Bekijk volle/desktop versie : huishouden



Pagina's : [1] 2

24-10-2010, 18:18
salam dames,

even eerlijk hebben jullie soms ook van die dagen dat je gewoon chagerijnig bent als je aan opruimen/schoonmaken bent?

vandaag heb ik zo een dag
na "uitgeslapen" te hebben zei mijn moeder, jaa het is zondag...
mijn moeder ging koken en ik mocht het huis op mijn rekening nemen.
ik begon s ochtends vol goede moed, haha de kamers van mijn zusjes en die van mijn ouders, beneden helemaal, woonkamer ect ect toilet
zolder, de was je kent het wel.

iig ik begon met de badkamer toen mijn moeder riep dat we gingen eten, ik moet nu alleen de badkamer nog en mijn eigen kamer
wij hebben gegeten en er stond me toch een afwas ik dacht die ga ik mooi niet doen, en gelukkig zei mijn moeder tegen mijn zusje ja doe jij de keuken nu maar even.
zegt mijn zusje oke, nadat ze het grootste gedeelte in de vaatwasser gestopt had riep ze me ze vroeg of ik "even" wilde afwassen omdat ze last had van haar vinger
OMG
dus ik doe die afwas en ze zeurde de heletijd aan mijn hoofd dat ik gewooon stront chagerijnig ben geworden
en mijn moeder neemt het ook nog voor haar op, zegt ze tegen mij
vertaald" je doet als of je iets heel groots gedaan hebt, maar eigenlijk stelde het niets voor..." ik ben gewoon met stomheid geslagen
het hele fucking huis is nu netjes/schoon en dan hoor je dit.

en doordeweeks krijg ik gezeur dat ik niet genoeg aan het huishouden doe...

nu ik mijn hart gelucht heb ga ik maar eens verder met de bad kamer.

volgensmij is het verhaal een beetje een rommeltje geworden, vergeef me...

24-10-2010, 18:26


Het word tijd om een vent te zoeken.

24-10-2010, 18:29

Citaat door oumshaima:
Het word tijd om een vent te zoeken.


niet voordat ik mijn school afgemaakt heb
haha

24-10-2010, 18:38
[QUOTE=sefriwia;89117793]salam dames,

even eerlijk hebben jullie soms ook van die dagen dat je gewoon chagerijnig bent als je aan opruimen/schoonmaken bent?

vandaag heb ik zo een dag
na "uitgeslapen" te hebben zei mijn moeder, jaa het is zondag...
mijn moeder ging koken en ik mocht het huis op mijn rekening nemen.
ik begon s ochtends vol goede moed, haha de kamers van mijn zusjes en die van mijn ouders, beneden helemaal, woonkamer ect ect toilet
zolder, de was je kent het wel.

iig ik begon met de badkamer toen mijn moeder riep dat we gingen eten, ik moet nu alleen de badkamer nog en mijn eigen kamer
wij hebben gegeten en er stond me toch een afwas ik dacht die ga ik mooi niet doen, en gelukkig zei mijn moeder tegen mijn zusje ja doe jij de keuken nu maar even.


Hahahahahahahaha, doet mij denken aan toen ik nog thuis woonde , hihihi. Moest er toevallig net nog aan denken, deed altijd 1 keer in de week het huis grondig schoonmaken, dan ging mijn ma boodchappen doen.
Als ze terug kwam had ze altijd commentaar, altijd was er iets wat niet klopte, dan denk je je hebt goede daad verricht en komt ze thuis lijkt alles voor niets geweest.
Hahahah mijn zusje zegt altijd voor de grap tegen mijn moeder Gorden Ramsie heb je weer commentaar, dan begint ze te lachen en zegt ze nee nee is goed.

24-10-2010, 18:48


haaahaa goed gedaan meid !!

