Bekijk volle/desktop versie : oppas aan huis of bij iemand thuis, wie heeft hier ervaring mee?

Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-10-2010, 11:16
Wie heeft hier ervaring mee?Ik wil graag een oppas aan huis voor mijn zoontje. Ik heb even rondgesnuffeld op internet en er zijn veel dames/moeders die graag zouden willen oppassen. Of aan huis, meestal dames zonder kinderen, of bij hun thuis, dames met kinderen. Doet iemand dit ook en wat is beter? Iemand bij je thuis laten oppassen of je kind naar een mama brengen die al kids heeft graag een kindje wil opvangen? Het is van tijdelijke aard zeg maar.

28-10-2010, 11:27

ik zelf ben gastouder, en er zijn dus veel moeders die hun kinderen naar een gastouder brengen. ik denk dat je minder mensen zult vinden die bij jou komen oppassen, de meeste willen thuis blijven werken

voor jou heeft het ze voor en na delen
als het bij jou thuis is, is de omgeving veilig en vertrouwd voor je kindje maar aan de andere kant heb jij een vreemde in huis.

heb je geen vriendinnen en of kennissen?
ik zelf ben dus gastouder maar ik zou persoonlijk nooit mijn kindje naar iemand toe brengen (maarja ik ben dan ook geobsedeerd door haar hihi)

28-10-2010, 11:33
Ik zou ze thuis laten oppassen ; dan kan ik ook via een camera checken of ze wel lief met de kids omgaat

28-10-2010, 11:41

Citaat door aischa89:
ik zelf ben gastouder, en er zijn dus veel moeders die hun kinderen naar een gastouder brengen. ik denk dat je minder mensen zult vinden die bij jou komen oppassen, de meeste willen thuis blijven werken

voor jou heeft het ze voor en na delen
als het bij jou thuis is, is de omgeving veilig en vertrouwd voor je kindje maar aan de andere kant heb jij een vreemde in huis.

heb je geen vriendinnen en of kennissen?
ik zelf ben dus gastouder maar ik zou persoonlijk nooit mijn kindje naar iemand toe brengen (maarja ik ben dan ook geobsedeerd door haar hihi)

Dat gastouder gedoe is volgens mij best duur of niet? Want hij gaat nu al 2 dagen per week naar het KDV op donderdag en vrijdag maar ik wil iets meer gaan werken om mijn bedrijfje lopende te houden tot hij naar school gaat en ik alleen maar de tijden kan gaan werken als ze op school zitten.

Dus ik zoek echt gewoon iemand die thuis wil oppassen, maar ik vind dat best eng.

28-10-2010, 11:42

Citaat door StreetChic:
Ik zou ze thuis laten oppassen ; dan kan ik ook via een camera checken of ze wel lief met de kids omgaat

Haha, wollahila.

28-10-2010, 11:44
Er is ook een Islamitisch gastouder bureau, heb je daar wel eens over gehoord?

28-10-2010, 11:46

Citaat door Mommyof:
Er is ook een Islamitisch gastouder bureau, heb je daar wel eens over gehoord?

Jawel, zeker van gehoord.

Maar het gaat mij nu even om ervaringen van anderen die een oppas hebben waar ze hun kindje brengen of die thuis bij ze komt oppassen.

28-10-2010, 11:58
gastouder is best wel duur, ik krijg bijvoorbeeld 5 euro per kind, de ouder moet daar boven op nog 1,10 betalen per uur aan het bureau

dus totale uitgaven 6,10
via de belastingdienst krijg je nog maar 5euro ofzo, dus uit je eigen zak moet je 1,10 betalen

maar als je iemand thuis laat oppassen (zwart) dan moet je alles zelf betalen, plus gastouders hebben toch een opleiding gedaan en een ehbo cursus.

heb je geen zusjes, nichtjes of andere mensen in de omgeving, van wie je weet dat zij echt te vertrouwen zijn en bij je willen oppassen>?

