Bekijk volle/desktop versie : Hoe het beste beginnen met nieuw huis schoonmaken(verhuizing)?



Pagina's : [1] 2 3

27-10-2010, 13:25
Hey iedereen,

Wij verhuizen over een paar dagen insha Allaah en ik weet helemaal niet waar ik moet beginnen met mijn nieuwe appartement. Wat is het beste volgorde? Eerst onze slaapkamer en dan de keuken of badkamer of woonkamer??? Help aub.

Ben nu overal zelf verantwoordelijk voor, nu pas weet ik hoe mn moeder zich voelde bij al die keren dat we vroeger zijn verhuist. Meskina.

27-10-2010, 13:28


Schakel hulp in, vele handen maken licht werk

begin met je slaapkamer, ramen lappen, radiator schoonmaken, stofzuigen en dweilen... dan heb je tenminste een frisse kamer om in te slapen

dan toilet en badkamer een grondige beurt geven

en dan aan de keuken beginnen, als je niet aan alles toekomt kun je beetje bij beetje doen

ik weet natuurlijk niet wat je hebt staan en wat nieuw is en wat niet

27-10-2010, 13:29
Eerst alles goed schoonmaken voor dat je er in gaat wonen, zo heb ik dat gedaan.. Anders wordt je gek haha
Want daarna moet je de dingen schoonmaken waar je niet aan toe bent gekomen...
Als je een grote huis hebt ben je lang bezig...
Ik zelf ben nog steeds bezig.. Maar dat komt ook omdat we nog bezig zijn met bepaalde dingen thuis waar veel stof vrijkomt..

Succes!!

27-10-2010, 14:00

Citaat door Safia21:
Schakel hulp in, vele handen maken licht werk

begin met je slaapkamer, ramen lappen, radiator schoonmaken, stofzuigen en dweilen... dan heb je tenminste een frisse kamer om in te slapen

dan toilet en badkamer een grondige beurt geven

en dan aan de keuken beginnen, als je niet aan alles toekomt kun je beetje bij beetje doen

ik weet natuurlijk niet wat je hebt staan en wat nieuw is en wat niet

Ik heb een grote 2 kamerwoning gekregen van 60 m2, dus is best ruim! Ik heb geen hulp, want mijn familie woont in NL en mijn man gaat de volgende dag werken, dus het schoonmaakwerk is helemaal aan mij.

Ik begin denk ik inderdaad met de slaapkamer, ramen schoonmaken, stofzuigen en dweilen etc. En dan de badkamer of keuken, ik zie wel. Heb geen zin meer.

Chokran voor de tips.

27-10-2010, 14:02



Citaat door Dounyaaa:
Eerst alles goed schoonmaken voor dat je er in gaat wonen, zo heb ik dat gedaan.. Anders wordt je gek haha
Want daarna moet je de dingen schoonmaken waar je niet aan toe bent gekomen...
Als je een grote huis hebt ben je lang bezig...
Ik zelf ben nog steeds bezig.. Maar dat komt ook omdat we nog bezig zijn met bepaalde dingen thuis waar veel stof vrijkomt..

Succes!!

Hoelang ben je al verhuisd dat je nog bezig bent? Het schoonmaken neemt denk ik 2 dagen in beslag, het zijn meer de kleinere dingen die zoveel werk bij mij in beslag gaat nemen. Zoals de kleding opvouwen en in de kasten sorteren, dat soort kleine dingen neemt echt veel tijd in beslag. Ben denk ik wel ruim een week bezig.

27-10-2010, 14:05

Citaat door Mysha:
Ik heb een grote 2 kamerwoning gekregen van 60 m2, dus is best ruim! Ik heb geen hulp, want mijn familie woont in NL en mijn man gaat de volgende dag werken, dus het schoonmaakwerk is helemaal aan mij.

Ik begin denk ik inderdaad met de slaapkamer, ramen schoonmaken, stofzuigen en dweilen etc. En dan de badkamer of keuken, ik zie wel. Heb geen zin meer.

Chokran voor de tips.


Dat valt wel mee toch 60m2

ik heb hier een 3 laagse woning... nou je blijft bezig.. ben je net helemaal klaar kun je weer opnieuw beginnen

gewoon je ertoe zetten... even een muziekje... en als het af zul je er blij om zijn

27-10-2010, 14:11

Citaat door Mysha:
Hoelang ben je al verhuisd dat je nog bezig bent? Het schoonmaken neemt denk ik 2 dagen in beslag, het zijn meer de kleinere dingen die zoveel werk bij mij in beslag gaat nemen. Zoals de kleding opvouwen en in de kasten sorteren, dat soort kleine dingen neemt echt veel tijd in beslag. Ben denk ik wel ruim een week bezig.


