Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand mij a.u.b. helpen. B route



Pagina's : [1] 2

27-10-2010, 19:16
Salam dames


Ik ben bezig om mijn man uit Marokko te halen volgens de welbekende B-route. Ik heb een huis in antwerpen maar weet niet hoe ik alles verder moet regelen. Ik heb me al ingeschreven bij de gemeente en heb in december inchallah een afspraak. Dan zullen ze me laten weten hoe ver ik ben

Kan iemand mij exact uitleggen hoe ik moet beginnen om alles te regelen.

Kent iemand ook een wijkagent in Antwerpen?

Ik heb jullie hulp echt nodig dames.

Soukran

27-10-2010, 19:21


Salaam meid,

Er bestond ergens een topic hierover

27-10-2010, 19:22
Dit is de topic http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2136972
Succes verder!!!

27-10-2010, 21:50

Citaat door islamforever:
Dit is de topic http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2136972
Succes verder!!!



Bedankt meid je bent een schat

27-10-2010, 22:11


appeltje,

Je moet wachten tot dat je bij de afspraak bent geweest. Vanaf dan krijg je een afspraak voor wanneer je jou bijlage 19 oftewel 5 maanden kaart op kan gaan halen.

Het is de bedoeling dat je binnen die 5 maanden werk hebt, mocht je deze nog niet hebben. Ze willen namelijk 3 lonen stroken zien op het moment dat ze jou 5 jaar kaart aan gaan vragen.

Na die 5 maanden, als jou loonstroken in orde zijn, word er aanvraag gedaan voor jou 5 jaar pas. Ofwel E kaart.
Deze aanvraag duurt normaal 3 weken en kost 15 euro. Wil je de kaart eerder, dat is ook mogelijk, binnen 3 dagen kost je 91 euro en binnen 2 dagen kost je 149 euro.

Vanaf dat moment zijn jullie in staat de visumaanvraag voor een D visum in te dienen.
Hiervoor heeft jou man enkel een kopie van jou pas nodig, en verder vragen ze enkel documenten van hem. Wat precies, kun je beter even vragen bij de gemeente die voor jou betreft.

Het is de bedoeling dat jou man zelf in Casablanca de aanvraag indient. Jij kunt verder niks meer voor hem doen vanaf het moment dat jij in orde bent hier in belgie. Als hij alles correct heeft ingeleverd bij het consulaat in casablanca, inclusief zijn paspoort, geven ze hem een datum waarop hij moet terug komen om zijn paspoort op te halen. Dit duurt ongeveer 3 weken. Vanaf het moment dat hij zijn paspoort terug heeft gekregen, is het enkel wachten. Alle papieren voor de aanvraag zijn namelijk in orde als hij zijn paspoort terug heeft gekregen. Als jij een Europeese Nationaliteit hebt, zal het op de wijze hierboven beschreven in zijn werk gaan, heb jij dit niet, dan zullen ze nog meer documenten van jou vragen voordat ze jou een E kaart, dus je 5 jaar kaart zullen geven.

De aanvraag van jou man vanaf het moment dat hij zijn paspoort terug heeft, zal max 3 maanden duren.

27-10-2010, 22:12
p.s.,

Het klinkt misschien allemaal alsof het heel lang zal duren, maar dat is niet zo. Bij mi heeft het vanaf het moment dat ik in belgie ben gaan wonen tot aan het moment dat mijn man er effectief was, 10 maanden geduurt.

27-10-2010, 22:30
Via Duitsland is het veel sneller en daar hebben ze nog geen wijkagenten, maar gheir inshaAllah.

Neem eens een kijkje op buitenlandsepartner.nl

28-10-2010, 12:30

Citaat door malikab:
appeltje,

Je moet wachten tot dat je bij de afspraak bent geweest. Vanaf dan krijg je een afspraak voor wanneer je jou bijlage 19 oftewel 5 maanden kaart op kan gaan halen.

Het is de bedoeling dat je binnen die 5 maanden werk hebt, mocht je deze nog niet hebben. Ze willen namelijk 3 lonen stroken zien op het moment dat ze jou 5 jaar kaart aan gaan vragen.

