Bekijk volle/desktop versie : advies

Pagina's : [1] 2

25-10-2010, 17:24
Salaam Alaikoum dames,Graag zou ik jullie advies willen mbt volgende. ik ben al ruim 4 jaar getrouwd en heb naar mijn idee een goede band met mijn schoonfamilie. Alleen sinds mijn zwager getrouwd is merk je waar je plaats is. Ik ben zelf heel rustig wat gepaard gat met veel respect en afstandelijkheid maar toch betrokken op momenten dat het moet. Ik ben bescheiden en wil iedereen in zijn waarde laten. Ik heb mij ook aangepast aan hoe de vrouwen in mijn schoonfamilie zijn (mannen met rust laten en gezellig met de vrouwen praten). Mijn schoonvader heeft weleens laten vallen dat hij mij rustig vindt en ik geef aan dat ik het niet netjes vind om mij overal in te mengen en dat ik anders ben (ook met allemaal persoonlijke dingen met ik zo, soort gelijke ervaring in topic, mijn moeder die slecht is....). ook heb ik dus het voorbeeld aangenomen van de vrouwen van de familie van mijn man dus. De vrouwen lopen helemaal met mij weg en ook hun kinderen. Mijn zwagers nemen ook afstand van mij (zij komen nooit bij mij thuis, praten niet zo snel tegen mij, het blijft altijd oppervlakkig enzo). Nu is dus mijn zwager getrouwd en zijn vrouw is het tegenovergestelde van mij. Heel los en makkelijk en alles kan en mag terwijl ik altijd door mijn schoonmoeder ben gewezen op wat wel en niet kan en deze mag alles. Ik heb dus al aangegeven dat ik ruim 4 jaar als het niet meer is in de familie zit en deze net 4 maanden. Zij lopen helemaal weg met haar. mijn zwagers lachen en praten wel met haar en betrekken haar in gesprekken terwijl ik altijd buitengesloten wordt. ik word vergeten zeg maar. zij krijgt alle aandacht en tijd. Daarbij komt dat zij 5 minuten van mijn schoonfamilie woon en daaar bijna elke dag is. ik woon ruim 2 uur van hun af en kom dus vrij weinig. maar het is toch niet dan de bedoeling dat zij dan een vrij alles kan en mag terwijl ik altijd op alles ben gewezen ? als ik bij ze kom (na 4 jaar in de familie en zij 4 maanden) ik alleen met haar naam wordt aangesproken. het doet mij zoveel pijn. Drie weken gelden waren wij ook daar en toen hebben ze haar ook uitgenodigd en toen draaide de hele avond weer alleen om haar en de hele tijd werd zij in het gesprek betrokken en ik voelde mij zo buitengeloten en verdween vervolgens een half uur naar een andere kamer. wat moet ik doen? ik heb al met mijn man en die zegt dat zij gewoon zo is. maar je kunt iemand die van ver komt toch neit zo buitensluiten? wat moet ik doen? ik heb helamaal geen zin meer in mijn schoonfamilie. ik voel mij depressief en ongelukkig. als ik mijn islamitische boeken nalees dan zou ik dus concludreren dat schaamte en bescheidenheid een teken van imaan is. kunnen jullie mij serieus adviseren.

25-10-2010, 17:29

Laat het even allemaal. Ze is nieuw, dan is alles nog geweldig. Komt goed.

25-10-2010, 17:30
Zucht....

Leef je leven,en als je daarkomt,doe je je ding klaar,waarom wil je dat kleffe gedoe,laat haar er lekker in stikken.

Wees blij zeg.

25-10-2010, 17:38
Blijf vooral jezelf! Met ihtiraam kom je het verst! Laat vooral niet blijken dat het je pijn doet, want dan kom je over als jaloers.

25-10-2010, 17:39

je moet jezelf nooit veranderen voor een ander,
ze nemen je maar zoals je bent, zolang je wel respectvol blijft natuurlijk.
je dwingt zo ook respect af

je bent vanaf dag één fout geweest door met de voorwaardes van je schoonfamilie in te stemmen, je nieuwe schoonzus heeft dit duidelijk niet gedaan en is gewoon zichzelf gebleven.

probeer hier stap voor stap verandering in te brengen, meng jezelf ook in die gesprekken en zoek contact op met je nieuwe schoonzus, wellicht kan ze je nog veel bijleren en ben je een stapje dichter bij je schoonfamillie.

bekijk het positief

25-10-2010, 17:39
Ik ben net als jij. Precies hetzelfe maar zo ben ik altijd al geweest, ik hou niet van dat plakgedoe en dat geslijm en praten met de mannen 'schoonfamilie'. Ik praat wanneer het nodig is, en anders hou ik me mond.
De vrouw van je zwager is gewoon heel losjes, en laat haar doen wat ze wilt.

25-10-2010, 17:45
Meid, je moet gewoon jezelf blijven en je niet vergelijken met een ander. Als jij zoiets hebt van ik bemoei me nergens mee en ik bewaar een bepaalde afstand richting me schoonouders dan moet je dat gewoon blijven doen. Het is belangrijk dat jij en je man gelukkig zijn.

En als je schoonouders hun kersverse schoondochter geweldig vinden nou, laat ze lekker van haar genieten dan. Meestal als mensen te vaak met elkaar omgaan en dagelijks bij elkaar over de vloer komen dan ontstaat er ook vaak onenigheid.

