Bekijk volle/desktop versie : Help me AUB Bedrijfseconomie



30-10-2010, 14:52
Taxibedrijf x wilt de belastbare winst negatief beïnvloeden, hoe kan dat het beste?

A door een hoge afschrijving en hoge aanschafprijs
B door een lage afschrijving en lage aanschafprijs
C door een hoge afschrijving en lage aanschafprijs
D door een lage afschrijving en hoge aanschafprijs





Op welke ratios is windowdessing van toepassing?

30-10-2010, 15:50



Citaat door fdigha:
Taxibedrijf x wilt de belastbare winst negatief beïnvloeden, hoe kan dat het beste?

A door een hoge afschrijving en hoge aanschafprijs
B door een lage afschrijving en lage aanschafprijs
C door een hoge afschrijving en lage aanschafprijs
D door een lage afschrijving en hoge aanschafprijs


Op welke ratios is windowdessing van toepassing?


Ik denk A... afschrijvingen zorgen voor een lagere winst... dus als je iets voor een hoge prijs hebt aangeschaft kun je dat over een langere periode afschrijven of over eventuele een korte periode en dan een hogere afschrijving ofzo. Denk ik... maar is allemaal best lang geleden voor mij

30-10-2010, 16:20

Citaat door fdigha:




Op welke ratios is windowdessing van toepassing?


Current en quick ratio, dacht ik.

30-10-2010, 16:25
laatste heeft volgens mij gelijk

en ik denkt antwoord c omdat als je lage aanschafprijs doet is de btw zoiezo veel minder en met een hoge afschrjiving nog minder

30-10-2010, 18:26


Ik denk antwoord c.

30-10-2010, 19:04
ja tog dat zal em zyn

31-10-2010, 01:05
Ik denk ook C want, lage aanschafprijs -> weinig belastingvoordeel
hoge afschrijving --> minder winst

31-10-2010, 02:09

Citaat door fdigha:
Taxibedrijf x wilt de belastbare winst negatief beïnvloeden, hoe kan dat het beste?

A door een hoge afschrijving en hoge aanschafprijs
B door een lage afschrijving en lage aanschafprijs
C door een hoge afschrijving en lage aanschafprijs
D door een lage afschrijving en hoge aanschafprijs





Op welke ratios is windowdessing van toepassing?


current ratio, quick ratio, eigenlijk kan je de hele balans verneuken

31-10-2010, 11:46

Citaat door crazygirl8291:
Current en quick ratio, dacht ik.


Citaat door Sharingan:
current ratio, quick ratio, eigenlijk kan je de hele balans verneuken




Beste kleine kinderen,

Het gaat hier niet om de liquiditeit, maar om de ratio (verhouding) tussen afschrijving en aanschaffingsprijs.

31-10-2010, 20:04

Citaat door Blundie:
Beste kleine kinderen,

Het gaat hier niet om de liquiditeit, maar om de ratio (verhouding) tussen afschrijving en aanschaffingsprijs.


Daar is windowdressing niet op van toepassing. En mag jij toch gelijk hebben, dan had de vraag anders geformuleerd moeten worden.

31-10-2010, 21:35

Citaat door crazygirl8291:
Daar is windowdressing niet op van toepassing. En mag jij toch gelijk hebben, dan had de vraag anders geformuleerd moeten worden.


Juist wel, window dressing wil zeggen dat je bijvoorbeeld een 'mooie jaarverslag' publiceert, terwijl de stand van zaken erbarmelijk slecht kunnen zijn. Dit doe je door een beetje te spelen met cijfers, in dit geval met afschrijvingen (die op het balans komen te staan) en aanschaffingsprijs.
De vraag is dus degelijk goed gesteld, op wat spelfouten na. Hij hoeft dus niet anders te worden geformuleerd!

Kusje?

p.s in dit geval probeer je dus de winst de minimaliseren, om minder belasting te betalen. Dat doe je door de afschrijvingen te verhogen, zodat je die op het balans kunt zetten bij lasten, waardoor je winst lager wordt.