Bekijk volle/desktop versie : Ben Ik Nu Anders???



Pagina's : [1] 2

02-09-2004, 11:47

Citaat door Wafaetje:
Islam is voor mij het ALLERbelangrijkste in mijn leven, ooit is dat anders geweest helaas maar elhamdolilah weet ik nu wat het juiste pad is en hou ik me er inshallah aan

Maar toch blijf ik het gevoel houden dat ik anders ben dan sommige meiden..

Ik studeer en werk hard, maar als ik ga trouwen ga ik minder werken en als ik kinderen heb STOP ik om voor mijn kinderen te zorgen... als ik dit tegen een meid zeg krijg ik gelijk opmerkingen van dat ik ouderwets ben bla bla bla, het is grote onzin want VOOR MIJ is het belangrijk om mijn kinderen ZELF op te voeden...
Daarnaast ga ik mijn man zeker gehoorzamen en er alles aan doen om hem gelukkig te maken inshallah, terwijl veel meiden denken dat ze vrij zijn als ze getrouwd zijn en doen wat ze willen, alleen omdat ze geen ouders meer hebben die ze verteld wat ze wel of niet moeten doen EN ALS HIJ THUIS KOMT MET EEN KIP OF KONIJN, PAK IK HET MES EN SLACHT DAT DING, zo er is dat toch niet

Ik wil gewoon ALLES volgens de islam doen als ik getrouwd ben inshallah, dan ben ik inshallah verzekerd van een goed leven in het hiernamaals!

En toch.... vinden veel mensen dit weird...
.

02-09-2004, 11:49


je hebt glijk


wil oo kzo'n thuismama worden

02-09-2004, 11:54
uhu


je bent gelukkig

je man is gelukkig


je kinderen gelukkig





02-09-2004, 12:00

Citaat:
Origineel gepost door Wafaetje
Islam is voor mij het ALLERbelangrijkste in mijn leven, ooit is dat anders geweest helaas maar elhamdolilah weet ik nu wat het juiste pad is en hou ik me er inshallah aan

Maar toch blijf ik het gevoel houden dat ik anders ben dan sommige meiden..

Ik studeer en werk hard, maar als ik ga trouwen ga ik minder werken en als ik kinderen heb STOP ik om voor mijn kinderen te zorgen... als ik dit tegen een meid zeg krijg ik gelijk opmerkingen van dat ik ouderwets ben bla bla bla, het is grote onzin want VOOR MIJ is het belangrijk om mijn kinderen ZELF op te voeden...
Daarnaast ga ik mijn man zeker gehoorzamen en er alles aan doen om hem gelukkig te maken inshallah, terwijl veel meiden denken dat ze vrij zijn als ze getrouwd zijn en doen wat ze willen, alleen omdat ze geen ouders meer hebben die ze verteld wat ze wel of niet moeten doen EN ALS HIJ THUIS KOMT MET EEN KIP OF KONIJN, PAK IK HET MES EN SLACHT DAT DING, zo er is dat toch niet

Ik wil gewoon ALLES volgens de islam doen als ik getrouwd ben inshallah, dan ben ik inshallah verzekerd van een goed leven in het hiernamaals!

En toch.... vinden veel mensen dit weird...
en ik vind het juist
Ik heb ook zelfde mening

InshAllah krijg je het mannetje dat je verdient

02-09-2004, 12:01


Familie is voor mij het belangrijkste in mijn leven en ik ben er heilig van overtuigd dat een kind zijn moeder harder nodig heeft dan zijn vader. Ik heb een keertje een les gehad hierover, waar ik aan de imam vroeg: ‘Wie moet belangrijker voor mij zijn, mijn moeder of mijn vader’

De imam antwoordde: ‘Eens stelde een man dezelfde vraag aan de profeet (vzmh). De profeet (vzmh) antwoordde toen: Je moeder is het belangrijkste. De man vroeg daarna twee keer: Wie komt daarna? En twee keer weer gaf de profeet hetzelfde antwoord. Pas toen de man zijn vierde vraag stelde antwoordde hij dat zijn vader na zijn moeder kwam.’

Een moeder is dus drie keer belangrijker voor een kind dan zijn vader. Daarom wil ik ook heel graag voor mijn eigen kinderen zorgen. Dan weet ik tenminste wat er allemaal met hem/haar gebeurt. Ik wil erbij zijn als hij zijn eerste tandje krijgt, als hij zijn eerste stapje zet, enz. Dat soort dingen zijn belangrijker dan geld of een carrière.

