Bekijk volle/desktop versie : in de moderne tijden moet sex voor het huwelijk kunnen...



Pagina's : [1] 2 3 4

02-09-2004, 09:30
zei een vriendin van me laatst, wat is jullie mening????? En dan gewoon wat er in je hoofd omgaat, en zou je het eventueel wel willen??

02-09-2004, 09:35


Doe wat je niet laten kan..... en laat wat je niet doen kan

02-09-2004, 09:36
aangaande geloofskwesties mag je geen eigen mening ontwikkelen die in strijd is met je geloof.
of je laat je mening varen, of je laat je geloof varen
ik heb die eerste laten varen.

02-09-2004, 09:39
Definieer mij eerst eens wat "moderne tijden" is? Uitgaande van de islamitische regelgeving en voorschriften is elke gebod en verbod een tijdloos item. Voor de islam bestaat geen ouderwets of modern. DE islam is universeel en toepasbaar voor elke tijdsperiode.
De mensen die zogenaamd de islam willen aanpassen aan de moderne tijd zijn bezig met een van de grootste zondes: namelijk ze stellen zich boven Allah die de voorschrift heeft opgesteld.

Sex is voor het huwelijk haram, en dat is en blijft zo tot de Laatste Dag. Vanuit Islamitische oogpunt geredeneerd.

Als iemand geen Moslim is dan is dat zijn eigen zaak om te doen wat ie wel of niet wil.

asalaam

02-09-2004, 09:41


Salaam 3aleikoem

Het heeft niets met modern zijn te maken. De islam heeft plichten vastgelegd die je na moet streven, waaronder geen gemeenschap hebben voor je huwelijk.

Er zijn genoeg mensen, waaronder jouw vriendin, beweren dat tijden veranderen, dat je met de tijd mee moet gaan. Maar verandert de koran ook mee??? NEE, een zonde blijft een zonde, of het nou in de tijd was dat de koran net geopenbaard werd, of honderden jaren later. Bij Allah swt blijft de zonde evenzwaar tellen. Nogmaals het heeft niets met modern zijn te maken, maar met je Imaan!! Laat je niet verleiden door zulke mensen, want Sjaaitaan heeft de macht over ze gekregen. Moge Allah swt ons allen op het rechte pad leiden, Ameen.

Dit is wat er nu in mijn hoofd omgaat en wat er altijd om zou gaan insha Allah.

Wa3aleikoem salaam

02-09-2004, 09:42

Citaat:
Origineel gepost door Gariba_1973
zei een vriendin van me laatst, wat is jullie mening????? En dan gewoon wat er in je hoofd omgaat, en zou je het eventueel wel willen??


Daa meent Gij nie!!! Wahhahahahah.. ISLAM VERANDERD nie!!!

Willen..........? Saaaaaaaaaa... waar gaat het heen met deze wereld....

AROdOE BILLAHI MINa SHAYTANI ARAZIEM!!!!!!!

Volgens mij zit er een steek je los bij je vriendin...........!

Maarree hoe denkt gij er over.....?

02-09-2004, 09:43

Citaat:
Origineel gepost door ieffies
Definieer mij eerst eens wat "moderne tijden" is? Uitgaande van de islamitische regelgeving en voorschriften is elke gebod en verbod een tijdloos item. Voor de islam bestaat geen ouderwets of modern. DE islam is universeel en toepasbaar voor elke tijdsperiode.
De mensen die zogenaamd de islam willen aanpassen aan de moderne tijd zijn bezig met een van de grootste zondes: namelijk ze stellen zich boven Allah die de voorschrift heeft opgesteld.

Sex is voor het huwelijk haram, en dat is en blijft zo tot de Laatste Dag. Vanuit Islamitische oogpunt geredeneerd.

Als iemand geen Moslim is dan is dat zijn eigen zaak om te doen wat ie wel of niet wil.

asalaam
Je was me net voor

02-09-2004, 10:09
Iedereen heeft zeker zijn eigen mening en die moet ook gerespecteerd worden, vind ik. Iets wat veel mensen niet kunnen, en die vind ik persoonlijk nog veel dommer als mijn vriendin!!!! En het express beledigen of niet respecteren van iemand zijn mening getuigd ook niet van veel verstand.

Tuurlijk weet iedereen dat de islam tijdloos is, maar iedreen denkt er toch weleens over na??

02-09-2004, 10:09
en erover denken betekend niet gelijk dat het al gebeurd is!!!!!!!!

02-09-2004, 10:13

Citaat:
Origineel gepost door Gariba_1973
en erover denken betekend niet gelijk dat het al gebeurd is!!!!!!!!
Tuurlijk.. We respecteren de mening van jouw vriendin wel.....

Alleen het komt sooo vreemd over!! ik bedoel men weet dat ISLAM tijdloos is ( da gaf jij net zelf aan)...

Enne sex voor het huwelijk NOu............... Gelooof mij mattiie.. k denk daaroo nie aan.. geen enke haar peinst erover!!

K zou maar met je vriendin praten, om haar tegen het slechte te behoeden..

Meid.. ik bedoel het nie verkeerd.........

02-09-2004, 10:16
Thanx, het was ook gen aanval, maar wat vind je er dan van dat bijne elke jongen wel sex heeft gehad voor het huwelijk, of met een Hollandse of met een ander ras!! want geloof me wat ik allemaal zie bij de jongens is niet echt om vrolijk van te worden!!!

02-09-2004, 10:17

Citaat:
Origineel gepost door Gariba_1973
en erover denken betekend niet gelijk dat het al gebeurd is!!!!!!!!
Gelijk heb je je moet over dingen kunenn denken, maar realiseer wel dat je op dat moment heel sterk moet zijn: dat is een periode dat shitan je in verwarring zal trachten te brengen. Omdat je dan verschillende mogelijkheden vergelijkt met elkaar zal shitan je stimuleren het verkeerde voor jezelf goed te praten waardoor je als mens gaat beredeneren en dingen goed praten wat niet goed is (volgens de Islam)

Er zijn sommige zaken waarbij je je dat gewoon moet realiseren en niet te veel over moet nadenken maar gewoon geloven opdat Allah je dat vraagt.

02-09-2004, 10:20


vind ik niet en al helemaal not in my backyard.

02-09-2004, 10:27

Citaat:
Origineel gepost door Gariba_1973
Thanx, het was ook gen aanval, maar wat vind je er dan van dat bijne elke jongen wel sex heeft gehad voor het huwelijk, of met een Hollandse of met een ander ras!! want geloof me wat ik allemaal zie bij de jongens is niet echt om vrolijk van te worden!!!
Okis dan..... Lieverdtje......

K keur het niet Goed, dat veel jongens voor het huwelijk hun 3de been hebben gebruikt....

Ieder voor zichzelf........ ALLAH Beoordeeld hen....

p.s: Als je kijkt naar de wereld... wordt je alleen maar
, daar wordt je ook nie vrolijk van

(k)Muaaaaah op je voorhoofdje.....

02-09-2004, 10:52
Da men er soo over denkt........

Pagina's : [1] 2 3 4