25-10-2010, 17:50
Ze is net nieuw in de familie. Dan is het logisch dat ze die extra aandacht krijgt.
Laat het lekker rusten en alles valt straks weer gewoon op zijn plaats...

Om jezelf nou aan andere te moeten aanpassen zodat jij ook die aandacht krijgt vind ik nergens voor nodig...Blijf zoals je bent...Jij hoeft je niet te mengen tussen de mannen etc....Blijf je imaan volgen......

Als ik mijn schoonfamilie ook moet volgen, lopen de mannen in de familie heen en weer in mijn huis. Komen ze in alle kamers en trekken ze alle deurtjes open....Zo ben ik niet opgevoed en heb ik niet vanuit huis meegekregen....Ik ben van mening dat een mens zich moet aanpassen, maar niet wanneer het negatieve invloed heeft op een persoon....Ik zie ook dat de mannen van mijn schoonzussen heel vrij rond lopen in het huis van mijn schoonmoeder, alleen dat hoeven ze bij mij thuis niet te doen, vind dat ongepast...

25-10-2010, 17:57
Met andere woorden je bent gewoon jaloers op je schoonzus

25-10-2010, 18:08
Salaam,

Ik vind jou jaloers overkomen, ja sorry maar ik bespeur enige jaloezie.
Waarom krijgt zij meer aandacht, dit terwijl ze net 4 mnd in de fam is en ji al meer dan 4 jr. Dit is als het ware wat jij zegt vind ik.

Meid luister, ik vind het wel goed van je dat je altijd beleefd en rustig houd dat is mij mening. Maar wat betreft je schoonzusje laat haar als zij zo is dan is ze toch lekker zo, zoalng ze niet vervelend tegen jou gaat doen. En ik denk dat het feit dat zij 5 min vandaan woont misschien ook nog een verschil maakt, aangezien ze dan vaker over de vloer komt, dan jij. Doe gewoon lekker je ding en laat een ander ook lekker zijn ding doen, anders probeer een band op te bouwen zou ik zeggen, wie zal het je wel bevallen.
En wat betreft altijd alles aannemen van de schoonfam. is nou ook weer niet nodig, je bent een mens en hebt ook je eigen mening. Maar wel heel netjes van je.

25-10-2010, 18:11
Jij hebt ervoor gezorgd dat ze je kennen zoals jij bent en dat is helemaal niet zo erg zoals je zegt. Jij bent rustig, en lief. Je schoonzus is in hun ogen misschien een stuk leuker maar dat maakt toch niet uit? Zolang jij en je man maar gelukkig zijn.

25-10-2010, 18:58
Iedereen is anders en als zij weten/denken dat jij rustig bent en niet snel een gesprek begint dan doen zij dat bewust minder tegenover jou. Nu blijkt je schoonzus opener te zijn en stellen zij zich ook opener tegenover haar op. Lijkt mij heel normaal.

Uit het begin stukje maak ik op dat dit jouw karakter is en niet dat het je opgedragen is. Jij bent dus gewoon zo, bewust of onbewust en daar moet je tevreden over zijn, iedereen is anders en ik weet zeker dat ze jouw ook gewoon hetzelfde waarderen. De nieuweling krijgt sowieso altijd meer aandacht, gewoon omdat ze haar nog moeten leren kennen.

Meid maak je niet zo druk en blijf gewoon jezelf.

25-10-2010, 19:00

Citaat door Mientje88:
Ze is net nieuw in de familie. Dan is het logisch dat ze die extra aandacht krijgt.
Laat het lekker rusten en alles valt straks weer gewoon op zijn plaats...

Om jezelf nou aan andere te moeten aanpassen zodat jij ook die aandacht krijgt vind ik nergens voor nodig...Blijf zoals je bent...Jij hoeft je niet te mengen tussen de mannen etc....Blijf je imaan volgen......

Als ik mijn schoonfamilie ook moet volgen, lopen de mannen in de familie heen en weer in mijn huis. Komen ze in alle kamers en trekken ze alle deurtjes open....Zo ben ik niet opgevoed en heb ik niet vanuit huis meegekregen....Ik ben van mening dat een mens zich moet aanpassen, maar niet wanneer het negatieve invloed heeft op een persoon....Ik zie ook dat de mannen van mijn schoonzussen heel vrij rond lopen in het huis van mijn schoonmoeder, alleen dat hoeven ze bij mij thuis niet te doen, vind dat ongepast...

Sorry wat jij zegt over je schoonzussen slaat helemaal nergens op, mijn man loopt ook gewoon rond bij mijn moeder en dat is meer dan logisch, en ik kan me niet voorstellen dat ze bij jou ook zo vrij rondlopen en de kasten opentrekken zoals jij hierboven beweert BAH ben blij dat ik je schoonzus niet ben.

25-10-2010, 19:18
salaam alaikoem

jij gedraagt je islamitisch correct en dat is wat telt
laat haar maar plezier hebben in dit leven
ik ben ook zo als jou en dan kijken mensen me raar aan en dan vertel ik ze dat het islamitisch zo hoort
een vrouw hoort zich niet uitbundig en opvallend te gedragen waar andere mannen bij zijn die niet haar mahram zijn

naar mijn mening doe je het goed

wa salaam

25-10-2010, 19:37
Je moet je niet zo druk maken meid. Iedereen is anders en als jij rustig bent van nature dan moet je daar trots op zijn want er zijn weinig meiden die zo in elkaar zitten. Jouw gedrag zorgt waarschijnlijk voor weinig problemen.

Pagina's : [1] 2