Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek voor de eerste keer gaan dragen.



29-10-2010, 18:22
Ik ga het doen volgende week. Ga morgen hoofddoeken inslaan en vanaf maandag een hoofddoek voor altijd inshallah.

Nu wil ik weten hoe was de eerste periode toen je een hoofddoek ging dragen? Ik neem aan dat je kledingstijl toen ook veranderde.

Hoe lang duurde het voor je er echt aan begon te wennen.

29-10-2010, 18:41


in het begin vond ik dat iedereen me aankeek, leek net of me hoofddoek scheef zat of zo, dus keek tig keer in de spiegel of die werkelijk goed zat of niet...
nu voelt ie als me been of arm. een onderdeel van me lichaam. ik voel me kaal als ik hem niet op heb.ik weet niet meer op welk moment het normaal voelde...
thuis heb ik hem niet op,

29-10-2010, 18:43
Ik ben eigenlijk geleidelijk aan een hoofddoek gaan dragen.
Eerst droeg ik hem als ik naar de moskee ging tijdens de maand Ramadan en deed ik hem weer af als ik terug thuis was.
Na ee periode bleef ik de hoofddoek steeds langer ophouden en na een tijdje dacht ik; waarom hou ik die niet altijd aan?
Alhamdoullilah zo ben ik mijn hoofddoek beginnen dragen.

30-10-2010, 01:02
assalamu alaikum liever zuster
MashAllah dat je besloten hebt om hoofddoek te dragen!!!!
Mijn mooiste dag was toen ik hoofddoek droeg.
1 tip als je hem met je hart draagt zul je het blijven dragen, maar als je het niet met je hart doet zul je hem snel afdoen.
Er zullen tijden komen dat de shejtan je zal proberen te doen falen.
Maar blijf aan Allah denken, blijf standvastig.
Waar ik vandaan kom droegen ook alleen oude vrouwen. Dat ik het zou dragen hoorde niet bij mijn cultuur, Maar bleef toch standvastig.
Ik had wel in het begin heel erg moelijk met familie en zo. Maar ja denk altijd waarom je hem draagt. Is een stuk doekje maar is het mooiste wat er bestaat. Het gevoel alleen..
Ik ben de enige in de familie die het draagt alhamdulillah 5 jaar verder draag ik hem nog steeds ben alleen maar verder gegaan met het bedekken.

Moge Allah je standvastig maken. Aminnnn
masalama

30-10-2010, 01:16


Leuk man. Mooi besluit.

Succes

30-10-2010, 10:46
MashaAllah zuster!

30-10-2010, 10:53
Je gaat inderdaad 'denken' dat iedereen naar je kijkt maar dat is niet zo. Dat denk je alleen. Je moet schijt hebben aan andere mensen, je doet het voor Allah swt. Dat is het belangrijkste om die gedachte te hebben. In het begin is het wennen om hem iedere keer op te zetten, maar het went. Nu doe ik hem zonder spiegel haha in het begin zou ik daar niet eens aan denken. En mijn kledingstijl, ja draag altijd wel wat langs ik draag geen hakken meer, dat vind ik persoonlijk niet mooi staan en niet zowiezo niet kunnen. Ins'allah zal Allah je steunen en jou belonen voor het dragen van de hijaab. Veel success en denk waarvoor je het doet