Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoekverbod in Nederland.....



25-10-2010, 13:29
denken jullie dat het een kwestie van maanden is voordat het gebeurd of denken jullie dat Nederland het nooit zal invoeren??
Ik ben wel bang dat het zal gaan gebeuren. Ik draag zelf nog geen hoofddoek, maar wil het wel...

25-10-2010, 13:47


Het zal nooit ingevoerd worden!!!!!!

25-10-2010, 13:51
Ik denk niet dat ze met een algeheel hoofddoekenverbod gaan komen, maar ik denk wel dat ze het sneaky gaan aanpakken door te zeggen van

leraressen geen hoofddoek
Verpleegsters geen hoofddoek
Doktoren geen hoofddoek
dit geen hoofddoek dat geen hoofddoek enzovoorts

25-10-2010, 13:59
Dat lukt ze nooit hoor..

25-10-2010, 14:11


Ik een stukje in de krant gelezen. Een Marokkaans meisje schreef hier over. Wat ze schreef vond ik wel een goed idee. Ze schreef, als er een hoofddoekenverbod komt, kan ik en mijn medezusters niet werken en niet naar buiten. Wij worden dan huisvrouw, omdat wij niets te doen hebben gaan we veel kinderen nemen, zodat dat ons werk wordt.

Als elke moslimvrouw 5 á 10 kinderen neemt zal dat jullie wraak zijn.

25-10-2010, 14:34
Ik denk dat ze het heel slim gaan spelen. Het is voor velen marokkaanse meisjes tegenwoordig nog steeds supermoeilijk om een nette goede baan te vinden. Laat staan degenen met hoofddoek. Ze zeggen wel vaak; Het ligt aan je presentatie. In veel opzichten klopt dit enigzins, maar zelfs dan is het voor vele organisaties nog niet genoeg om je aan te nemen omdat je een hoofddoek draagt.

Ik ben op het gebied van school redelijk gestudeerd, en heb een hbo werk en denkniveau wat ik ook kan bewijzen. Desondanks is het supermoeilijk om een baan te vinden. Ik had laatst een sollicitatie bij een gerechtsdeurwaarderkantoor. Ik kwam binnen en het gesprek liep heel vlot en superleuk. Achteraf vroeg ze aan mij hoe het zat met mijn nederlandse schrijfkunsten. Ik gaf haar aan dat ik redelijk goed kan typen, en dat ik eigenlijk bijna nooit kritiek op mijn schrijftaal heb gehad. Achteraf zei ze dat ze dit wel moest vragen aan meisjes zoals mij. En daarmee bedoelde ze dus meisjes uit allochtone afkomst en al helemaal met een hoofddoek op.

Week erna ben ik gebeld met de mededling dat ik toch niet ben aangenomen terwijl ik er echt een goed gevoel bij had. Dan krijg je toch wel een knaag gevoel, en als je vraagt waarom ze je niet hebben aangenomen dan geven ze aan dat ze voor iemand hebben gekozen die beter bij het bedrijf past.

Ik vind wel dat het voor ons lastiger wordt. En nu al helemaal met de haat jegens de islam. Bedrijven gaan er zo min mogelijk mee te maken willen hebben, en hoe meer aandacht er aan wordt geschonken hoe meer ze afstand gaan nemen van moslims en met name hoofddoekjes. Lastig.

25-10-2010, 14:41
Met of zonder het blijft moeilijk om te solliciteren.

25-10-2010, 14:50
Is nauwelijks in te voeren. Een burqa wel. dit zullen ze op de grond van veiligheid verdedigen.

25-10-2010, 15:00

Citaat door De_Alchemist3:
Is nauwelijks in te voeren. Een burqa wel. dit zullen ze op de grond van veiligheid verdedigen.



Nauwelijks in de zin dat ze een algemeen verbod invoeren. Ik denk wel dat het mogelijk gemaakt zal worden om een hoofddoek te weigeren op grond van kledingsvoorschriften. Kijk alleen maar naar Belgie hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb daar nichten die de hoofddoek niet eens dragen om deze reden.

25-10-2010, 15:15

Citaat door Fortisi:
Nauwelijks in de zin dat ze een algemeen verbod invoeren. Ik denk wel dat het mogelijk gemaakt zal worden om een hoofddoek te weigeren op grond van kledingsvoorschriften. Kijk alleen maar naar Belgie hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb daar nichten die de hoofddoek niet eens dragen om deze reden.



maar in Nl heb je recht op godsdienstvrijheid en dat is in de grondwet verankerd. vandaar mijn opmerking. en volgens mij staat het niet in de grondwet van belgie.

28-10-2010, 10:59

Citaat door Oum-Nour:
Ik denk niet dat ze met een algeheel hoofddoekenverbod gaan komen, maar ik denk wel dat ze het sneaky gaan aanpakken door te zeggen van

leraressen geen hoofddoek
Verpleegsters geen hoofddoek
Doktoren geen hoofddoek
dit geen hoofddoek dat geen hoofddoek enzovoorts


ja precies, zo sneaky zijn ze wel, want ze zijn nu ook begonnen met, politievrouwen die mogen geen hoofddoek dragen.
kwestie van tijd dat het bijna bij alle beroepen dit gebeurd



Citaat door Fortisi:
Ik denk dat ze het heel slim gaan spelen. Het is voor velen marokkaanse meisjes tegenwoordig nog steeds supermoeilijk om een nette goede baan te vinden. Laat staan degenen met hoofddoek. Ze zeggen wel vaak; Het ligt aan je presentatie. In veel opzichten klopt dit enigzins, maar zelfs dan is het voor vele organisaties nog niet genoeg om je aan te nemen omdat je een hoofddoek draagt.

Ik ben op het gebied van school redelijk gestudeerd, en heb een hbo werk en denkniveau wat ik ook kan bewijzen. Desondanks is het supermoeilijk om een baan te vinden. Ik had laatst een sollicitatie bij een gerechtsdeurwaarderkantoor. Ik kwam binnen en het gesprek liep heel vlot en superleuk. Achteraf vroeg ze aan mij hoe het zat met mijn nederlandse schrijfkunsten. Ik gaf haar aan dat ik redelijk goed kan typen, en dat ik eigenlijk bijna nooit kritiek op mijn schrijftaal heb gehad. Achteraf zei ze dat ze dit wel moest vragen aan meisjes zoals mij. En daarmee bedoelde ze dus meisjes uit allochtone afkomst en al helemaal met een hoofddoek op.

Week erna ben ik gebeld met de mededling dat ik toch niet ben aangenomen terwijl ik er echt een goed gevoel bij had. Dan krijg je toch wel een knaag gevoel, en als je vraagt waarom ze je niet hebben aangenomen dan geven ze aan dat ze voor iemand hebben gekozen die beter bij het bedrijf past.

Ik vind wel dat het voor ons lastiger wordt. En nu al helemaal met de haat jegens de islam. Bedrijven gaan er zo min mogelijk mee te maken willen hebben, en hoe meer aandacht er aan wordt geschonken hoe meer ze afstand gaan nemen van moslims en met name hoofddoekjes. Lastig.


Het is zeker moeilijker geworden. Ook in mijn omgeving hoor ik dat het gewoon steeds erger wordt. Opzich is het al moeilijk te solliciteren, laatstaan met een hoofddoek.
Vind het wel jammer, want een vrouw zoals jou die haar best heeft gedaan om op een hbo niveau te komen en dan krijg je dit, jammer

28-10-2010, 11:05
Ik denk niet dat het zover komt. Het grootste deel van de nederlanders heeft helemaal geen probleem met de hijaab.