Bekijk volle/desktop versie : kippenei, koemelk allergie bij kindjes

Pagina's : [1] 2

28-10-2010, 22:10
Salaam moeders,WIe van jullie mamma's heeft een kindje met deze allergieen? Hoe gaan jullie daar mee wat voeding betreft? Wat geven jullie aan jullie kindjes om te eten, want overal zit gewoon kippenei in en of koemelk. Daarnaast vraag ik me af tot welke leeftijd deze allergieen stand houden?Wasalaam!

29-10-2010, 22:21

Ik heb vandaag eindelijk wat gevonden liga vanaf 6 maanden. Hier zit geen koemelk in en ook geen kippei. Daarnaast ook rijstwafels, hier zit ook niets in.

Kom op mamma's laten we elkaar helpen met producten voor kindjes vanaf 1 jaar die koemelk en kippei allergie hebben

29-10-2010, 22:31

Citaat door n00rhidaya:
Salaam moeders,WIe van jullie mamma's heeft een kindje met deze allergieen? Hoe gaan jullie daar mee wat voeding betreft? Wat geven jullie aan jullie kindjes om te eten, want overal zit gewoon kippenei in en of koemelk. Daarnaast vraag ik me af tot welke leeftijd deze allergieen stand houden?Wasalaam!

Kan je dat niet beter ook aan je arts vragen? Het is best wel heftig als je kindje dat heeft en het lijkt me dan wel goed dat je je goed laat informeren door een deskundige daarover.

Hoe oud is je kindje?

29-10-2010, 22:39
Mn zoontje heeft koemelk- en pindaallergie.
Hij is 10,5 maanden.

29-10-2010, 22:50

Citaat door Woestijnroos:
Kan je dat niet beter ook aan je arts vragen? Het is best wel heftig als je kindje dat heeft en het lijkt me dan wel goed dat je je goed laat informeren door een deskundige daarover.

Hoe oud is je kindje?

Dit heb ik ook gedaan. De kinderarts geeft aan dat we moeten oppassen en heeft wel tips gegeven. Maar ik merk dat er toch echt weinig in de winkels te krijgen is voor kindjes met dit soort allergieen. Daarom dacht ik, laat ik de moeders raadplegen misschien dat zij nog meer producten kennen die ik kan kopen en nog niet weet.

29-10-2010, 22:53

Citaat door SweetRose:
Mn zoontje heeft koemelk- en pindaallergie.
Hij is 10,5 maanden.

Jeetje wat vervelend hoe doe jij dat met eten SweetRose, op zich met 10maanden mag je kind al wel fruithapjes eten etc.. maar het belangrijkste is gewoon de melk als basisbehoefte aanhouden. Dit vertelde de kinderarts altijd. Tot 1 jaar dien je alleen bij te voeden zodat je kindje kan wennen aan de smaak.

Maar het is echt lastig zoals koekjes etc.. ik wilde laatst nijntjes biscuit kopen van bolletje, maar ja hoor daar zat kippei in

29-10-2010, 22:56
Up

Ik had vroeger ook een allergie voor melk. Inmiddels niet meer ..

Mijn reactie geeft je geen toegevgoegde aan je topic. sorry

29-10-2010, 22:57
Dames, bij het voedingscentrum kunnen jullie een lijst opvragen (wel tegen betaling) van de allergie dat je kindje heeft. En op die lijst staan alle producten vermeld welke vrij zijn van kippenei of koemelk. Het is echt handig om te hebben!

Mijn zoontje heeft zelf een kippeneiwit allergie en ik weet precies welke producten ik wel kan geven en welke niet.

Succes..

29-10-2010, 23:02
Soya producten

31-10-2010, 15:07

Citaat door M_t_S:
Up

Ik had vroeger ook een allergie voor melk. Inmiddels niet meer ..

Mijn reactie geeft je geen toegevgoegde aan je topic. sorry

Voel je aub welkom om te reageren hoor . Shoukran voor je reactie. Ik ben blij dat jij er over heen bent. Lijkt me geen pretje hoop dat mijn zoontje ook snel overheen komt insAllah

wasalaam

31-10-2010, 15:08

Citaat door miss_alhoceima:
Dames, bij het voedingscentrum kunnen jullie een lijst opvragen (wel tegen betaling) van de allergie dat je kindje heeft. En op die lijst staan alle producten vermeld welke vrij zijn van kippenei of koemelk. Het is echt handig om te hebben!

Mijn zoontje heeft zelf een kippeneiwit allergie en ik weet precies welke producten ik wel kan geven en welke niet.

Succes..

Bedankt voor de tip meid!
heb je ook andere sites waar ik info kan halen?

31-10-2010, 15:19

Citaat door safa85:
Soya producten

dit geef ik inderdaad aan mijn zoontje vanaf zijn 6de maand. hij is nu 13 maanden en het ziet eruit alsof het overgaat, Incha Allah.

soya danootjes, vla, drank.

03-11-2010, 21:37

Citaat door RedRoses:
dit geef ik inderdaad aan mijn zoontje vanaf zijn 6de maand. hij is nu 13 maanden en het ziet eruit alsof het overgaat, Incha Allah.

soya danootjes, vla, drank.

zijn deze soya prducten speciaal voor kindjes?

03-11-2010, 21:42
Mijn dochter had het tot ongeveer 2 jaar. ik ben verwezen naar een dietiste , zij gaf me een lijst met producten die mijn kind wel mag hebben. en waar ze te koop zijn. heel handig.
ik zou je adviseren om een verwijzing naar een dietiste te vragen en 1 gesprek is genoeg, dan krijg je alle info. basisverzekering dekt dit gesprek.

04-11-2010, 17:32

Citaat door Sara_Samia:
Mijn dochter had het tot ongeveer 2 jaar. ik ben verwezen naar een dietiste , zij gaf me een lijst met producten die mijn kind wel mag hebben. en waar ze te koop zijn. heel handig.
ik zou je adviseren om een verwijzing naar een dietiste te vragen en 1 gesprek is genoeg, dan krijg je alle info. basisverzekering dekt dit gesprek.

Shoukran voor de tip

Het is knap lastig als je bv een feest heb en alle kindjes krijgen dan iets waar ei of melk in zit hoe gaan de mamma's hier mee om. Ik krijg dan de neiging om het gewoon te geven op zo'n moment en het niet te verpesten

Pagina's : [1] 2