Bekijk volle/desktop versie : Migranten worden strenger aangepakt en niqab gaat verboden worden.



Pagina's : [1] 2 3 4

26-10-2010, 13:26
Rutte: strengere eisen aan migranten
DEN HAAG - Het kabinet stelt strengere eisen aan migranten. Dat zei premier Mark Rutte dinsdag in zijn regeringsverklaring.

Het kabinet laat migranten zelf betalen voor hun inburgeringscursus, eventueel via een leenstelsel. Wie zakt voor die curus, kan zijn tijdelijke verblijfsvergunning kwijtraken. Ook komt er een voorwaardelijk Nederlanderschap dat kan worden afgenomen. Illegaliteit wordt strafbaar. Het kabinet wil stoppen met het diversiteits- en voorkeursbeleid en strengere eisen stellen aan gezinshereniging. Er komt verder een verbod op gelaatsbedekkende kleding.
De instroom van immigranten zal door het geheel aan maatregelen volgens Rutte ,,zeer substantieel’’ dalen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...n=binnen land

26-10-2010, 13:27


De niqab kunnen ze toch niet verbieden, aangezien daar een wetswijziging voor nodig is en een meerderheid?

Ach ze verbieden maar, moslima's die em dragen blijven em toch ophouden.

26-10-2010, 13:43

Citaat door Ballerina:
De niqab kunnen ze toch niet verbieden, aangezien daar een wetswijziging voor nodig is en een meerderheid?

Ach ze verbieden maar, moslima's die em dragen blijven em toch ophouden.



Op welke planeet leef jij? In Belgie en Frankrijk is men al zover en wat die wetswijziging betreft in Nederland; Geloof mij die meerderheid is zo gehaald inclusief gedoogsteun van GL....!

26-10-2010, 13:54

Citaat door elboubsi:
Op welke planeet leef jij? In Belgie en Frankrijk is men al zover en wat die wetswijziging betreft in Nederland; Geloof mij die meerderheid is zo gehaald inclusief gedoogsteun van GL....!


En op de welke leef jij?

Ten eerste, de Franse senaat steunde het verbod op gezichtsbedekkende kleding. Een meerderheid meerderheid van 246 tegen 1 stemde voor het wetsvoorstel . De Nationale Assemblée, de Franse Tweede Kamer keurde dat voorstel goed. De senaat heeft het voorstel goedgekeurd en de enige die dat besluit konden tegenhouden was het kan alleen het Franse hooggerechtshof gerechtshof en deze wilde het ook niet tegenhouden. Het Franse gerechtshof was er dus voor, wat een verbod makkelijk heeft gemaakt. Zo ook in Belgie.

Daarnaast is er een half jaar aan gewerkt, dus een volledig doorvoering van dit wetsvoorstel kwam niet van de grond, aangezien een wetswijziging niet in één keer gaat. Iedereen moet ervoor zijn en er moeten manieren gezocht worden om de Europese vedragen te omzeilen.

De commissie, die zowel uit leden van de oppositie als van de centrumrechtse regeringspartij bestaat moeten het er unaniem over eens zijn, voordat men in eerste instantie kan werken aan een wetswijziging. Is dit niet het geval, dan zal het niet lukken. Juridisch kan deze wet ook aangevochten worden.

In Nederland is het dus ook niet zo makkelijk om deze in te voeren

26-10-2010, 14:13


ik kan niet wachten totdat dit kabinet valt..........................................

26-10-2010, 14:20

Citaat door Ballerina:
En op de welke leef jij?

Ten eerste, de Franse senaat steunde het verbod op gezichtsbedekkende kleding. Een meerderheid meerderheid van 246 tegen 1 stemde voor het wetsvoorstel . De Nationale Assemblée, de Franse Tweede Kamer keurde dat voorstel goed. De senaat heeft het voorstel goedgekeurd en de enige die dat besluit konden tegenhouden was het kan alleen het Franse hooggerechtshof gerechtshof en deze wilde het ook niet tegenhouden. Het Franse gerechtshof was er dus voor, wat een verbod makkelijk heeft gemaakt. Zo ook in Belgie.