24-10-2010, 18:49

Citaat door mecho:
[QUOTE=sefriwia;89117793]salam dames,

even eerlijk hebben jullie soms ook van die dagen dat je gewoon chagerijnig bent als je aan opruimen/schoonmaken bent?

vandaag heb ik zo een dag
na "uitgeslapen" te hebben zei mijn moeder, jaa het is zondag...
mijn moeder ging koken en ik mocht het huis op mijn rekening nemen.
ik begon s ochtends vol goede moed, haha de kamers van mijn zusjes en die van mijn ouders, beneden helemaal, woonkamer ect ect toilet
zolder, de was je kent het wel.

iig ik begon met de badkamer toen mijn moeder riep dat we gingen eten, ik moet nu alleen de badkamer nog en mijn eigen kamer
wij hebben gegeten en er stond me toch een afwas ik dacht die ga ik mooi niet doen, en gelukkig zei mijn moeder tegen mijn zusje ja doe jij de keuken nu maar even.


Hahahahahahahaha, doet mij denken aan toen ik nog thuis woonde , hihihi. Moest er toevallig net nog aan denken, deed altijd 1 keer in de week het huis grondig schoonmaken, dan ging mijn ma boodchappen doen.
Als ze terug kwam had ze altijd commentaar, altijd was er iets wat niet klopte, dan denk je je hebt goede daad verricht en komt ze thuis lijkt alles voor niets geweest.
Hahahah mijn zusje zegt altijd voor de grap tegen mijn moeder Gorden Ramsie heb je weer commentaar, dan begint ze te lachen en zegt ze nee nee is goed.


haha gorden ramsey, ik weet wat je bedoelt,alleen zien moeders alleen wat je niet gedaan hebt

of ze zegt, "iewa shefti laliyatek?" ze3ma mijn nichten in marokko wat die allemaal wel niet doen...
maar eerlijk kun je een verdiepingshuis van marokko vergelijken met onze huizen? 3 verdiepingen bedkamer toiletten, kamers

whaha maar weetje wat de kroon spande, toen mijn zusje zei
ja als je de volgende keer mijn kamer opruimt heb ik liever niet dat je in mijn spullen neust

shoot me hahahaha

24-10-2010, 19:04
hahaha, de goede oude tijden!

mijn broer zei vandaag tegen mij:

'Umm' waarom doe je je huishouden niet op zondag als het doordeweeks lastig is te doen met de kinderen

Ik zei: zondag? Nooit van me leven, trauma aan overgehouden, zondag is de dag om leuke dingen te doen! en echt waar, dat doe ik ook!

25-10-2010, 15:26
Wolah ik begrijp precies wat je bedoeld!
Bij mij gaat het echt exact hetzelfde..
Ik loop momenteel fulltime stage tot 17.00 uur en om 18.00 uur moet ik beginnen met werken tot 22.00 uur heb namelijk ook nog een bijbaan..
Dus doordeweeks heb ik geen sociaal leven en als ik een avondje vrij hebt is het echt niet languit achter de buis gaan liggen voor mij..
Moederlief heeft altijd wel een klusje voor mij en als ik een keer iets leuks wil gaan doen, zegt ze altijd met veel moeite en een chagerijnige blik ja!
In het weekend is het ook standaard heel het huis schoonmaken! Alle kamers inderdaad, badkamer, toilet, woonkamer, zolder en ga zo maar door... Plus mijn pa heeft nog een eigen onderneming en daar mag ik dan ook nog eens de administratie van doen, wat ook heel veel tijd in beslag neemt!
Wolah, dat vind ik niet eens zo erg want help m graag.. Maar daarbij moet ik ook nog het huishouden doen.. En heb ook een zusje die niet veel hoeft te doen.. Ze zit heel de dag achter de laptop!
En als ik ooit vrij ben doordeweeks help ik mn moeder met haar werk. Ze werkt doordeweeks, poetshuisjes...
Het ergste is dat mn moeder dan alsnog boos wordt als ik bij wijze van spreken de tegeltjes ben vergeten te schrobben van de douche!!
Pff...soms wordt het allemaal te veel.. Maar goed.. Ik sluit het allemaal af met de gedachte dat het allemaal Hasanaats zijn die we opbouwen en verder heb ik hele lieve ouders hoor! Alleen wat betreft huishouden wordt het soms allemaal a little bit too much!

Poeh, dat moest er even uit...Wat een opluchting haha!
Maar meis, wat dit onderwerp betreft kan ik heel lang met je meepraten

Maar goed, Alhamdoulilah het kan altijd erger he!

25-10-2010, 15:31
Wat ik niet snap uit jou verhaal is dat jij je zusjes kamer moet doen?? Wtf??

