Bekijk volle/desktop versie : Gasten thuis maar het eten is zwaar mislukt, wat nu? hoe ging dat bij jou?



Pagina's : [1] 2 3

24-10-2010, 18:37
is het jou eens overgekomen dat het eten totaal mislukt is terwijl je bezoek hebt? wat heb je toen gedaan?

Wij zouden van de week bezoek krijgen maar vanaf het begin van de dag ging alles mis. ik kon mijn man niet bereiken omdat hij voortdurend in vergaderingen zat, ik was in de stress geraakt. rond 17 uur (2 ur voordat bezoek arriveert) smst ik mijn man dat het eten is mislukt...

een half uur later kwam hij thuis... "het ziet er goed uit" zei hij... hij nam een deel over van wat maar niet wilde lukken en toen kreeg ik m'n vertrouwen weer terug.

paar uur later rook hij de geur van aangebrande vlees. hele pan was zwart van onder... en nu????

we hadden bezoek van keukenprinsessen, moet je voorstellen hoe erger het kan zijn.

deel je ervaring en hoe je het verder hebt opgelost. bij mij pakte mijn man de pan en ging uien snijden om opnieuw te beginnen. na een paar instructies liep hij terug naar zijn gasten. maar na afloop kreeg ik de complimenten voor het lekkere eten... wisten ze maar hoe en wat. ben blij dat mijn schoonmoeder er niet was anders had ik een preek van hier tot en met gekregen.

24-10-2010, 18:39


Dan gaan we met z'n alle naar de snackbar.

24-10-2010, 18:41
oh wat erg voor je meid, nachtmerrie van elke getrouwde vrouw denk ik. Maar wat heb jij een massAllah lieve man die jou te hulp schoot mooi om te lezen

Het is mij gelukkig nog niet overkomen. Ik begin meestal ook echt supervroeg met het eten, zodat als er donkere wolken dreigen op te komen ik nog tijd heb om iets anders klaar te maken.

Gair insAllah.


24-10-2010, 18:42
hahaaaa ach meid kan gebeuren was ook met mijn schoonzus gebeurd ze had vlees in de snelkookpan gedaan en ging lekker tetteren met vrouwen tot ik hele rookwolk uit de vandaan zag komen.. nou was echt stress in de keuken en die mensen maar wachten op eten hahaaa. ;-)

24-10-2010, 18:43


Ik maak sochtend om 07:00 al het eten, ik houd niet van stressen. DUs als iets zou mislukken heb ik genoeg tijd om opnieuw te beginnen. Mocht ik dat niet hebben reserveer ik voor ons bij een goed restaurant.

Maar ach het zou gasten niets uit moeten maken, al geef je ze frietjes. Het gaat om jouw gastvrijheid naar hen toe. Helaas zit grotendeels van de mensheid zo niet in elkaar.

24-10-2010, 18:47

Citaat door RedCarpetLook:
Ik maak sochtend om 07:00 al het eten, ik houd niet van stressen. DUs als iets zou mislukken heb ik genoeg tijd om opnieuw te beginnen. Mocht ik dat niet hebben reserveer ik voor ons bij een goed restaurant.

Maar ach het zou gasten niets uit moeten maken, al geef je ze frietjes. Het gaat om jouw gastvrijheid naar hen toe. Helaas zit grotendeels van de mensheid zo niet in elkaar.



Bij de meeste Marokkanen houden van lekker eten! Ik denk niet dat ze blij zijn als je ze met een lege maag naar huis stuurt.

24-10-2010, 18:48

Citaat door n00rhidaya:
oh wat erg voor je meid, nachtmerrie van elke getrouwde vrouw denk ik. Maar wat heb jij een massAllah lieve man die jou te hulp schoot mooi om te lezen

Het is mij gelukkig nog niet overkomen. Ik begin meestal ook echt supervroeg met het eten, zodat als er donkere wolken dreigen op te komen ik nog tijd heb om iets anders klaar te maken.

Gair insAllah.



Shoekran barakallaho fiek. als het aan hem lag dan had hij pizza's gehaald voor de gasten of broodjes pindakaas, maar de kritiek zal altijd op de vrouw komen.

ik was de dag ervoor ook gestart met het voorwerk maar die dag gig de tijd razend snel. dan ga ik door het gestress fouten maken. verschrikkelijk is het eten als het maar niet wil lukken.

