Bekijk volle/desktop versie : Help ik rook



Pagina's : [1] 2

24-10-2010, 18:08
Door alle tegenslagen in mijn leven ben ik sinds kort begonnen met roken, het helpt niet mn leven te beteren maar op dat moment wil ik me even ontspannen en aan niks denken, anders word ik nog gek.
Ik ben niet verslaafd maar wil het de laatste tijd alleen maar vaker en meer, want ik weet niet wat ik anders moet doen. Ben bang dat ik verslaafd ga raken en dat wil ik niet! Ik rook even maar het is niet de bedoeling er een levensprobleem van te maken. Niemand weet ervan, doe het geheim.
Heb even een preek nodig, miss dat ik dan mn ogen open want dit had ik nou nooit verwacht van mezelf. Weet eerlijk gezegd ook niet wat ik heb de laatste tijd.

Ik weet wel dat dit schande is maar plaats ajb hierom geen hatelijke reacties, ben bloedserieus.

24-10-2010, 18:09


Je doet het om te ontspannen? Hoe kan de boodschap 'roken is dodelijk' je ontspannen?!

24-10-2010, 18:11
Sorry hoor doe ff normaal met je ik rook.

Dus als het nog slechter gaat dan ga je drinken? Ga een oplossing zoeken ipv zielig lopen doen want alle slechte redenen om te roken hoeven wij je niet te vertellen.

24-10-2010, 18:12
zoek iets anders om je te ontspannen, breien lezen koken er is zoveel meer te doen waar je rustig van wordt. kom op je kunt het best, maar je moet het ook willen anders lukt het natuurlijk niet!

24-10-2010, 18:12



Citaat door dutchSaliha:
Je doet het om te ontspannen? Hoe kan de boodschap 'roken is dodelijk' je ontspannen?!




Daar probeer ik dan even niet aan te denken. Er staat ook "roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid", daar schrik ik zeker even van ja. Maar omdat ik net ben begonnen heb ik zoeits van, het kan vast nog geen kwaad

24-10-2010, 18:13

Citaat door At-Work:
Sorry hoor doe ff normaal met je ik rook.

Dus als het nog slechter gaat dan ga je drinken? Ga een oplossing zoeken ipv zielig lopen doen want alle slechte redenen om te roken hoeven wij je niet te vertellen.



Wat heb ik veel aan deze reactie

En llahi 7fad met je drinken, zooo erg ben ik nou ook weer niet. Roken is ook niet goed, maar mezelfkennende weet ik heus wel wanneer ik ff moet dimme

24-10-2010, 18:16

Citaat door xXxwolkjexXx:
zoek iets anders om je te ontspannen, breien lezen koken er is zoveel meer te doen waar je rustig van wordt. kom op je kunt het best, maar je moet het ook willen anders lukt het natuurlijk niet!



Dank je schat, ik weet gewoon nog steeds niet waar ik anders rustig van wordt. Er moet inderdaad iets zijn, moet ik ff achter zien te komen.

24-10-2010, 18:21
Is dit de eerste keer dat je rookt? Ik begrijp niet waarom mensen opzoek gaan naar zulke wanhoopsacties door te gaan beginnen met roken of drinken als ze dit nog nooit hebben gedaan. Men moet zijn verstand gebruiken en weten dat roken of drinken of drugs je alleen maar dieper de ellende in gaat brengen. Misschien heb je nu wel een gedachte waarbij denkt "Ach het maakt me allemaal niet uit" , maar zo moet je niet denken. Blijf helder om op die manier aan je problemen en tegenslagen te werken.
InshaAllah kom je er snel bovenop!

24-10-2010, 18:32

Citaat door Fortisi:
Is dit de eerste keer dat je rookt? Ik begrijp niet waarom mensen opzoek gaan naar zulke wanhoopsacties door te gaan beginnen met roken of drinken als ze dit nog nooit hebben gedaan. Men moet zijn verstand gebruiken en weten dat roken of drinken of drugs je alleen maar dieper de ellende in gaat brengen. Misschien heb je nu wel een gedachte waarbij denkt "Ach het maakt me allemaal niet uit" , maar zo moet je niet denken. Blijf helder om op die manier aan je problemen en tegenslagen te werken.
InshaAllah kom je er snel bovenop!



Tot nu toe 3 pakjes. Inderdaad een wanhoopactie, precies zoals je het zegt, wist het wel alleen wist ik niet hoe het te beschrijven maar het is 100% een wanhoopsdaad. En heb ook t gevoel dat het me allemaal niet uitmaakt ja. Doe het vooral uit eenzaamheid om eerlijk te zijn, als ik rook gebeurt er voor mijn gevoel iets, dan zijn die rotgevoelens ook voor even weg. Wil dolgraag weer helder nadenken zoals voorheen, maar hoe moet ik dat doen als alles voor mij "grijs" is ipv helder.
Inshallah, bedankt voor je beste advies tot nu toe.

