemeenschap met hem hebt gehad ( kleine opmerking verwijder dat stukje het is niet toegestaan om je zonden openbaar te maken nadat Allaah de Verhevene ze voor je heeft bedekt) Het enige wat ik tegen je wil zeggen is die man is zelf het spoor bijster als je aangeeft dat hij in de drugs zit. Dat is denk ik niet iemand die je als echtgenoot wilt hebben of als vader voor je kinderen.

Verder kan ik je niet adviseren beste zuster, want al het goede advies zit in de Islaam. Ik hoop dat je je zult wenden tot Allaah de Verhevene en alle slechte zaken de rug toe keert. Moge Allaah de Verhevene je beschermen van al het kwade en zegenen met het goede ameen.

7ayaakie Allaah,

31-10-2010, 16:40
ik heb het gelezen en vind het moeilijk je via het internet advies te gaan geven!

datgene wat jij moet doen is gaan praktiseren en je moeder daarbij gaan vragen je te helpen

ik weet 100 % dat deze jongen alleen misbruik van je maakt en niet serieus met je is, zoals jezelf al aangaf dan zou die niet met je naar bed gaan en je voor Sxxx uitmaken...

behoud afstand van hem en toon berouw, en richt je op de toekomst en op allah swt

31-10-2010, 16:57
Hopeloos, waardeloos.

31-10-2010, 17:06



Citaat door AmmatoelAziz:
BismiLlaah,

Beste zuster Assalaamoe3leikoem,

Als eerst vraag ik Allaah om ons allen te leiden op Zijn pad, ameen.

Jeetje meid waar ben jij in hemelsnaam in verzeild? Ik geef je een oprecht advies kappen met die jongen. Ik ga je geen hele preek geven dat relaties voor het huwelijk haraam zijn dat weten we allemaal. Ik ga je niet beoordelen omdat je gemeenschap met hem hebt gehad ( kleine opmerking verwijder dat stukje het is niet toegestaan om je zonden openbaar te maken nadat Allaah de Verhevene ze voor je heeft bedekt) Het enige wat ik tegen je wil zeggen is die man is zelf het spoor bijster als je aangeeft dat hij in de drugs zit. Dat is denk ik niet iemand die je als echtgenoot wilt hebben of als vader voor je kinderen.Dat is denk ik niet iemand die je als echtgenoot wilt hebben of als vader voor je kinderen.

Verder kan ik je niet adviseren beste zuster, want al het goede advies zit in de Islaam. Ik hoop dat je je zult wenden tot Allaah de Verhevene en alle slechte zaken de rug toe keert. Moge Allaah de Verhevene je beschermen van al het kwade en zegenen met het goede ameen.

7ayaakie Allaah,

denk ook niet dat iemand HAAR als echtgenote of als moeder voor zijn kinderen wil hebben...

31-10-2010, 20:12
Ik heb het niet gelezen, maar je haat en houdt van hem, zoals je een zonde haat, maar er toch van houdt. Dus je verlangt er naar, ondergaat even een moment van bevrediging, wat van alles kan zijn, al is het maar een paar woorden via de telefoon en daarna is het weg en haat je hem.

Jij hebt stabiliteit in je leven nodig, je emoties, je keuzes, word wakker en besef dat het enige pad is dat jouw rust zal geven, mits je oprecht opzoek bent naar ware rust, de islam is.

31-10-2010, 20:15

Citaat door abu3uqba:
denk ook niet dat iemand HAAR als echtgenote of als moeder voor zijn kinderen wil hebben...

broeder, we moeten haar duidelijk maken dat er een weg uit is, laat dit soort uitspraken achterwege. hier komt ze zelf wel achter als ze op het juiste pad zit en deze zo goed mogelijk probeert te volgen. en dan zal ze ook beseffen dat de vrouw die ze is geworden, wel een goede echtgenote is inshaAllah.
voor nu is haar hart benauwd en voelt ze zich bekneld. geef haar verlichting in plaats van nog meer redenen om de touw om haar hals aan te trekken.