Daarnaast is er een half jaar aan gewerkt, dus een volledig doorvoering van dit wetsvoorstel kwam niet van de grond, aangezien een wetswijziging niet in één keer gaat. Iedereen moet ervoor zijn en er moeten manieren gezocht worden om de Europese vedragen te omzeilen.

De commissie, die zowel uit leden van de oppositie als van de centrumrechtse regeringspartij bestaat moeten het er unaniem over eens zijn, voordat men in eerste instantie kan werken aan een wetswijziging. Is dit niet het geval, dan zal het niet lukken. Juridisch kan deze wet ook aangevochten worden.

In Nederland is het dus ook niet zo makkelijk om deze in te voeren


Bedankt voor de les in staatsinrichting.
Sorry hoor, maar had ik het erover dat het makkelijk zou zijn om een dergelijke wet in te voeren? Nee toch!
Ik heb gezegd het kan wel en voor zover mijn begrip rikt kent Frankrijk nu een verbod op gezichtbedekkende kleding.
Wil men dit in belgie ook, en Sopanje en Italie en nu kennelijk ook in Nederland.

En dat het niet makkelijk zal zijn in Nederland betekent niet onmogelijk.

26-10-2010, 14:20
ach ja wat doe je er aan

26-10-2010, 14:35
Ik ben voor!

26-10-2010, 14:49

Citaat door ikwilafstuderen:
ik kan niet wachten totdat dit kabinet valt..........................................



Als dit kabinet valt dan je erop rekenen dat Geert Wilders de nieuwe premier zal worden!

26-10-2010, 14:54

Citaat door aardbeitje_23:
Ik ben voor!


Waar ben je precies voor? Het niqab verbod of het nieuwe migranten beleid?

26-10-2010, 14:55

Citaat door lovelyass:
Als dit kabinet valt dan je erop rekenen dat Geert Wilders de nieuwe premier zal worden!



HAHAH YEAH RIGHT. Helaas voor wilders zal hij nooit premier kunnen worden hij heeft niet eens een fatsoenlijke opleiding gevolgd.

26-10-2010, 14:59

Citaat door faatjeh:
HAHAH YEAH RIGHT. Helaas voor wilders zal hij nooit premier kunnen worden hij heeft niet eens een fatsoenlijke opleiding gevolgd.


Zijn kut partij blijft maar groeien!
Zodra hij premier wordt pak ik mijn biezen! Kijk maar wat er nu gebeurt, volgens mij was het in Zweden, waar onschuldige migranten worden beschoten.

26-10-2010, 15:48



Citaat door lovelyass:
Zijn kut partij blijft maar groeien!
Zodra hij premier wordt pak ik mijn biezen! Kijk maar wat er nu gebeurt, volgens mij was het in Zweden, waar onschuldige migranten worden beschoten.



En dit is nu precies wat hij wilt lezen, hij gniffelt zich rot om de marokkaantjes die zulke dingen zeggen. Laat je niet bang maken door die kroeskop joh, en vertrouw op Allah swt. De iblies zal niet gaan regeren als premier in nederland, dat hij premier word is op 1 manier mogelijk, en dat is in zijn dromen.

26-10-2010, 16:52

Citaat door Dienares_:
Waar ben je precies voor? Het niqab verbod of het nieuwe migranten beleid?



Het niqab verbod

26-10-2010, 17:02

Citaat door aardbeitje_23:
Het niqab verbod


En waarom zou jij als moslima - ervan uitgaande dat je er een bent - voor een niqab verbod zijn? Ik hoop dat je met enigszins logische standpunten en argumenten komt die niet al helemaal uitgekauwd zijn, zodat je jezelf niet in diskrediet zal brengen, in eerste instantie tegenover Allah en vervolgens bij de mensen. Niet dat er enige argumenten zijn, maar ben altijd bereid om even te luisteren.

Pagina's : [1] 2 3 4