Bekijk volle/desktop versie : Problemen met de organisatie van m'n Bruiloft!



Pagina's : [1] 2

02-09-2004, 14:36
Ik ga dus binnenkort trouwen.Alleen de organistie loopt niet helemaal zoals het hoort.Ik wil de mannen op donderdag doen.De hennadag op vrijdag.En de vrouwen in een zaaltje op zaterdag.Alleen het punt is nu dat mijn man niet weet wat hij op die zaterdag moet doen.Of waar hij mij kan ophalen aan het eind van de avond.Want zaterdag komt dus ook mijn schoonfamilie ( vrouwen ).En hij mag de zaal niet binnenkomen.En thuis gaan zitten wachten is ook niet zo fantastisch.

Nog een probleem.Ik en mijn man willen een anasheedband en een gescheiden feest.Maar onze familie 's willen een gemengd feest met een 'Harambandje'.

Ik hoop dat ik goed heb uitgelegd.Dus als mensen tips hebben graag

02-09-2004, 15:20


Salaam,

Allereerst van harte gefeliciteerd. Insha allah koelsie kemel belghir. Alles jij en je man maar gelukkig zijn.

Waarom doe je niet vrijdag henna voor jezelf en hij bij zijn ouders thuis en dan zaterdag het feest.
De mannen doe je gewoon apart en je man is dan gewoon bij de mannen en de vrouwen apart.
De mannen uit jouw familie gaan dan naar hem toe en de vrouwen uit zijn familie komen naar jou toe.
Aan het einde van de avond als beide feesten zijn afgelopen komt hij jou ophalen en gaan jullie samen naar huis.
Zo kunnen de mannen van die vrouwen die bij jullie zijn meerijden en hun vrouwen ook gelijk ophalen.

Ik weet niet of dit een optie is maar zo is het wel makkelijker geregeld.

Grt Wasila

02-09-2004, 15:22
Nog een vraagje. Jullie houden dus allebei aparte bruiloften en zijn op beide dagen niet bijelkaar???

02-09-2004, 18:22

Citaat:
Origineel gepost door Wasila
Salaam,

Allereerst van harte gefeliciteerd. Insha allah koelsie kemel belghir. Alles jij en je man maar gelukkig zijn.

Waarom doe je niet vrijdag henna voor jezelf en hij bij zijn ouders thuis en dan zaterdag het feest.
De mannen doe je gewoon apart en je man is dan gewoon bij de mannen en de vrouwen apart.
De mannen uit jouw familie gaan dan naar hem toe en de vrouwen uit zijn familie komen naar jou toe.
Aan het einde van de avond als beide feesten zijn afgelopen komt hij jou ophalen en gaan jullie samen naar huis.
Zo kunnen de mannen van die vrouwen die bij jullie zijn meerijden en hun vrouwen ook gelijk ophalen.

Ik weet niet of dit een optie is maar zo is het wel makkelijker geregeld.

Grt Wasila
Alleen er moet iemand bij de mannen blijven om voor het eten te zorgen enzo.Mijn schoonfamilie wil bij mij zijn in de zaal snap je.

Om op je 2e vraag te antwoorden.Nee we zijn helaas niet bij elkaar dan.

03-09-2004, 08:01


Maar je kan toch bij de mannen het eten laten verzorgen door een cateraar. Dan is het probleem bij de mannen geregeld. Je hoeft er niet naar om te kijken. Ik neem aan dat er niet zoveel mannen zijn, dus de kosten hoeven niet hoog te zijn (wbt catering).

Succes meid

03-09-2004, 09:18
Gefeliciteerd met je huwelijk en inschallah komt alles goed, maak je maar geen zorgen!

Ik geef jullie volkomen gelijk zo heb je net wat je zoekt en het is jou trouw en van je partner dus moet er gebeuren wat jullie wensen zijn en niet die van de famillie of iemand anders!

Wat de mannen betreft als je geen catering wil doen dan moet je schoonfamillie daar maar een oplossing voor vinden bovendien kunnen mannen best wel hun plan trekken om het eten op te scheppen en op te dienen en afruimen.

Moest je toch niemand vinden mail dan traiteursalondhar@hotmail.com voor serveersters bij de mannen.

Alvast veel succes

03-09-2004, 10:47
Ik zou gewoon niet komen opdagen als er sprake is van een gemengd feest met een muziekband. Als zij sjataan uit willen nodigen, dan gaan ze maar alleen met hem zitten.

03-09-2004, 10:49

Citaat:
Origineel gepost door ynna
Gefeliciteerd met je huwelijk en inschallah komt alles goed, maak je maar geen zorgen!