25-10-2010, 15:34

Citaat door Bella_Kaatje:
Wolah ik begrijp precies wat je bedoeld!
Bij mij gaat het echt exact hetzelfde..
Ik loop momenteel fulltime stage tot 17.00 uur en om 18.00 uur moet ik beginnen met werken tot 22.00 uur heb namelijk ook nog een bijbaan..
Dus doordeweeks heb ik geen sociaal leven en als ik een avondje vrij hebt is het echt niet languit achter de buis gaan liggen voor mij..
Moederlief heeft altijd wel een klusje voor mij en als ik een keer iets leuks wil gaan doen, zegt ze altijd met veel moeite en een chagerijnige blik ja!
In het weekend is het ook standaard heel het huis schoonmaken! Alle kamers inderdaad, badkamer, toilet, woonkamer, zolder en ga zo maar door... Plus mijn pa heeft nog een eigen onderneming en daar mag ik dan ook nog eens de administratie van doen, wat ook heel veel tijd in beslag neemt!
Wolah, dat vind ik niet eens zo erg want help m graag.. Maar daarbij moet ik ook nog het huishouden doen.. En heb ook een zusje die niet veel hoeft te doen.. Ze zit heel de dag achter de laptop!
En als ik ooit vrij ben doordeweeks help ik mn moeder met haar werk. Ze werkt doordeweeks, poetshuisjes...
Het ergste is dat mn moeder dan alsnog boos wordt als ik bij wijze van spreken de tegeltjes ben vergeten te schrobben van de douche!!
Pff...soms wordt het allemaal te veel.. Maar goed.. Ik sluit het allemaal af met de gedachte dat het allemaal Hasanaats zijn die we opbouwen en verder heb ik hele lieve ouders hoor! Alleen wat betreft huishouden wordt het soms allemaal a little bit too much!

Poeh, dat moest er even uit...Wat een opluchting haha!
Maar meis, wat dit onderwerp betreft kan ik heel lang met je meepraten

Maar goed, Alhamdoulilah het kan altijd erger he!


haha soulmate :P

vandaag heb ik vrij genomen, het is vakantie...
nouja toen ik klaar was met de keuken dan haha

25-10-2010, 15:39
OMG moet je de kamers van je broers/zussen doen? Wat raar zeg. Het meest logische lijkt me dat je de keuken, woonkamer, douche, toilet en je eigen kamer doet. Vind dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen kamer. Zelfs die van mn ouders, ik wil niet iets raars in hun kamer aantreffen ofsow.

25-10-2010, 15:44
Ik moet zeggen:
toen ik nog thuis woonde, hielp ik mijn moeder in het weekend met opruimen en schoonmaken.
Heel vaak als ik doordeweeks een dagje vrij was en mijn moeder was boodschappen doen of even naar buiten en dan ruimde ik op.
Dan was mijn moeder me dankbaar.

Mijn moeder zei altijd 3afek eh jedji ( dank jewel mijn dochter)

25-10-2010, 15:44



Citaat door Snoepiet:
Wat ik niet snap uit jou verhaal is dat jij je zusjes kamer moet doen?? Wtf??


ja klopt
tussen mij en mijn 2 zusjes zit best veel verschil eigenlijk
ik zit op HBO de mijn ene zusje in de 2de van voortgezet onderwijs en mijn jongste zusje op de basisschool in groep 5...

25-10-2010, 15:47


Ja ken ik, toen ik thuis woonde deed ik het hele huis alleen. Elk weekend deed ik alles van koken toen schoonmaken , opruimen, boenen, onder de banken. Eigenlijk haattee ik het, dacht ik, maar nu ik erop terugkijk deed ik het wel met liefde want ik zeurde er nooit om dat ik alles deed.

25-10-2010, 15:57
ow god echt ik haatte het weekend, want dan was ik eindelijk vrij en wil je even naar de stad ofzo, nou mooi niet, het is schoonmaakdag! maar wij deden wel alles samen en zo was je wel eerder klaar, maar alles moest gedaan worden echt een drama

en moeder zijn altijd hetzelfde, wij werden ook altijd vergeleken met andere meiden die ze3ma voor het naar schoolgaan in de ochtend nog ff brood gingen kneden en bakken, nou geloof je hetzelf ik zat altijd zo

Pagina's : [1] 2