Toen ik ging verhuizen (ouderlijk huis naar onze woning) had ik al mijn kleren van de akst, gevouwen en al, in dozen gedaan. En hangkleding aan de kledinghangers gelaten met een vuilniszak er omheen en zo meegenomen en in de nieuwe kast gehangen. Was best snel gedaan, mijn man had dat ook met zijn kleding gedaan. Anders is werk er voor niets.

Ik weet niet hoe je wilt verhuizen. Wanneer je dus definitief over wilt en of je in de oude woning wilt slapen of in de nieuwe. Want dan zijn de slaapkamers het belangrijkst.
En als je geen kinderen hebt dan kan zou ik heel vroeg opstaan en meteen naar je nieuwe woning gaanom alles schoon te maken. 60m2 is wel in 1 max 2 dag(en) te doen. Tenzij het heel vies is.
Maar probeer dus eerst voor jezelf te kijken wat je precies wilt.

27-10-2010, 14:13

Citaat door Mysha:
Hoelang ben je al verhuisd dat je nog bezig bent? Het schoonmaken neemt denk ik 2 dagen in beslag, het zijn meer de kleinere dingen die zoveel werk bij mij in beslag gaat nemen. Zoals de kleding opvouwen en in de kasten sorteren, dat soort kleine dingen neemt echt veel tijd in beslag. Ben denk ik wel ruim een week bezig.


5 maanden...
Het is een nieuwbouw woning, dus er moeten nog een aantal dingen gedaan worden hoe wij het willen..
En als je iets goeds wilt doen kost dat tijd hihi..

Ik had alle kleding netjes in mijn vorige woning gevouwen etc..
Dan was niet zo veel werk om ze dan weer in de kledingkasten te doen..

28-10-2010, 12:20
Waar ga je nu wonen?

28-10-2010, 12:33
Maskina, Moge Allah je bijstaan

28-10-2010, 12:39
Ik zou boven beginnen. Werk het kamer per kamer af of ga alle kamers af per klus.

- met een doek aan een bezem of trekker langs de muren gaan en evt. plafond, tegen het stof.

- dan ramen zemen

- kozijnen en deuren

- dweilen

- Meubels afdoen met een doek voor je ze in de kamers weglegt.

- wasmachine als eerste aansluiten en alles in de was gooien wat twijfelachtig is.

begin met slaapkamers waar je in ieder geval kunt uitrusten 's avonds. dan de badkamer en naar beneden, huiskamer, gang en uiteindelijk de keuken.

Succes!! Het is even aanpoten maar met een muziekje op en het besef van een nieuw begin ben je in no time klaar!!

28-10-2010, 12:42
Heeeel veeel success... Wij begonnen op de bovenverdieping (althans dat was de planning) dus slaapkamers boven, douche en gang en werkten zo naar beneden naar de huiskamer en keuken etc. Maar uiteindelijk (als je een groter huis hebt) zag ik door de bomen het bos niet meer en mijn verloofde ook, dus deed hij alles door elkaar

28-10-2010, 12:45



Citaat door Lief.:
Waar ga je nu wonen?

Gwn dezelfde stad, maar in een kakbuurt. Wel rustiger, maar echt saai.

28-10-2010, 12:48

Citaat door Safia21:
Dat valt wel mee toch 60m2

ik heb hier een 3 laagse woning... nou je blijft bezig.. ben je net helemaal klaar kun je weer opnieuw beginnen

gewoon je ertoe zetten... even een muziekje... en als het af zul je er blij om zijn

Voor mij is 60 m2 echt grooooot. Waar wij nu wonen was gwn tijdelijk een studentenflatje van 30 m2. Dus dan begrijp je wel dat 60 m2 voor mij opeens veel werk is.

Ik weet precies het is om een eengezinswoning te hebben. Toen mijn ouders nog in het zuiden woonden hadden we dat ook, pfff ik weet niet hoe mijn moeder het voor elkaar kreeg om het huis spik en span dagelijks achter te laten meskina.

Jij hebt nog bijna 4 kids insha Allaah, dus kan me echt voorstellen dat je het heeeel druk hebt.

28-10-2010, 12:50
Myscha waar woon je? mss kunnen we elkaar helpen ik verhuis zondag

Pagina's : [1] 2 3