Na die 5 maanden, als jou loonstroken in orde zijn, word er aanvraag gedaan voor jou 5 jaar pas. Ofwel E kaart.
Deze aanvraag duurt normaal 3 weken en kost 15 euro. Wil je de kaart eerder, dat is ook mogelijk, binnen 3 dagen kost je 91 euro en binnen 2 dagen kost je 149 euro.

Vanaf dat moment zijn jullie in staat de visumaanvraag voor een D visum in te dienen.
Hiervoor heeft jou man enkel een kopie van jou pas nodig, en verder vragen ze enkel documenten van hem. Wat precies, kun je beter even vragen bij de gemeente die voor jou betreft.

Het is de bedoeling dat jou man zelf in Casablanca de aanvraag indient. Jij kunt verder niks meer voor hem doen vanaf het moment dat jij in orde bent hier in belgie. Als hij alles correct heeft ingeleverd bij het consulaat in casablanca, inclusief zijn paspoort, geven ze hem een datum waarop hij moet terug komen om zijn paspoort op te halen. Dit duurt ongeveer 3 weken. Vanaf het moment dat hij zijn paspoort terug heeft gekregen, is het enkel wachten. Alle papieren voor de aanvraag zijn namelijk in orde als hij zijn paspoort terug heeft gekregen. Als jij een Europeese Nationaliteit hebt, zal het op de wijze hierboven beschreven in zijn werk gaan, heb jij dit niet, dan zullen ze nog meer documenten van jou vragen voordat ze jou een E kaart, dus je 5 jaar kaart zullen geven.

De aanvraag van jou man vanaf het moment dat hij zijn paspoort terug heeft, zal max 3 maanden duren.



aaah dankje meid je bent een schaat walah !! was ff de weg kwijt pff.
maar moet ik ook mijn jawjiaaa gaan registreren bij de gemeente en mn man het laten legaliseren in de belgische ambasade in marokko??

28-10-2010, 12:31

Citaat door al-9owwah:
Via Duitsland is het veel sneller en daar hebben ze nog geen wijkagenten, maar gheir inshaAllah.

Neem eens een kijkje op buitenlandsepartner.nl


moe je in duitsland ook een huisje hebben ?
ik vind die informatie van die site egt ingewikkeld

28-10-2010, 12:55

Citaat door appeltje23:
moe je in duitsland ook een huisje hebben ?
ik vind die informatie van die site egt ingewikkeld

Op die site wordt je echt goed geholpen, open er eens een topic.

In Duitsland heb je ook een huisje nodig indd, het verschil tussen Duitsland en Belgie is dat het in Duitsland allemaal veel sneller gaat.

28-10-2010, 13:05

Citaat door al-9owwah:
Op die site wordt je echt goed geholpen, open er eens een topic.

In Duitsland heb je ook een huisje nodig indd, het verschil tussen Duitsland en Belgie is dat het in Duitsland allemaal veel sneller gaat.



als je de taal spreekt is het wel ideaal, maar duits is zoo moeilijk

28-10-2010, 13:35

Citaat door PrincesSa...:
als je de taal spreekt is het wel ideaal, maar duits is zoo moeilijk

Ligt eraan waar in Duitsland, sommige plekken net over de grens spreken ze gewoon Nederlands.

28-10-2010, 14:02



Citaat door al-9owwah:
Ligt eraan waar in Duitsland, sommige plekken net over de grens spreken ze gewoon Nederlands.


Dat is indd een goede

28-10-2010, 14:06
Mijn schoonbroertje is ook via belgie bezig, om zijn vrouw hier heen te halen..Met een valse contract, is het hem aardig gelukt hoor. De wijkagent is ook langs geweest.. Hij werkt en woont gewoon in nederland..

28-10-2010, 14:08

Citaat door appeltje23:
Bedankt meid je bent een schat


Geen dank lieverd, ik wens je het beste inshaAllah!

Pagina's : [1] 2