28-10-2010, 12:01

Citaat door aischa89:
gastouder is best wel duur, ik krijg bijvoorbeeld 5 euro per kind, de ouder moet daar boven op nog 1,10 betalen per uur aan het bureau

dus totale uitgaven 6,10
via de belastingdienst krijg je nog maar 5euro ofzo, dus uit je eigen zak moet je 1,10 betalen

maar als je iemand thuis laat oppassen (zwart) dan moet je alles zelf betalen, plus gastouders hebben toch een opleiding gedaan en een ehbo cursus.

heb je geen zusjes, nichtjes of andere mensen in de omgeving, van wie je weet dat zij echt te vertrouwen zijn en bij je willen oppassen>?

Wat de belastingdienst meehelpt is natuurlijk inkomensafhankelijk. Dus zal erg duur blijven voor ons omdat we 3 inkomsten hebben.

Nee, helaas heb ik geen familie in de buurt.

28-10-2010, 12:04
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van zo een iemand. Want ik wil zeker referenties nagaan.

x Voornaam xxxxxxx
x Achternaam:Zichtbaar na registratie
x Straat:Zichtbaar na registratie
x Postcode:Zichtbaar na registratie
x Woonplaats:Rotterdam
x Provincie:Zuid-Holland
x Leeftijd:24
x Geslacht:Vrouw
x Hyves-pagina:-
x YouTube-filmpje:-

x Zelf kinderen:Nee
x Oppaslocatie:Zowel thuis, als bij gezin
x Telefoonnummer:Zichtbaar na registratie
x Laatst aangepast:-

Introductie: Hallo!

Mijn naam is xxxxxxxxxx, 22 jaar oud. Ik woon in Rotterdam en woon sinds 2006 in Nederland. Ik heb 2 jaar een au pair-ervaring gehad en ik sta open om nogmaals op kinderen te passen.
Mocht u wel een baantje voor mij hebben of wilt u meer over mij weten? Graag hoor ik het van u via e-mail of mobiele nummer: 06xxxxxxx. Graag tussen 12 uur en 16 :30 uur bellen s.v.p.
De nummer van mijn referentie kan ik u informeren nadat u contact gehad met mij.

Met vriendelijke groeten,
Vanuza

28-10-2010, 12:04
ow ja als je toch niets krijgt van de belastingdienst, dan zou ik geen gastouderbureau doen maar iemand van wie je weet dat ze te vertrouwen is en zelf ook kindjes heeft, maar ga geen advertenties zetten ofzo (ik zie dat vaker) daar komen echt gekken op af,

28-10-2010, 12:05

Citaat door aischa89:
ow ja als je toch niets krijgt van de belastingdienst, dan zou ik geen gastouderbureau doen maar iemand van wie je weet dat ze te vertrouwen is en zelf ook kindjes heeft, maar ga geen advertenties zetten ofzo (ik zie dat vaker) daar komen echt gekken op af,

nee, ik ga zelf geen advertentie zetten, maar kijk wel naar ads van anderen.
En ik wil alleen iemand met referenties. Waarvan andere ouders aan kunnen geven dat zij ook bij hun heeft opgepast en dergelijke.

28-10-2010, 12:06

nee sorry dat vind ik niets, als je zelf geen kinderen heb is het moeilijk om je in te leven, zeker zo persoontje die lekker tv gaat kijken en je kind allen laat ofzo (sorry ik ben heel achterdocihtig als het gaat om oppassers)

28-10-2010, 12:07

Citaat door aischa89:
nee sorry dat vind ik niets, als je zelf geen kinderen heb is het moeilijk om je in te leven, zeker zo persoontje die lekker tv gaat kijken en je kind allen laat ofzo (sorry ik ben heel achterdocihtig als het gaat om oppassers)

Was ook maar een voorbeeld.

Het liefst zou ik een oppas mama willen hebben die zelf kids heeft en dus ervaring.

28-10-2010, 12:08
ik weet niet of je wel is naar de moskee gaat, daar zijn genoeg zusters, die thuis zitten en zelf kindjes hebben en die wat extra willen bijverdienen maar geen baan kunnen krijgen door hun klederdracht

misschien is het een idee om daar te zoeken en kijken hoe je kindje op hun reageert en zo weet je ook dat er ook rekening word gehouden met je geloof

Pagina's : [1] 2 3 4 5