24-10-2010, 18:50

Citaat door RedCarpetLook:
Ik maak sochtend om 07:00 al het eten, ik houd niet van stressen. DUs als iets zou mislukken heb ik genoeg tijd om opnieuw te beginnen. Mocht ik dat niet hebben reserveer ik voor ons bij een goed restaurant.

Maar ach het zou gasten niets uit moeten maken, al geef je ze frietjes. Het gaat om jouw gastvrijheid naar hen toe. Helaas zit grotendeels van de mensheid zo niet in elkaar.



en wat maak je dan zoal?? sommige dingen moet je niet lang van te voren klaar maken want dan is het niet meer lekker...

24-10-2010, 18:51
Als het eten is mislukt en de gasten zijn er al, dan zou ik gewoon bestellen of naar de eerste beste Marokkaanse bakkerij gaan en een bestilla bestellen Noodddd

24-10-2010, 18:52

Citaat door Sfgh:
Bij de meeste Marokkanen houden van lekker eten! Ik denk niet dat ze blij zijn als je ze met een lege maag naar huis stuurt.



Nee met een lege maag naar huis gaan, kun je niet maken of het nu marokkanen of chinezen zijn. Maar ik vind het gewoon jammer dat het pas goed is als iemand couscous of lamsschouder of iets dergelijks heeft gemaakt. Joh als iets mislukt bij iemand of iemand kan alleen rijst met kipfilet of spaghetti maken, moet dat ook prima zijn. We moeten blij wezen dat iemand zijn eten met ons wil delen, wat dat ook is.

24-10-2010, 18:55

Citaat door GelukBestaat:
en wat maak je dan zoal?? sommige dingen moet je niet lang van te voren klaar maken want dan is het niet meer lekker...


Kippen, vlees, soep etc kun je gewoon warm maken hoor. Ik maak van alles hier in huis, maar ook alle (ingewikkelde) marokkaanse gerechten kun je grotendeels (dus het vlees/kip) gerust alvast maken en opwarmen als je mensen er zijn. Enige wat ik pas op het moment zelf maak zijn visgerechten en de groenten bijvoorbeeld voor bij couscous.

24-10-2010, 18:55
Oh wat erg joh. Heb dat gelukkig nog niet meegemaakt...
Maar wat me wel is overkomen op de verjaardag van me dochter heb ik alles klaargemaakt ( had me man gevraagd brood bij de bakker te halen) Nou toen ik de salades wou serveren vroeg ik aan manlief waar hij het brood had gedaan want dan kan ik alvast het brood snijden en daarna de kip op tafel zetten, hij zei heel droog OH BEN IK VERGETEN TE HALEN.... Nou op dat moment nam ik het niet serieus tot me zusje zei hij meent het ik hoor hem boven vragen aan de mannen wie heeft er nog brood thuis ben het vergeten te halen.................. Uiteindelijk is het allemaal toch nog goed gekomen, maar was op dat moment helemaal in shock

24-10-2010, 19:03



Citaat door RedCarpetLook:
Nee met een lege maag naar huis gaan, kun je niet maken of het nu marokkanen of chinezen zijn. Maar ik vind het gewoon jammer dat het pas goed is als iemand couscous of lamsschouder of iets dergelijks heeft gemaakt. Joh als iets mislukt bij iemand of iemand kan alleen rijst met kipfilet of spaghetti maken, moet dat ook prima zijn. We moeten blij wezen dat iemand zijn eten met ons wil delen, wat dat ook is.


Dat is helemaal waar.. ik heb overigens liever pasta dan couscous of lamsschouder.

24-10-2010, 19:04
hamdoelah dat alles nog goed is afgelopen.

bij mij is het alleen een keer overkomen. maar mijn zus woont hier om de hoek en dan bel ik haar gewoon even en dan komt ze me helpen.

24-10-2010, 19:06

Citaat door Sfgh:
Dat is helemaal waar.. ik heb overigens liever pasta dan couscous of lamsschouder.


Ja ik houd helemaal niet van zwaar eten bij mensen, want dan wil ik liever ff bijkomen en vooral niet heftig kletsen . Maar ach eten is eten.

Pagina's : [1] 2 3