31-10-2010, 20:22
Nu heb ik het wel gelezen en ik wil toevoegen aan het haten en houden van: ipv dat je je leven, je gevoelens, je emoties, door Allah laat bepalen, maw, door je aan Hem over te geven en te leven voor Hem, is het nu een man die al deze dingen voor je bepaald. een mens die het leven van een mens bepaalt. als hij jou morgen compleet kapot wil maken en zo achter wil laten, kan hij dat zo doen. deze man geeft jou niks te eten, drinken, onderhoudt je niet, hij kleedt je niet, hij heeft niks voor je over, heeft het lef niet om je vader in zijn ogen aan te kijken en te zeggen ik heb seks met je dochter gehad, en dan nog vind hij dat hij bepaalde rechten op jou heeft en jij vindt dat ook, want je voelt je schuldig. deze man is een trashcan, een arrogante nietsnut, en jij zuster, moet beseffen wiens slaaf je wilt zijn en je pad kiezen. draag je hijaab vandaag nog, wis zijn nummer, en vraag Allah om vergiffenis. en je zult zien wat voor geweldigs er op je pad zal komen inshaAllah.
het zal zeker moeilijk zijn in het begin, maar niets krijg je zomaar cadeau.
kijk hoeveel je geduld hebt in deze slechte zaak waar je bijna aan onder doorgaat.
nu moet je maar eens voor het goede kiezen en dat geduldig doorstaan. moge Allah je daarbij helpen. Amien.

31-10-2010, 21:19
Wat een gedoe allemaal. Jullie beiden zijn het spoor een beetje bijster geraakt... Als hij echt serieus was had hij je allang om de hand gevraagd. Waarom zou je hem niet kunnen vragen of hij nu wel of niet jou om de hand komt vragen? Ben je bang dat je je eer of trots verliest. Sorry, maar die heb je al verloren (bedoel het niet aanvallend) Dus vraag het hem op de man af, dan bega je in ieder geval geen zondes meer en weet je ook gelijk waar je aan toe bent. Ik snap sowieso niet waarom je zo iemand als man wilt hebben. Iemand die in de drugs zit zal je alleen maar problemen brengen. Mocht je op het punt staan om met deze man te gaan trouwen heeft je moeder wel het recht om te weten dat hij in de drugs zit.

31-10-2010, 21:32

Citaat door abu3uqba:
denk ook niet dat iemand HAAR als echtgenote of als moeder voor zijn kinderen wil hebben...



Zo zou je het ook kunnen bekijken. Maar het gaat er nu om wat zij wil en niet wat een ander wil. Zij vraagt hier om advies.

Moge Allaah ons allen leiden,
Ameen.

31-10-2010, 21:34
weet je wat lekker is aan mens zijn? dat je gewoon je eigen keuzes kan maken. gewoon doen, gewoon gaan met die banaan, op naar de islam!

31-10-2010, 21:35
Wat voor pilletjes neem je? En je zegt dat je ziek bent? Is het een ziekte of gewoon een uitdrukking voor verdriet?

31-10-2010, 21:41


Ik wil even de broeders met de naam van de Barmhartige vragen, zich in te houden, het is al erg genoeg, maak het niet erger voor haar, baaraka Allaahu fiekum

31-10-2010, 21:45

Citaat door abu3uqba:
denk ook niet dat iemand HAAR als echtgenote of als moeder voor zijn kinderen wil hebben...



oh ja ik bega die zonde alleen hij is perfect, ik heb niks aan jou

31-10-2010, 21:47

Citaat door um_7usaam:
Wat voor pilletjes neem je? En je zegt dat je ziek bent? Is het een ziekte of gewoon een uitdrukking voor verdriet?



ik ben ziek, ik slik serequl, dat is voor stemmingstoornissen,

Pagina's : [1] 2 3 4 5