24-10-2010, 18:36

Citaat door ZoOngelukkig:
Daar probeer ik dan even niet aan te denken. Er staat ook "roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid", daar schrik ik zeker even van ja. Maar omdat ik net ben begonnen heb ik zoeits van, het kan vast nog geen kwaad
Denk daar alsjeblieft wel aan. Wat je nu doet omdat je wilt ontspannen, zorgt straks voor heel veel stress omdat je niet zwanger wordt.. Allaahoe ahlem, maar ga op een zoethout stokje bijten of weet ik veel, als het maar niet zo schadelijk is.

Citaat door ZoOngelukkig:
Dank je schat, ik weet gewoon nog steeds niet waar ik anders rustig van wordt. Er moet inderdaad iets zijn, moet ik ff achter zien te komen.
Heel veel succes met het vinden!
Heel stom, maar bij mij is het kleurplaten inkleuren. Daar word ik echt heel rustig en ontspannen van en kan dan heel goed denken, mijn vervelende gevoelens zijn dan weg en word er heel opgewekt van

24-10-2010, 18:38

Citaat door ZoOngelukkig:
Door alle ups tegenslagen in mijn leven ben ik sinds kort begonnen met roken, het helpt niet mn leven te beteren maar op dat moment wil ik me even ontspannen en aan niks denken, anders word ik nog gek.
Ik ben niet verslaafd maar wil het de laatste tijd alleen maar vaker en meer, want ik weet niet wat ik anders moet doen. Ben bang dat ik verslaafd ga raken en dat wil ik niet! Ik rook even maar het is niet de bedoeling er een levensprobleem van te maken. Niemand weet ervan, doe het geheim.
Heb even een preek nodig, miss dat ik dan mn ogen open want dit had ik nou nooit verwacht van mezelf. Weet eerlijk gezegd ook niet wat ik heb de laatste tijd.

Ik weet wel dat dit schande is maar plaats ajb hierom geen hatelijke reacties, ben bloedserieus.



Hoe durf je? Weet je wel wat roken kan aanrichten? Kanker, Hoest, gele tanden, slechte adem, je hele lichaam inclusief je kleren en haren gaan ernaar stinken.. Uuh bah, en dan niet te spreken over het geld dat je letterlijk verbrandt. Meid.. STOP hier onmiddelijk mee want je krijgt er nog meer problemen door in plaats van eraf.....

24-10-2010, 18:40
Als het even niet goed met jou gaat denk dan aan Allah subhana wa taa3ala in, Ga bidden en doe zoveel mogelijk dua. In plaats van roken, want dit zal jou nog meer down gaan laten voelen.. Echt het enige wat jou hieruit zal helpen is het gedenken van Allah subhana wa taa3ala en jezelf juist hierin verdiepen.. Dit is echt niet goed!

24-10-2010, 18:41


Een sigaretje op z'n tijd is ontspannend, en heus niet zo slecht voor je lichaam als wat iedereen zegt. Zolang je er maar geen gewoonte van maakt, in tussen tijd kun je opzoek gaan naar een andere oplossing..

24-10-2010, 18:45

Citaat door ZoOngelukkig:
Door alle ups tegenslagen in mijn leven ben ik sinds kort begonnen met roken, het helpt niet mn leven te beteren maar op dat moment wil ik me even ontspannen en aan niks denken, anders word ik nog gek.
Ik ben niet verslaafd maar wil het de laatste tijd alleen maar vaker en meer, want ik weet niet wat ik anders moet doen. Ben bang dat ik verslaafd ga raken en dat wil ik niet! Ik rook even maar het is niet de bedoeling er een levensprobleem van te maken. Niemand weet ervan, doe het geheim.
Heb even een preek nodig, miss dat ik dan mn ogen open want dit had ik nou nooit verwacht van mezelf. Weet eerlijk gezegd ook niet wat ik heb de laatste tijd.

Ik weet wel dat dit schande is maar plaats ajb hierom geen hatelijke reacties, ben bloedserieus.



Ik werk in de verslavingszorg en als profecionel kan ik je zeggen jij bent verlaafd en zit nog zwaar in de ontkennings fase.
Je zegt van niet? bewijs het jezelf dan, gooi al je sigaretten nu het raam uit en kijk of hoe snel je een nieuw pak koopt.
Meid als je ontspanning wilt, ga lezen, zwemmen, joggen, koken, dansen, knutselen, je kast opruimen, maakt niets uit, zat dingen om even je gedachte op 0 te zetten.
Ik kan je vertellen dat jij geen ontspanning nodig hebt, als je zoveel problemen hebt als jij zegt, zoek hulp en praat over je problemen en bedenk wat je eraan gaat doen, i.p.v. een nieuwe probleem erbij te creeeren.
Vandaag zijn het sigaretten, morgen een joint, overmorgen een shot en voor je het weet zit je in een kliniek om af te kicken, zo zie ik er velen bij ons binnen komen!!!

24-10-2010, 19:06
Wist je dat het genetisch bepaald is (erfelijke genen) of je later zult gaan roken of niet!

Grote kans dat je vader of broer rookt?

Klopt dat?


xBij de wegx

Je hebt ook gezelligheids rokers die kunnen stoppen wanneer ze maar willen.

Pagina's : [1] 2