Ik geef jullie volkomen gelijk zo heb je net wat je zoekt en het is jou trouw en van je partner dus moet er gebeuren wat jullie wensen zijn en niet die van de famillie of iemand anders!

Wat de mannen betreft als je geen catering wil doen dan moet je schoonfamillie daar maar een oplossing voor vinden bovendien kunnen mannen best wel hun plan trekken om het eten op te scheppen en op te dienen en afruimen.

Moest je toch niemand vinden mail dan traiteursalondhar@hotmail.com voor serveersters bij de mannen.

Alvast veel succes
Probeer jij hier een commercieel slaatje uit te slaan? Het meisje heeft een probleem en jij probeert haar te plukken! Schaam je! Marokkanen en geld
En de beste islamitische bruiloft is die waar weinig geld aan is uitgegeven. Zonder cateraar, zonder serveersters.

03-09-2004, 10:58
safi, tegenwoordig mag je niemand helpen of je bent een geldwolf


ze zegt toch duidelijk dat als ze niemand vindt, ze haar kan helpen?



03-09-2004, 11:12

Citaat:
Origineel gepost door Mysticalia
safi, tegenwoordig mag je niemand helpen of je bent een geldwolf


ze zegt toch duidelijk dat als ze niemand vindt, ze haar kan helpen?



Dacht je dat ze haar KOSTELOOS zou helpen omdat ze in problemen zit?

03-09-2004, 11:15

Citaat:
Origineel gepost door Moeltazemaa
Ik ga dus binnenkort trouwen.Alleen de organistie loopt niet helemaal zoals het hoort.Ik wil de mannen op donderdag doen.De hennadag op vrijdag.En de vrouwen in een zaaltje op zaterdag.Alleen het punt is nu dat mijn man niet weet wat hij op die zaterdag moet doen.Of waar hij mij kan ophalen aan het eind van de avond.Want zaterdag komt dus ook mijn schoonfamilie ( vrouwen ).En hij mag de zaal niet binnenkomen.En thuis gaan zitten wachten is ook niet zo fantastisch.

Nog een probleem.Ik en mijn man willen een anasheedband en een gescheiden feest.Maar onze familie 's willen een gemengd feest met een 'Harambandje'.

Ik hoop dat ik goed heb uitgelegd.Dus als mensen tips hebben graag
Het is de bruiloft van jou en je man, dus doe 't zoals jullie willen, op jullie manier met een anasheedbands. Degene die liever een haranbandje hebben, hebben bij deze dan pech.

Enne, op zaterdag zou 't niet anders kunnen dan dat hij gewoon wegblijft (thuis) tot hij jouw op komt halen. Hij hoeft niet binnen bij de vrouwen te komen, maar kan misschien wel buiten de deur wachten tot jij naar buiten gaat. Op de gang, hal ofzo.

Ik wens je veel succes en incha allah lukt 't allemaal wel ..

03-09-2004, 11:27

Citaat:
Origineel gepost door Najib26

Dacht je dat ze haar KOSTELOOS zou helpen omdat ze in problemen zit?


Ben liever naief dan dat ik mensen etikketten op plak

03-09-2004, 12:16



Citaat:
Origineel gepost door ynna
Gefeliciteerd met je huwelijk en inschallah komt alles goed, maak je maar geen zorgen!

Ik geef jullie volkomen gelijk zo heb je net wat je zoekt en het is jou trouw en van je partner dus moet er gebeuren wat jullie wensen zijn en niet die van de famillie of iemand anders!

Wat de mannen betreft als je geen catering wil doen dan moet je schoonfamillie daar maar een oplossing voor vinden bovendien kunnen mannen best wel hun plan trekken om het eten op te scheppen en op te dienen en afruimen.

Moest je toch niemand vinden mail dan traiteursalondhar@hotmail.com voor serveersters bij de mannen.

Alvast veel succes
Bij een Islamitisch bruiloft hoor je de kosten zo laag te houden.Cateraars/seveerders zijn overbodig en dus niet nodig.

03-09-2004, 12:20

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Ik zou gewoon niet komen opdagen als er sprake is van een gemengd feest met een muziekband. Als zij sjataan uit willen nodigen, dan gaan ze maar alleen met hem zitten.
Inderdaad.Het vreemde is dat waneer ze horen dat het een Islamitische bruiloft wordt ze meteen afhaken.Zovan wij komen niet, want wij willen dans/muziek ('gezelligheid') etc.Een Islamitisch bruiloft is volgens sommige dus 'saai'.Als ze zo graag muziek willen horen dan gaan ze maar naast hun stereotoren zitten en daar naar de shaytaan luisteren.

03-09-2004, 12:22
Twee keer

Pagina's : [1] 2