02-09-2004, 12:04

Citaat:
Origineel gepost door Wafaetje
inshallah........... jijook!
Heb ik al




02-09-2004, 12:05
Amine inshAllah en 3ouqba liek/ghaam inshAllah

02-09-2004, 12:07
mysticalia ga je trouwen

02-09-2004, 12:08

Citaat:
Origineel gepost door mazhar
mysticalia ga je trouwen
dat wist je toch al

kom die topic niet verpesten



02-09-2004, 12:14
sorry


02-09-2004, 12:23
Er zijn altijd mensen die een oordeel klaar hebben liggen als jij je mening uit. Is niet erg, maar zolang ze hun oordelen niet op jou projecteren. En als jij vind dat jij 'later' je baan opzegt voor de zorg van je kinderen en je wil een kip slachten voor je man is daar niets mis mee, het is nog altijd je eigen keus. Wat de meesten misschien bedoelen is dat je niet al te afhankelijk moet worden van een man, want naast een huwelijk heb je ook nog je eigen 'leven'. Tenminste zo interpreteer ik deze uiting. Teveel 'leunen' op de man lijkt nog ouderwets. Ik vind dat je gewoon lekker je ding moet doen en wat een ander denkt is zijn zorg.

02-09-2004, 13:52
ewa goed toch

02-09-2004, 13:58



Citaat:
Origineel gepost door Wafaetje
Islam is voor mij het ALLERbelangrijkste in mijn leven, ooit is dat anders geweest helaas maar elhamdolilah weet ik nu wat het juiste pad is en hou ik me er inshallah aan

Maar toch blijf ik het gevoel houden dat ik anders ben dan sommige meiden..

Ik studeer en werk hard, maar als ik ga trouwen ga ik minder werken en als ik kinderen heb STOP ik om voor mijn kinderen te zorgen... als ik dit tegen een meid zeg krijg ik gelijk opmerkingen van dat ik ouderwets ben bla bla bla, het is grote onzin want VOOR MIJ is het belangrijk om mijn kinderen ZELF op te voeden...
Daarnaast ga ik mijn man zeker gehoorzamen en er alles aan doen om hem gelukkig te maken inshallah, terwijl veel meiden denken dat ze vrij zijn als ze getrouwd zijn en doen wat ze willen, alleen omdat ze geen ouders meer hebben die ze verteld wat ze wel of niet moeten doen EN ALS HIJ THUIS KOMT MET EEN KIP OF KONIJN, PAK IK HET MES EN SLACHT DAT DING, zo er is dat toch niet

Ik wil gewoon ALLES volgens de islam doen als ik getrouwd ben inshallah, dan ben ik inshallah verzekerd van een goed leven in het hiernamaals!




En toch.... vinden veel mensen dit weird...
Is het voor jou zo belangrijk wat andere mensen vinden dan... Als je zo goed je best doet zou dat je niet moeten interesseren... Ik vind het knap van je als je het kan en het is helemaal niet weird.. Ik denk er zelf anders over... Ik zal ook wel mijn man gelukkig maken, maar dat gehoorzamen vind ik zo raar klinken, dan lijkt het net of je zijn slaaf bent ipv zijn gelijke... In een huwelijk moet je voor elkaar zorgen en elkaar gelukkig maken....dat kan heel goed zonder onderdanig aan elkaar te zijn..

En als mijn man met een levende kip of konijn thuiskomt mag hij het zelf slachten, maar niet in mijn huis... Daar hebben we slachthuizen voor...

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...

Groetjes Nadia

02-09-2004, 14:57

Citaat:
Origineel gepost door Wafaetje
snap het vind het alleen raar hoe veelmeisjes tegen het huwelijk aankijken

bedankt voor je reactie
Heb je het dan ook over mijn?? Hoe bedoel je het precies?

02-09-2004, 15:10

Citaat:
Origineel gepost door Wafaetje
Nee nee niet over jou...... over de meiden die ik in het dagelijkse leventje tegenkom
Weet je wat het is.. Mensen laten elkaar tegenwoordig niet genoeg in hun waarde.. Jij en ik hebben hele andere ideeen over het huwelijk maar aan het eind willen we allebei hetzelfde. Gelukkig zijn en kids krijgen Inschalla. Ik respecteer jou manier en jij de mijne... En zo hoort het ook te zijn. Ik heb een hekel aan mensen die andere een complex aan proberen te praten door te vertellen dat hun denkwijze niet normaal is.. Leef en laat leven zou ik zo zeggen.. Ik hoop dat je gelukkig wordt en ik hoop dat ik het word...

Groetjes Nadia

Pagina's : [1] 2