Bekijk volle/desktop versie : 1e stap medische molen?



25-10-2010, 09:51
Salamoe aleikoem zusters

11 rondes na mijn vroege miskraam ben ik helaas nog steeds niet opnieuw zwanger geraakt. Gisteren was het weer zover: de rode duivels op bezoek en ik begon spontaan te huilen. Ik heb mijn man toestemming gevraagd om contact te leggen met de huisarts en de eerste stap richting de medische wereld te zetten.

Nu heb ik aankomende vrijdag een afspraak staan met mijn huisarts en vraag ik mij af wat ik hiervan mag verwachten? Hoe is dat bij anderen gegaan? Krijg je meteen een verwijzing naar de gyneacoloog of moet je eerst nog 3maanden temperaturen. Het laatste ga ik mij echt tegen verzetten hoor! Ik zou daar helemaal gek van worden! Ik word al gek van de ovulatietesten die nog geen enkele keer positief waren bij mij. Elke keer lichter dan het controlestreepje...

Moge Allah swt mij bijstaan in deze fase van mijn leven! Amien. Ik ken anderen bij wie het net zo lang of langer heeft geduurd en die inmiddels meerdere kinderen hebben. Maar ja, ik kan niet in de toekomst kijken; geen garanties in dit leven...

Ik hoop dat er op deze topic zusters zullen reageren die in hetzelfde schuitje zitten of gezeten hebben om te weten hoe een en ander in zijn werk gaat...

Ik hoop niet dat ik als een zure pruim overkom maar reacties als 'het is bij mij meteen gelukt zonder dat ik wou" of "ik slikte de pil toen ik ontdekte dat ik zwanger was" even niet plaatsen nu. Ik gun het iedereen van harte en insha'Allah zal Allah swt niemand kinderloos laten maar ik kan het nu gewoon even niet meer aan...

25-10-2010, 09:55


Allay3awnek lieverd
in nederland moet je een jaar bezig zijn met zwanger raken
ik zou zeggen dat je gewoon al langer bezig bent
om sneller een doorverwijzing te krijgen

ik zat ook in medische molen maar heb een pauze van drie maanden gehad
donderdag begin ik er weer aan insah allah

veel succes
Allay3awenkoem

25-10-2010, 09:59
heb je regelmatige cyclus?

25-10-2010, 10:32

Citaat door Umm-Uthmaan:
heb je regelmatige cyclus?


Zelf vind ik mijn cyclus behoorlijk regelmatig; deze varieert van 24-28 dagen. Meestal heb ik een paar dagen vantevoren wat bruin verlies en weet ik dat het alweer niet gelukt is... Vaak is het ook zo dat ik net voor mijn menstruatie ook geen zin meer heb om te bidden... raar he..

25-10-2010, 10:34



Citaat door moorse-meisje:
Allay3awnek lieverd
in nederland moet je een jaar bezig zijn met zwanger raken
ik zou zeggen dat je gewoon al langer bezig bent
om sneller een doorverwijzing te krijgen

ik zat ook in medische molen maar heb een pauze van drie maanden gehad
donderdag begin ik er weer aan insah allah

veel succes
Allay3awenkoem


Dank voor je reactie! En wat betekent dat dan, dat je donderdag er weer aan begint? Waaraan? Ikzelf heb vorig jaar in november een vroege miskraam gehad; was net gestopt met de pil. Huisarts weet hiervan dus ik kan niet zeggen dat ik veel langer bezig was. Ik had gehoopt inmiddels alweer zwanger te zijn maar helaas.

25-10-2010, 11:28

Citaat door hitarousa:
"Heel veel succes. Medische molen in voor zwanger raken is een proces dat je sloopt. Insha'allah komen jullie er met een wondertje in je armen uit.


Dank je wel. Kan/ wil je het proces een beetje toelichten? Ik sta nog helemaal aan het begin. Ik merk wel bij mezelf dat het telefoontje aan de huisarts mij al geruststelt. Dan doe ik er tenminste wat aan en ik wil heel graag weten of er een medische reden is waarom het nog steeds niet gelukt is bij ons. Een van de opvallendheden is dat ik nog geen positieve ovulatietest heb gehad...

25-10-2010, 15:13

Citaat door berbersetante:
Dank voor je reactie! En wat betekent dat dan, dat je donderdag er weer aan begint? Waaraan? Ikzelf heb vorig jaar in november een vroege miskraam gehad; was net gestopt met de pil. Huisarts weet hiervan dus ik kan niet zeggen dat ik veel langer bezig was. Ik had gehoopt inmiddels alweer zwanger te zijn maar helaas.



ik heb pco syndroom,

het betekend dat ik weer hormonen ga slikken en spuiten insah allah

ik lees dat je een erg regelmatige cyclus heb dus denk niet dat het pco zal zijn

mischien iets met het zaad van je man?

insah allah komt er alleen goed nieuws uit als je naar de dokter zult gaan insah allah.

26-10-2010, 09:06

Citaat door moorse-meisje:
ik heb pco syndroom,

het betekend dat ik weer hormonen ga slikken en spuiten insah allah

ik lees dat je een erg regelmatige cyclus heb dus denk niet dat het pco zal zijn

mischien iets met het zaad van je man?

insah allah komt er alleen goed nieuws uit als je naar de dokter zult gaan insah allah.
Insha'Allah. Moge ALlah swt jou bijstaan in dit proces en snel verblijden met een gezonde zwangerschap. Zelf heb ik wel een regelmatige cyclus en soms ga ik dan achteraf berekenen wanneer mijn eisprong dan geweest moet zijn en dan was het ondanks seks toch niet raak...Dat maakt me wel onzeker. Ik hoop dat er niks met mijn man aan de hand is maar ik ga dan ook eerst alleen naar de huisarts. Als het nodig is dat hij onderzocht wordt dan werkt ie daar wel aan mee gelukkig.